Wijgula

Binnenvaart
Berichten: 28398
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Wijgula

Bericht door Binnenvaart »

Ik heb mij lang ingehouden,maar nu moet het er toch maar een keer van komen,schepen van de WGL (Wijnhoff van Gulpen en Larsen ),een van de rederijen die het volgens mij het langste volhoudt,weliswaar niet helemaal meer onder eigen naam,maar toch.

Synthese 3,hier komt binnenkort een nieuw voorschip aan,dit was eerst de Brunhild,daar hebben ze een nieuw achterschip aan gemaakt waarna de naam is verandert in Synthese 3.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28398
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Calcit 1 in de afvaart op de Main in Frankfurt Hoechst.

Calcit 1 , 110 x 11,53 x 3,08 , Bouwjaar 1960 , Werf Rheinwerft te Walsum , 2 x 1000 pk Deutz en 265 pk DAF kopschroef , Ex Astrid , Malm 14 , Haniel 90 , Astrea

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28398
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Calcit 3 , 110 x 9,30 x 3,10 , 1957 ton , Bouwjaar 1953 , Werf Chr.Ruthof te Mainz Kastel , 1014 pk Caterpillar en 320 pk Gerlien kopschroef , Ex Damco 266 , Kwart 1 , Maria H , Regula , Ma Baker.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Bertus

Bericht door Bertus »

Rene,
Dit zijn allemaal WGL schepen die ik niet ken. Allemaal na mijn tijd.
Maar in de 60 er jaren voer er een huurschip genaamd Quota bij de WGL. Die was ook gebouwd bij de Minerva in Amsterdam. Moet jij ook gekend hebben. Waar is die gebleven? weet jij dat?
Groten Bertus.
Binnenvaart
Berichten: 28398
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Bertus,

Dit zijn ook allemaal schepen van na mijn tijd,maar omdat ik de Fortuintjes ken blijf ik op de hoogte,de Quota daat zat Tempelaars op,Keesje heb ik pas nog gezien,die stopt ook met varen.Ik ken er nog veel meer die verhuurt waren bij de WGL.
Immaculata Bosman
Abel Vechter
Moerdijk 1, 2, 3,
Tonnie de Vries
Hencor Wigman dat is nu familie van mij een zwager en een schoonzus.
Jober Didden
Kraichau een paar
Tonnie Bosman
enz enz

Misschien dat er nog wel wat komt

groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Hier valt een naam waar ik een vraag over heb, tegelijkertijd is het antwoord al gegeven.

In 1970/1971 was ik waterklerk in Delfzijl. Toen voeren er veel zgn. Hamburgvaarders, mooi lichtgrijs in de verf en met een achtermastje voor het tweede toplicht. Op een gegeven moment kwam de Quota voor de sluis. Mooi in de grijze verf en met een achtermastje, dus ik dacht dat ik met een Hamburgvaarder te doen had. Als ik het me goed herinner zat er toen een Switynk op als zetschipper, hij vertelde me dat hij gen familie was van de Switynks. Misschien werd zijn naam ook wel anders geschreven. Maar wat ik toen niet wilde geloven was dat hij zei dat zijn schip een tanker was. Hij heeft voor mij een paar luiken geopend zodat ik de losse tanks kon zien. Bij mijn weten hoorde hij niet bij de vaste ploeg Hamburgvaarders, ook al gezien het feit dat het een tanker betrof. Maar waarom was hij dan wel zo mooi grijs in de verf en had hij een achtermastje? Was hij een Zeelandvaarder misschien??

Wie weet hier meer van?

Afbeelding
Delfzijl 1971. Op een zondagmiddag voor de sluis, v.l.n.r. Quota, Tjoba en de Regina van Van Zoest.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28398
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Harry,

Van een Quarta weet ik niks, wel Quota,ik zal het is navragen maar volgens mij heeft er nooit een Quarta bij de WGL gevaren.Je hoort nog van mij.

groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Was een schrijffout van mij René, moet Quota zijn.

foto nog eens een stukje uitvergroot, de naam is nu beter leesbaar.

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28398
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Harry,

Ik vondt het schip er al verdacht veel op lijken,Swytink komt mij ook wel bekend voor,maar of hij ooit als Hamburgervaarder heeft gevaren staat mij niet bij,maar dat kom ik wel te weten.Het is in ieder geval wel de Quota waar eerst Tempelaars op gevaren heeft.

groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Danny

Bericht door Danny »

Afbeelding

De Vreeland 2007106 van Vonk uit Arnhem

Misschien past deze foto niet helemaal bij dit onderwerp maar
deze voormalige duwbak heeft het achterschip gekregen van de oude Synthese 2
Plaats reactie