Blauwe Slenk in Harlingen
Dienstvaartuigen
-
- Berichten: 28543
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Jan,
Wat die wimpels betrefd,helemaal goed.
Trouwens een mooie foto van Wrijfhout met de Nussia II en de expediteurboot.
Ik heb even moeten puzzelen hoe het in elkaar stak.
Je had in Tolkamer verschillende manieren om te klaren.
Je had klaringsvak1,bij de Veronica,daar klaarde je op stroom,dan vak2 waar de schepen lagen waarvan de schipper naar de wal moest met de papieren, voor Tolkamer had je dan nog verscheidene steigers waar je kon klaren en bij de Bijland was nog het tankervak.En je had natuurlijk nog schepen met een doorvaartvergunning.
Ik had een tijdje naar die foto gekeken,maar de expediteurboot zette me op het verkeerde been.
De NussiaII is ,aan de ankerliggers te zien, afvarend maar niet onderweg naar het tankervak,anders had ze twee vlaggen half gehad en een kegel in.Ze heeft, aan de wimpel te zien,de nederlandse douane al aan boord gehad en heeft kop voor genomen om de reis te vervolgen.De wimpel moest tot Millingen blijven hangen.De expediteurboot is onderweg naar de ankerliggers.
Wat je allemaal niet uit een foto kunt halen.
Hydra,De expediteurboot bracht afvarend de schipper naar de Veronica,dat was een ponton waar de expediteurs voor het 1e vak zaten,verder bracht hij in de opvaart de papieren aan boord.
De belastingvrije pakketten werden door een bootje van Lopak aan boord gebracht.
Harry
Wat die wimpels betrefd,helemaal goed.
Trouwens een mooie foto van Wrijfhout met de Nussia II en de expediteurboot.
Ik heb even moeten puzzelen hoe het in elkaar stak.
Je had in Tolkamer verschillende manieren om te klaren.
Je had klaringsvak1,bij de Veronica,daar klaarde je op stroom,dan vak2 waar de schepen lagen waarvan de schipper naar de wal moest met de papieren, voor Tolkamer had je dan nog verscheidene steigers waar je kon klaren en bij de Bijland was nog het tankervak.En je had natuurlijk nog schepen met een doorvaartvergunning.
Ik had een tijdje naar die foto gekeken,maar de expediteurboot zette me op het verkeerde been.
De NussiaII is ,aan de ankerliggers te zien, afvarend maar niet onderweg naar het tankervak,anders had ze twee vlaggen half gehad en een kegel in.Ze heeft, aan de wimpel te zien,de nederlandse douane al aan boord gehad en heeft kop voor genomen om de reis te vervolgen.De wimpel moest tot Millingen blijven hangen.De expediteurboot is onderweg naar de ankerliggers.
Wat je allemaal niet uit een foto kunt halen.
Hydra,De expediteurboot bracht afvarend de schipper naar de Veronica,dat was een ponton waar de expediteurs voor het 1e vak zaten,verder bracht hij in de opvaart de papieren aan boord.
De belastingvrije pakketten werden door een bootje van Lopak aan boord gebracht.
Harry
dienstvaartuigen
De Nussia II vaart op de foto te berg en vraagt met 1 groene vlag naar de Nederlandse douane (1 groene vlag in top)
waarschijnlijk is op de foto de expediteur aan boord van de tanker, of iemand van de tanker aan boord van de expediteur om de papieren klaar te maken
op de foto zal het wel bijna klaar zijn want op de Nussia II hebben ze de groene vlag al in top gehesen (haast)
de Nussia II heeft bij mijn weten nooit een kegel gevaren ,want ze voer altijd eetbare olie
waarschijnlijk is op de foto de expediteur aan boord van de tanker, of iemand van de tanker aan boord van de expediteur om de papieren klaar te maken
op de foto zal het wel bijna klaar zijn want op de Nussia II hebben ze de groene vlag al in top gehesen (haast)
de Nussia II heeft bij mijn weten nooit een kegel gevaren ,want ze voer altijd eetbare olie
-
- Berichten: 28543
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer: