Anna Catharina , 40 x 8,54 , 424 ton , Bouwjaar 1994 , Werf Ravestein in Deest , 400 pk Caterpïllar
Is inmiddels klaar,had er nog een paar staan.
Boele en Oosterwijk.
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Nautilus
Langs deze weg wil ik mijn diep gevoelde medeleven betuigen aan familie, vrienden, collega's en bekenden van de in de haven van Ponte Noir in de Republiek Congo omgekomen personeelsleden van Boskalis.
Tijdens baggerwerkzaamheden in de haven aldaar kapseisde de hopper Nautilus van Boskalis door nog onbekende oorzaak.
Omdat Boele en Oosterwijk en het baggerbedrijf Koninklijke Boskalis Westminster NV tegenwoordig onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden, vond ik deze reactie ook op dit topic op zijn plaats.
Tijdens baggerwerkzaamheden in de haven aldaar kapseisde de hopper Nautilus van Boskalis door nog onbekende oorzaak.
Omdat Boele en Oosterwijk en het baggerbedrijf Koninklijke Boskalis Westminster NV tegenwoordig onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden, vond ik deze reactie ook op dit topic op zijn plaats.
Groet,
Hans.
Hans.
Duwcombinatie voor het vervoer van ontzilt zeezand van de ontziltingsinstallatie Aquila te IJmuiden naar het
uitbreidingsgebied van Amsterdam. Van 1969 tot 1975 eigenaar Boskalis toen het gehele project
overgedaan naar Oosterwijk uit Rotterdam waar tot 1983 het zelfde werk werd verricht.
De 4 Duwboten ALCA--GAVIA--URIA en STERNA in 1983 verkocht.
Boele en Oosterwijk
Hoi Jona,
De Broedertrouw II is de oude Sterna en de Brandaris is de ex Gavia.
De Broedertrouw II is de oude Sterna en de Brandaris is de ex Gavia.
Groet,
Hans.
Hans.
Boele en Oosterwijk
Even een reactie op de door "Brander" geplaatste foto van het duwstel.
De duwcombinatie, zoals afgebeeld op de geplaatste foto, is niet voor het vervoer van ontzilt zeezand.
Oorspronkelijk zijn de duwboten wel voor dat doel gebouwd maar de afgebeelde bak is er een die speciaal is gebouwd voor de mijnsteencontainers.
Deze bakken waren allemaal voorzien van een naam van een mijn, dus Emma, Hendrik enz.
Nadat de mijnsteenbergen waren afgegraven werden de duwbakken in combinatie met de duwboten ingezet voor het vervoer van kolen en erts.
Bovenstaande foto dateert uit die periode.
Deze informatie werd mij gemaild door Bertus Versendaal waarvoor mijn hartelijke dank.
Op onderstaande foto is een dergelijke combinatie te zien onder de Aquila.
De duwcombinatie, zoals afgebeeld op de geplaatste foto, is niet voor het vervoer van ontzilt zeezand.
Oorspronkelijk zijn de duwboten wel voor dat doel gebouwd maar de afgebeelde bak is er een die speciaal is gebouwd voor de mijnsteencontainers.
Deze bakken waren allemaal voorzien van een naam van een mijn, dus Emma, Hendrik enz.
Nadat de mijnsteenbergen waren afgegraven werden de duwbakken in combinatie met de duwboten ingezet voor het vervoer van kolen en erts.
Bovenstaande foto dateert uit die periode.
Deze informatie werd mij gemaild door Bertus Versendaal waarvoor mijn hartelijke dank.
Op onderstaande foto is een dergelijke combinatie te zien onder de Aquila.
Groet,
Hans.
Hans.
Hans.
Wat betreft de duwbak helemaal acc. op deze foto staat
de bak die gelijk met de duwboten werd gebouwd.
t.b.v het project voor het ontzilte zeezand transport.
Foto vanaf de brug te Heusden + - 1968 gloednieuw van
de Verolme werf op weg naar het Rotterdamse.
Voor en Achterkant van de bakken was schuinoplopend.
Wat betreft de duwbak helemaal acc. op deze foto staat
de bak die gelijk met de duwboten werd gebouwd.
t.b.v het project voor het ontzilte zeezand transport.
Foto vanaf de brug te Heusden + - 1968 gloednieuw van
de Verolme werf op weg naar het Rotterdamse.
Voor en Achterkant van de bakken was schuinoplopend.
Aquila ontzilten
Hoi Brander,
Hier nog wat fotos van het laden van ontzilt zeezand onder de Aquila.
De eerste foto is nog gemaakt bij Verolme waarschijnlijk.
Even kijken of het allemaal past.
Hier nog wat fotos van het laden van ontzilt zeezand onder de Aquila.
De eerste foto is nog gemaakt bij Verolme waarschijnlijk.
Even kijken of het allemaal past.