Pagina 1 van 155
Gespot in Lith
Geplaatst: 19 jan 2005 10:53
door Binnenvaart
Grizzly 82x8.60x2.81 780 pk GM ,Kopschroef 200 pk Daf
Voorheen de Scaldis ,Mercurius ,Salf 5 ,Harja ,Matricavia ,Carthago
Gebouwd 1949 Haarlemse Scheepsbouwmaatschappij Haarlem
Dit schip ken ik nog wel als Salf 5,prachtige schepen.
Geplaatst: 21 jan 2005 23:22
door Binnenvaart
Venus nieuwe sluis in Lith invaren.
86x11.40x3.20 2060 ton
ex Colorado,Crespano,Atlantis
Bouwjaar 1958 Werf Boel en zn , Temse
1632 pk, kopschroef 380 pk
Venus nieuwe sluis Lith uit gevaren
Geplaatst: 23 jan 2005 11:07
door Binnenvaart
Ronny , Zaterdag 22-01-2005
55x6.56x2.42 Tonnage 546
376 pk 212 pk Kopschroef
Bouwjaar 1962 Werf de Jong en Smit
Ex Tamara , Rodort 9
[/img]
Geplaatst: 23 jan 2005 11:13
door Binnenvaart
Zeldenrust , 22-01-2005
86x10.50x3.10 Tonnage 1830
pk 1200 , pk 441 kopschroef
Bouwjaar 1999 , Werf Roussel/Krimpen.a.d.IJssel
Geplaatst: 23 jan 2005 19:42
door Binnenvaart
Kenora , 22-01-2005
ex Madeleine , Maria-Johanna
86x8.60x2.91 ton 1402
875 pk , 240 pk kopschroef
bouwjaar 1980 , werf v.d.Goor , Monnickendam
Geplaatst: 24 jan 2005 14:07
door Binnenvaart
Bonafide , 24-01-2005
ex Remplacant , Esperance , Johann Heinrich , Navex motor 9 , Adriaantje
477 pk Caterpillar , 200 pk kopschroef
Bouwjaar 1943 Werf Boel en zn , Temse
Geplaatst: 24 jan 2005 16:35
door Binnenvaart
Ushuaia
48x 5.06x2.50 464 ton
Geplaatst: 24 jan 2005 22:45
door Evert CadIJ
De Ushuaia afgelopen zomer in St.Mammés, wachtend op een reisje.
Gelukkig heeft de schipper inmiddels een busje verf gevonden om die kale beplating in de tjet te zetten.
Groet Evert
Geplaatst: 25 jan 2005 18:58
door Jan Kroes
Die Ushaia intrigeert mij. Zo te zien is het een spits die vroeger naar Charleroi voer. Op Shiponline staat als lengte 63m, wat zou kunnen. Alleen het bouwjaar, 1935, lijkt mij sterk want zo te zien is hij gejoggled, en dat kon volgens mij nog niet in die tijd. Zou eerder 1953 kunnen zijn. Weet iemand iets??
Groetjes
Geplaatst: 25 jan 2005 21:07
door Evert CadIJ
Jan,
De Ushuaia is een zgn Tielrode spits. Op die werf zijn verscheidene 47meter spitsen gebouwd. Maar die serie moderne spitsen dateert van een periode tussen 1957 en 1965. Deze zou verlengd kunnen zijn als hij werkelijk 48m is.
Die 47 m was de ideale maat voor de Sambre, toen die nog niet voor grotere schepen bevaarbaar was. Er ging o.a veel zout van Hengelo naar Jemeppes.
Ook op de Schelde werd een lengte van 47 m toegestaan.
Groet Evert