Pagina 3 van 47

Geplaatst: 04 apr 2006 15:55
door Binnenvaart
Beaume , 55 x 6,55 x 2,48 , 497 ton , Werf Hendriks te Dodewaard , 487 pk Caterpillar , 220 pk DAF kopschroef.

Foto genomen bij sluis Weurt

AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 05 apr 2006 00:02
door Binnenvaart
Calcit 8 , .04.06 River Ems, upstream. Flag Germany/S'Hagen. 2974 tons L 99,84 B 11,48 D 3,91 ME 1323kw 5 tanks, high-grade steel

Foto´s zijn gemaakt door Jochen Wegener

AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 14 apr 2006 22:08
door Danny
Afbeelding

Calcit 6 5600010 komt de PWA klok Oranjesluizen in

Afbeelding

Calcit 8 4804190 in de PWA kolk Oranjesluizen

Geplaatst: 24 apr 2006 19:06
door Binnenvaart
Nitrico 4

Afbeelding

Geplaatst: 26 apr 2006 11:33
door Binnenvaart
Nitrico 4 toen hij net in de vaart kwam als tanker van de WGL,foto afkomstig van R.Fortuin

Afbeelding

Geplaatst: 26 apr 2006 11:42
door Binnenvaart
reintauer schreef:Weet iemand iets meer te vertellen over de geschiedenis van de huidige Theion?
Het schip heeft volgens mij al een behoorlijk verleden.
Varen er ook zusterschepen van dit casco rond?!
Hallo Reintauer,

Dit schip heeft vroeger als Karl Staib in Frankfurt gevaren,schip was van de fabriek Farbwerke Hoechst zelf,de WGL had er nog een van die fsbriek over genomen die is al gesloopt dat was de Dr Ernst Stolz,bij de WGL had het de naam Hypatia,te zien op de site van Reijmloop

Hypatia

De Theion is 67 x 8,20 x 2,50 , Bouwjaar 1940 , Werf Bayerische in Erlenbach 525 MAN en 320 pk DAF kopschroef

Farbwerke Hoechst

groeten Rene

Geplaatst: 27 apr 2006 00:35
door Bertus
Mooie foto van de Nitrico IV.
Ik dacht gelijk weer aan de eerste reis dat deze in Dordrecht uit een coaster A.N , Acril Nitryl , voor Leverkusen had geladen.
Dit was zeer gevaarlijk spul, giftig zeer gevaarlijk mert water en weet ik al niet meer.
Dat was omstreekt midden jaren '60. Kreeg begeleiding van de Bakenmeesters en Politie, na Emmerich van de WSP, mocht niet in donker varen, mocht niet bij andere schepen ankeren en meren en weet ik niet allemaal voor toestanden. De naam van de kapitein ben ik even kwijt, ( als je hem noemt zeg o,ja) maar ik weet wel dat ik achter hem op de motorspits Acidum kwam in 1966.
Hij maakte er ook een hele show van, maar zoals altijd de 2e reis ging gewoon weer zonder begeleiding. (was zeker niet meer gevaarlijk)
Overigens heb ik de Acidum eind 1966 naar de Houthaven gebracht om op te leggen samen met de Vliegende Hollander.
Afbeelding
De Acidum in een sluis op de Kempen.
Afbeelding
Hier ben ik bezig de Acidum aan het aftakelen en de losse spullen opruimen eind 1966. De Vliegende Hollander ligt aan BB half langszij.

Ik zag hiervoor de naam R.Fortuin staan , welke R is dat? ken ik die (nog)?
Groeten Bertus.

Geplaatst: 01 mei 2006 11:12
door Binnenvaart
Synthese 3 in de vaart gekomen,dit was eerst de Brunhild waar een nieuw achterschip aangebouwd is,nu zit er ook een nieuw voorschip aan.

Brunhild is nu Synthese 3

Afbeelding

Zo was het in Maart

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Foto van Jan Fortuin

Afbeelding

Geplaatst: 08 mei 2006 14:31
door Binnenvaart
Een oud schip van de WGL,gisteren gezien op het Prinses Margrietkanaal

Wanderer , 56,05 x 6,62 x 2,51 , 620 ton , Bouwjaar 1927 , Werf Meijer in Zaltbommel , 2 x 285 pk Deutz , 200 pk DAF , Ex Annalyse , Damstad , Burgzand

AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 16 mei 2006 21:49
door Danny
Afbeelding

De Calcit 4 2320808 in de pwa kolk