Kees Keijzer schreef: ↑07 jan 2006 12:42
Hier ook nog een ouwetje van Peijl, de "Sary"met dank aan Wrijfhout cq
Jan Biezenaar. Gr Kees.
Scheepvaart en handelmaatschappij De Hoop Terneuzen
Re: De Hoop Terneuzen
Re: Scheepvaart en handelmaatschappij De Hoop Terneuzen
Ik krijg de foto van de Sari niet open.
G. v/d Breebaart was mijn Opa.
Mvg. Piet Dam.
Drado@zeelandnet.nl
G. v/d Breebaart was mijn Opa.
Mvg. Piet Dam.
Drado@zeelandnet.nl
-
- Berichten: 9008
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Scheepvaart en handelmaatschappij De Hoop Terneuzen
Hier twee foto's van de SARI;
De eerste komt uit één van de boeken van Harry de Groot en de tweede uit het boek ; De schepen van de Hoop. Met dank over genomen.
Groet, Kees.
De eerste komt uit één van de boeken van Harry de Groot en de tweede uit het boek ; De schepen van de Hoop. Met dank over genomen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Scheepvaart en handelmaatschappij De Hoop Terneuzen
Kees vriendelijk bedankt.
MayDay Klijnzoon van Gerrit v/d Breevaart
MayDay Klijnzoon van Gerrit v/d Breevaart
Re: Scheepvaart en handelmaatschappij De Hoop Terneuzen
Aanvullende info over de ANTONIO (2304476)
sleepkempenaar, 49,96 x 6,60 x 2,43 – 571 ton, gebouwd 1929 bij Conrad in Zaandam, 1e meting 1 nov 1929, verkocht aan Eugen de Neef te Antwerpen (B). In 1949 gemotoriseerd met 200 pk Hercules. In 1956 nog vermeld, maar in 1963 niet meer onder deze naam. In 1960 gehermotoriseerd met een Modag van 210 pk, type R6Z 227 Li, in 1963 met een tonnage van 554 ton gekocht door Dhr. A.A. de Meijer domicilie Raamsdonksveer en de naam werd San Antonio (volgens familietraditie kwam er San voor de naam). De diepgang was overigens 2,42. In 1977 is dit schip verlengd en verdiept bij het Maasdok in Maastricht.
Afmetingen waren toen 55,95 x 6,62 x 2,54 - 661 ton Domicilie werd Maastricht. In 1984 verkocht aan dhr. T.H.A.M. de Meijer ook uit Maastricht.
Het schip is gesloopt in november 1999 in Monsin. De motor is naar het museum in Kerkrade gegaan.
sleepkempenaar, 49,96 x 6,60 x 2,43 – 571 ton, gebouwd 1929 bij Conrad in Zaandam, 1e meting 1 nov 1929, verkocht aan Eugen de Neef te Antwerpen (B). In 1949 gemotoriseerd met 200 pk Hercules. In 1956 nog vermeld, maar in 1963 niet meer onder deze naam. In 1960 gehermotoriseerd met een Modag van 210 pk, type R6Z 227 Li, in 1963 met een tonnage van 554 ton gekocht door Dhr. A.A. de Meijer domicilie Raamsdonksveer en de naam werd San Antonio (volgens familietraditie kwam er San voor de naam). De diepgang was overigens 2,42. In 1977 is dit schip verlengd en verdiept bij het Maasdok in Maastricht.
Afmetingen waren toen 55,95 x 6,62 x 2,54 - 661 ton Domicilie werd Maastricht. In 1984 verkocht aan dhr. T.H.A.M. de Meijer ook uit Maastricht.
Het schip is gesloopt in november 1999 in Monsin. De motor is naar het museum in Kerkrade gegaan.
-
- Berichten: 9008
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Scheepvaart en handelmaatschappij De Hoop Terneuzen
Toen die weer in Nederland kwam in 1963 kreeg hij dit brandnr; 11590 B Rott 1963, dus dit euri;
2311590
Bron; I V R register.
Groet, Kees.
2311590
Bron; I V R register.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.