Boele en Oosterwijk.

Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Deepstone

Bericht door Hans »

Deepstonelostgrindrijnhaven2_zps936bf1f5.jpg
Deepstonelostgrindrijnhaven2_zps936bf1f5.jpg (176.35 KiB) 852 keer bekeken
© Boskalis Papendrecht
Groet,
Hans.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Deepstone

Bericht door Hans »

Deepstonelostgrindrijnhaven3_zps625f54ee.jpg
Deepstonelostgrindrijnhaven3_zps625f54ee.jpg (125.2 KiB) 851 keer bekeken
© Boskalis Papendrecht
Groet,
Hans.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Deepstone

Bericht door Hans »

Deepstonelostgrindrijnhaven_zpsd16352c7.jpg
Deepstonelostgrindrijnhaven_zpsd16352c7.jpg (364.9 KiB) 850 keer bekeken
© Boskalis Papendrecht
Groet,
Hans.
roy

boele en oosterwijk

Bericht door roy »

Hallo Hans.
Na 5 weken hernia ellende, vandaag thuis gekomen. Nu weer enige maanden revalideren. Dus weer tijd om mee te poekelen.
Back to bussiness:
Ik werd triest van de foto's van de "Reiger" in Laos. Ook ik heb helaas ervaring met dit land en weet dien ten gevolge hoe een bende het er is en hoe je als Europeaan vernederd wordt tot in het graf. Bovendien; alles wat in Nigeria achter blijft gaat naar de kloten. ( Zie ook mijn topic : U.S. tugs for Nigeria op Nautiek.nl ).
Een Hollandse kraandrijver die trots op z'n spulletje is, die productie moet draaien en als het even tegen zit er toch helemaal alleen voor staat.
Dat ponton waarop het hele theater naar Nigeria getransporteerd werd, is daar in de Biscaye niet een vlet, ( de "Flyer" ), gedonderd en afgeborreld !?.

Dan de fosfaatbakken. Die heb ik menig maal naar Ruisbroeck geduwd en weer opgehaald. Dit gebeurde met de "Concordia" van Ton Garsten uit Zwijndrecht. De schipper was Henk Stelt uit Maasbracht, waarmee ik, direkt hiervoor, ook in Mexico gewerkt had. We schrijven nu ongeveer maart / april 1982. De bakken haalden en brachten we naar de Steenplaat, zover ik dat nog weet te herinneren. Via het Schelde-Rijnkanaal om Tholen heen, stuurboord uit naar Wemeldinge binnen schutten en na Hansweert weer naar buiten en dan de lange haal naar Wintham. Dit moest allemaal dag en nacht door, met z'n tweetjes natuurlijk en als het effe kon op gunstig tij varen.
Oosterwijk wilde die ruimtevaarder op tijd op z'n losplaats hebben en Ton Garsten drukte ons op het hart aan het gasolie verbruik te denken.........
Aan het onderhoud van die bakken werd absoluut niets meer gedaan. Van ons werd echter wel verwacht dat we zorgden dat de zeilen goed konden openen en sluiten en dat het ankerspil goed werkte. Alles goed en wel maar materiaal werd niet gegeven en we mochten ons ook niet met het lossen bemoeien. Dat was ook niet zo moeilijk want je kwam aan met een volle bak en pikte de lege weer op en kon gaan. Was hij nog niet helemaal leeg had je massel want dan konden we even een knippie doen.
Die bootwerkers hadden er ook glad maling aan dus het zeilen systeem was om de haverklap naar de knoppen.
Ook hebben we na een weekend eens twee ruimtevaarders uit Sas van Gent opgehaald. Ook hier de "Concordia" er achter en de "Eduard" van A.Kooren ervoor. Het was los-vast werk voor me, maar heb het als erg zwaar ervaren. Maar goed, bij Oosterwijk moest gewoon alles kunnen en daar mee uit.
Hier moet ik nog ergens foto's van hebben. Ik zal eens zoeken.

Dat de "Deepstone" in de Rijnhaven heeft liggen lossen vind ik niet zo verwonderlijk. H.A.L.Holding was een participant in Westminster Gravel !.
De sleper "Marius", die je ook ziet liggen is thans de "Auke" van Kaptein uit Urk.
Wat de losplaats bij de oude werf van Wilton betreft; dat heeft, dacht ik, tot in halverwege de jaren zeventig geduurd.

Zo, we zijn weer thuis hoor !.

m.v.g. Roy
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Boele en Oosterwijk

Bericht door Hans »

Beste Roy,

Nou dat is met recht "Welkom Thuis". Das weer een mooi brok historie wat je daar hebt neergezet. Klasse, dank je wel.

Die bakken met zand leegdraaien was ook zwwar, maar dit geeft toch weer een ander beeld van hoe het toeging op de vloot.

Hoop dat je nog wat van die verhalen kwijt wilt in de toekomst.

Belangrijkste is natuurlijk dat je volledig herstelt van je hernia. Als dit forum daar een beetje aan kan bijdragen zou dat mooi meegenomen zijn.

Zal verder geen grapjes meer maken over waar je allemaal mee in bed kunt liggen, dat is ergens anders al genoeg gedaan.

Wens je nogmaals een snel herstel toe.
Groet,
Hans.
roy

boele en oosterwijk

Bericht door roy »

Bedankt voor je opbeurende woorden Hans.
Die grappen en grollen vond ik trouwens prachtig hoor !!!.
Per slot van rekening ben ik geen haar beter.........

m.v.g. Roy
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Adamas

Bericht door Hans »

In april is de zuiger Adamas van Boele en Oosterwijk ter sprake geweest.

Hier nog twee fotos van de Adamas in betere tijden.

De eerste foto toon de Adamas in de afvaart op de Nieuwe Maas ter hoogte van de Nesserdijk.

De tweede is de Adamas op de Nieuwe Maas ter hoogte van de Wilhelminakade van de Holland Amerika Lijn.

Hier is men bezig om hem op een zware ladingschip, vermoedelijk van Van der Laan, te manoevreren.
Groet,
Hans.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Adamas thv Nesserdijk

Bericht door Hans »

AdamasNesserdijk_zps43499ec9.jpg
AdamasNesserdijk_zps43499ec9.jpg (162.3 KiB) 884 keer bekeken
© Boskalis Papendrecht
Groet,
Hans.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Adamas Wilhelminakade

Bericht door Hans »

fotosOosterwijk24_zpsbc6dfce9.jpg
fotosOosterwijk24_zpsbc6dfce9.jpg (351.89 KiB) 836 keer bekeken
© Boskalis Papendrecht
Groet,
Hans.
george
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 mar 2005 10:16
Locatie: Capelle aan den IJssel

boele

Bericht door george »

even tussen door
buiten de zagri schepen heeft Boele ook het alphabet gehad
ik begin jullie kunnen aan vullen
aludra, betelgeuze,capella, denneb.eridani,fomalhout,gemma,hyades,jadi,
karab lyra, mira,n..........,orion,propusion,ouadrant,r...............,sagitta
taurus,u...........,volans,w................x...................y...............zodiak
dit zweeft alles in de "ruimte"
het sproeiponton op de maasvlakte had meen ik een van de letters
zagri 26 had later ook meen ik de letter r
gr George
rechts houden
Plaats reactie