Deze tanker heeft al vaker op het forum gestaan, de Piz la Margna
Hier als Avea Romina en ligt nog steeds in het Albertkanaal thv Merksem.
Het schip verkeerd al jaren in slechte staat.
Aan stuurboordzijde net achter de stuurhut is nog steeds het gat van een aanvaring aanwezig.
Ik vermoed dat het schip nog wel bewoond wordt, de woning deur stond open en waren mensen aanwezig.
De overzakbare bovenbouw van de stuurhut is gezakt en rust zo te zien op het stuurrad.
Het zal wel hier liggen tot de slopershamer toe slaat...
Foto's van 27-08-2012.
m.vr.gr. Ronald
Rederij Bragtank
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Rederij Bragtank
PIZ LA MARGNA. Afvarig aan Tolkamer.
Re: Rederij Bragtank
PIZ LA MARGNA. De Waal opvarend t.h.v. Ooij.
Re: Rederij Bragtank
k heb op de Nauticus gevaren van juni 1975 tot Augustus 1978. Voorheen de Monta Rosa. Daar voor Piz kesh in 1948 gebouwd bij buitendijk. als warmeladingschip, vermoedelijk stookolie, met spiralen in de tanks en achterop achter de wonig een semi automatische stoomketel. Moet best warm zijn geweest in de slaapkamers. Van daar dat "hok" achterop. De ketel is verwijderd tijdens de ombouw naar klasse k0 bij Jonker en Stans HI ambacht. Alle stoomleidingen en spiralen waren al eerder verwijderd. Later nog als koppelverband voor de Magnolia (Ex Burgoundia van van Ommeren). Daarna Naar mijn weten de Anja. daar ben ik nog aan boord geweest in Ridderkerk toen nog met een Gm en een Sulser. Ex Nauticus is herkenbaar aan de typische plaats van de radar
De Naulum is gelijk met de Nauticus aangekocht een heette voorheen Montana? daarvoor piz sol, ben ik niet echt zeker van.
Bij de rederij Navalis AG en Biros AG.
De Piz kesch was vrij bekend omdat zij vaak "beneden" was, volgens mij was de schipper Nederlands. Mede mogelijk door de warmeladingen en mogelijkheid van zelf stoken.
Toendertijd kwam dat nog niet veel voor, veelal werdt er pas op de losplaats vanaf de wal stoom geleverd. De VT had wel al veel schepen met stoom aan boord. voor stookolie en voor vetten en eetbare olien.
In de sluis op de Neckar richting Plochingen, Lading was loodvrije benzine.
Amsterdam Rijnkanaal richting Plochingen met dezelfde lading
De Naulum is gelijk met de Nauticus aangekocht een heette voorheen Montana? daarvoor piz sol, ben ik niet echt zeker van.
Bij de rederij Navalis AG en Biros AG.
De Piz kesch was vrij bekend omdat zij vaak "beneden" was, volgens mij was de schipper Nederlands. Mede mogelijk door de warmeladingen en mogelijkheid van zelf stoken.
Toendertijd kwam dat nog niet veel voor, veelal werdt er pas op de losplaats vanaf de wal stoom geleverd. De VT had wel al veel schepen met stoom aan boord. voor stookolie en voor vetten en eetbare olien.
In de sluis op de Neckar richting Plochingen, Lading was loodvrije benzine.
Amsterdam Rijnkanaal richting Plochingen met dezelfde lading
Re: Rederij Bragtank
Piz-Bever. afvarig aan Rossum.
Re: Rederij Bragtank
PIZ LA MARGNA. de Waal opvarend bij Rossum.
Re: Rederij Bragtank
een van de mooiste schepen van de rijn in die tijd alleen krijg ik niet duidelijk welke het is inmiddels wel bekend
het gaat om de piz lulier
ghna
het gaat om de piz lulier
ghna
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 22 mar 2015 08:20
Re: Rederij Bragtank
een die ook nog niet genoemd is, de Piz Kez ex Caucasia (van Ommeren)( is in 90 gesloopt) die is toen geruild is voor de Latinia die toen de naam Piz Albana had.die nu ergens in Litouwen zwerft?
Gr. Bart
Gr. Bart
Re: Rederij Bragtank
Hoort dit bij Rederij Fluvia ?
Wim
Wim