Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Jan er is een /was een Waddenzee 325 pk Brons en een Waddenzee 2 met 560 pk Brons ze waren in de tijd van deze foto alle beiden verhuurd bij B&OJan van der Doe schreef: ↑15 nov 2020 18:29 Gerrit, op 11 november heeft Karel(zijpe) het verhaal uit de doeken gedaan.
De foto's komen oorspronkelijk uit de albums van de fam. Leijten en de fam. van Hoorn.
Groeten
Jan.
Waddenzee Pier Attema
Waddenzee 2 Andries Attema
dat IJsselmeer verhaal kan ik er niet uit halen denk aan een ander boot
(Dacht het is zondag toch niets te doen)

Ik kreeg van Ton de Ruiter een paar foto's van vroeger toegestuurd waarvoor heel hartelijk dank uiteraard.
Groet,
Hans.
Hans.
Van Danny kreeg ik foto's toegestuurd van de Zijpe in Haarlem waarvoor wederom mijn hartelijke dank.
Dank je wel Danny!
Dank je wel Danny!
Groet,
Hans.
Hans.
-
Leuke foto's van de Sahara. Eerste foto vader Flip de Ruiter op z'n klompen in het gangboord en dat kleine mannetje moet dan Ton zijn.
Denk Wemeldinge laden langszij de Uiver.
Tweede foto , Sahara richting Engels Vaarwater met eerste Eswilletje en een Riemsdijker met een stevige Zuid-Wester even in stroom en dan voor de wind en de met vloedstroom naar de Oosterkade Rotjeknar.
Karel
Denk Wemeldinge laden langszij de Uiver.
Tweede foto , Sahara richting Engels Vaarwater met eerste Eswilletje en een Riemsdijker met een stevige Zuid-Wester even in stroom en dan voor de wind en de met vloedstroom naar de Oosterkade Rotjeknar.
Karel
Karel
[/quote]
SB boot Wilhelmina willen v.R.
Karel
[/quote]
SB boot Wilhelmina willen v.R.
-
Klopt aardig Gerrit. De ex-stoomsleepboot Cornelia bouwjaar 1923 EU-nummer 2301695 . In de uitvoering Wilhelmina , Willem van Riemsdijk stond
er een scheur-ijzer in t.w . 750 pk MWM trok voor dik 1000 pk. Hebben we helaas geen foto van uit die periode. Hij leek nog het meest op de
ex- Transito ( woning voorop en de stuurhut ) stoompijp was vervangen door een v. Riemsdijk opbouw.
https://www.binnenvaart.eu/stoomsleepbo ... nelia.html
Karel
p.s. En niet afgevoerd naar Nigeria zoals de boot van zijn neef Dick de Robert.
er een scheur-ijzer in t.w . 750 pk MWM trok voor dik 1000 pk. Hebben we helaas geen foto van uit die periode. Hij leek nog het meest op de
ex- Transito ( woning voorop en de stuurhut ) stoompijp was vervangen door een v. Riemsdijk opbouw.
https://www.binnenvaart.eu/stoomsleepbo ... nelia.html
Karel

Karel
[/quote]
weet nog dat wim zijn eerste reisje zand kwam halen bij de zuiger is de kleine Eswil hem nog een eind te gemoed gevaren was toen zuigerboot

[/quote]
weet nog dat wim zijn eerste reisje zand kwam halen bij de zuiger is de kleine Eswil hem nog een eind te gemoed gevaren was toen zuigerboot
-
Nu word ik nieuwsgierig en vraag ik mij af wat Gerrit uitspookte in die tijd ?
Karel
Karel
[/quote]
Die boot van zijn neef is er nog steeds niet in Nigeria maar in Bissau Foto Junie 2020

Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.