Alvracht
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Alvracht 14
Dat is wel erg veel, 500 reizen in 1 jaar, de Alvracht 14 kreeg het in 1959 toch voor elkaar. Dat ging dag en nacht, door met 2 ploegen 24 uur op en 24 uur af te varen, wat toen nog kon.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Re: Alvracht
ha jos ,ik ben voor het eerst op dit forum en ben bijzonder geinteresseerd in dat boek van jou.heb je nog een exemplaar of anders,weet je nog of iemand dit weg wil doen.ik hoor dat graag.Jos Telleman schreef:Hoi Harry,
Het boek waar ik het over heb, heb ik vorig jaar geschreven over de Alvracht en Elbe historie.
Dat heb ik in eigen beheer laten drukken ongeveer een 250 exemplaren.
Omdat ik in het bezit ben van het archief van Alvracht vond ik het zonde om daar niets mee te doen, want het bedrijf heeft bijna 71 jaar bestaan.
Want zoals je weet werden we in 1989 overgenomen door Federal Express van Unilever en in 1992 overgenomen door Van Ommeren.
Er zijn nog exemplaren over dus als je mensen weet die dit willen kopen, hoor ik dat graag van je.
Hgr Jos Telleman
gr.fred(binnenvaartgek)
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Caucasia
Nog een fotoreisverslag van de Caucasia ex Alvracht 16 van 10 jaar geleden gemaakt in mei 1998. Jan van 't Verlaat ging een weekje mee en maakte deze foto's tijdens de reis van Gouda via Zwijndrecht naar Paktank-Pernis.
Hier liggen we gereed om 500 ton vetzuren te laden bij de Unichema in Gouda. Deze maakte Jan toen die onderweg was naar boord. Hier vlak voordat hij aan boord stapte. Hier geladen met de deksels open om de tanks met de controleur te meten. Nee de tanks staan niet in brand, we hadden net de leiding leeg gestoomt. Binnenkort deel 2.
Hier liggen we gereed om 500 ton vetzuren te laden bij de Unichema in Gouda. Deze maakte Jan toen die onderweg was naar boord. Hier vlak voordat hij aan boord stapte. Hier geladen met de deksels open om de tanks met de controleur te meten. Nee de tanks staan niet in brand, we hadden net de leiding leeg gestoomt. Binnenkort deel 2.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Caucasia (2)
Toen de 500 ton vetzuren waren geladen en na het meten en monsteren de ladingpapieren aan boord waren, gooiden we los in Gouda. We gingen richting Unimills-Zwijndrecht om te gaan stomen (lading verwarmen) omdat er geen stoomketel aan boord was, want deze vetzuren gaan stollen zonder verwarming.
Hieronder afvarig boven Ouderkerk a/d IJssel. Opvarig in de Noord boven Alblasserdam. Dit schroefwater werdt gemaakt door deze 5 cilinder Bolnes DNL van 561 pk genaamd Ulrich, ja vernoemd naar de voetballer (van Gobbel). Bij Dordrecht uit de Noord, de Oude Maas indraaiend richting Unimills.
Hieronder afvarig boven Ouderkerk a/d IJssel. Opvarig in de Noord boven Alblasserdam. Dit schroefwater werdt gemaakt door deze 5 cilinder Bolnes DNL van 561 pk genaamd Ulrich, ja vernoemd naar de voetballer (van Gobbel). Bij Dordrecht uit de Noord, de Oude Maas indraaiend richting Unimills.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip