Wijgula

Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Synthese 4 , 97,70 x 9,50 x 3,10 , 1707 ton , Bouwjaar 1972 , Werf Elsflether in Elsfleth , 1014 pk

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Synthese 3 in de vaart gekomen,dit was eerst de Brunhild waar een nieuw achterschip aangebouwd is,nu zit er ook een nieuw voorschip aan.

Brunhild is nu Synthese 3

Afbeelding

Oude achterschip is verkocht aan waar het oude achterschip van de Gudrun ook aan verkocht is,alleen het nieuwe voorschip wat hier aan moet komen is te laat

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Zo was het in Maart

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Foto van Jan Fortuin

Synthese 3

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Danny

Bericht door Danny »

overplaatsing gehad Rene ???


Afbeelding

de Nitrico 2 2005973 komt de pwa kolk oranjesluizen uit richting Markermeer
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Synthese 11 , 81,30 x 10,30 x 3,25 , 1622 ton , Bouwjaar 2003 , Werf Ceske Lodenice in Velke en Bodewes in Millingen , 1014 pk Caterpillar en 350 pk DAF v Tiem

Synthese 11 is hier afvarig in Dormagen,foto is gemaakt door Jens

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Synthese 10 , 85,88 x 11,40 x 3,27 , 2004 ton , Bouwjaar 1998 , Werf Grube in Hamburg Bergedorf , 1414 Cummins

Synthese 1 in de opvaart bij Keulen Deutz,foto gemaakt door Jens

Afbeelding

Groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Arie »

[quote="wrijfhout"]Was een schrijffout van mij René, moet Quota zijn.

foto nog eens een stukje uitvergroot, de naam is nu beter leesbaar.

gr. Harry

Afbeelding

Even 2 vragen, omstreeks 1977 heeft een bekende van mij de Sterre der Zee uit Maasbracht gekocht, 580 ton 370 pk deutz 750 rpm. 56x6.60 gebouwd bij Ruitenberg te Waspik, dit schip zou met losse ketels in het ruim ook voor de WGL gevaren hebben, dit schip had veel weg van de Quota, na Sterre der Zee werd het de Manta uit Spijkenisse, daarna Henriette uit Meppel? heden????

Begin 90 er jaren voer regelmatig een schitterend Belgisch schip met schuifluiken en lossen tanks in het ruim in het Rotterdamse, genaamd "Riksja" , dit is waarschijnlijk nu ook een WGL tanker. Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Bertus

Bericht door Bertus »

Even antwoord op de 2 vorige vragen.
Allereerst de Quota welke als huurschip in de jaren 60 bij de WGL heeft gevaren met kapt. Tempelaar, die is gebouwd bij de Rijk in Amsterdam, die werf welke in het hoekje van de Houthaven was aan de Tasmanstraat
onder het voormalige havenkantoortje. Hoe het verder met dit schip is vergaan weet ik niet.
Over Arend van der Ley, dat hij een schippercafe nabij Dorsten heeft gehad en dat hij zichzelf heeft opgehangen is correct.
Hij is geen schipper op de Istar geweest, maar altijd op de Walcheren gevaren. Ikzelf ben begin 1961 bij hem aan boord gekomen als stuurman en heb een jaar of 2 altijd fijn met hem gevaren. Er waren wel mensen die vroegen waarom ik zo goed met hem op kon schieten, want hij kwam bij sommige mensen wel eens wat arrogant over.
Dat het een rokkenjager was was algemeen bekend, wat hem uiteindelijk ook fataal is geworden.
Afbeelding
Hierbij een foto waar Arend op staan tijdens het ijsbreken in de Kempen winter 1961 '62. Dit is de Walcheren na de verbouwing van het stuurhuis
en de schoorsteen welke oorspronkelijk op de Istar stond welke toen bij Hendriks in Dodewaard werd gebouwd.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat het met Arend zo heeft moeten aflopen.
Groeten Bertus.
Danny

Bericht door Danny »

Afbeelding

de synthese 20 2326922
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Calcit 8 , .04.06 River Ems, upstream. Flag Germany/S'Hagen. 2974 tons L 99,84 B 11,48 D 3,91 ME 1323kw 5 tanks, high-grade steel

Foto's genomen ter hoogte van 't Ges op het Prinses Margrietkanaal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Bericht door wim »

Vanmorgen in de sluis ging richting Terneuzen.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie