Boele en Oosterwijk.

Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Kees Keijzer »

Zo te zien is de duwcombinatie overstuur in de opvaart.
Groet. Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Ron, Ergens ligt me bij dat in de vorige posting m.b.t. de ontziltingsleiding deze langs het hek van BP lag. Enig idee uit welk jaar deze foto is? Schat zelf na 1978, want toen werden de tanks van zilvergrijs overgeschilderd in wit. Net als Kees viel het me op dat de duwcombinatie achteruit vaart en in de achterste bakken een lichte (kleur) soort erts ligt. Dacht dat er geladen met 2 bakken breed en 3 lang werd gevaren. Speciaal transport? Gr. Klaas.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Nog maar even de foto erbij gehaald.
file_zpsnhjpmhpn.JPG
file_zpsnhjpmhpn.JPG (154.05 KiB) 1356 keer bekeken
Groet,
Hans.
Gerrit
Berichten: 199
Lid geworden op: 24 mar 2019 16:35

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Gerrit »

k-k schreef: 25 mei 2020 16:41 Ron, Ergens ligt me bij dat in de vorige posting m.b.t. de ontziltingsleiding deze langs het hek van BP lag. Enig idee uit welk jaar deze foto is? Schat zelf na 1978, want toen werden de tanks van zilvergrijs overgeschilderd in wit. Net als Kees viel het me op dat de duwcombinatie achteruit vaart en in de achterste bakken een lichte (kleur) soort erts ligt. Dacht dat er geladen met 3 bakken breed en 3 lang werd gevaren. Speciaal transport? Gr. Klaas.
deze foto is uit de tijd dat er proeven werden genomen in verband met schade aan het talud.
Met verschillende lengtes en breedtes /snelheden is dit gedaan met assistentie van de slb.Resnova Gerrit de kruif. (Staat ook op de foto)
Toen alles in kannen en kruiken was en men er niet uit kwam waar de schade door werd verhoorzaakt, is er een wakker geworden en toen zijn er proeven gehouden Met de Resnova ,met de losse boot met verschillende snelheden, hier bij kwam vast te staan dat een losse boot in staat was om de meeste schade toe te brengen
In deze tijd stond de 670 PK Brons er nog in,later een cat met bijna het dubbele vermogen.
gerrit
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Ron H »

De spuileiding lag echt tussen de insteek van het talud en de klinkerweg. Dat is/ was een smalle grasstrook, maar toen reed daar toch ook al "niemand".
Datum van de foto weet ik niet. Kwam hem toevallig elders tegen.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
falcon
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:22
Locatie: maassluis

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door falcon »

Gedurende enkele jaren hebben er langs de noordelijke oever van het Hartelkanaal tussen de Suurhoffbrug en de Hartelhaven, dus aan de zuidzijde van de Beerdam, een aantal proefvakken gelegen. Deze vakken bevatten verschillende soorten taludbescherming: van grind tot grove stortsteen. Mogelijk dat de resultaten van deze proefvakken bepalend waren voor het type taludbescherming van het Hartelkanaal ná de doorgraving bij de Hartelsluis.
De proefvakken werden door (RWS of Gem R'dam?) gemonitord en de vaarweggebruikers, met name de duwvaart, wist van de bedoeling van de proefvakken en een aantal duwkonvooien hebben bewust het vaartraject in verschillende formaties gevaren. Ik vermoed dat de foto gemaakt is bij een van de proefvaarten. Vraag is alleen waarom vaart de duwboot met 6 bakken in de brede formatie achteruit? Is hij eerst in de lange formatie oostwaarts gevaren en nu in de brede formatie westwaarts waarbij mogelijk nabij het bredere gedeelte net ten oosten van de Beerdam de formatie werd aangepast? Op de foto is nog duidelijk een gladde oeverbescherming te zien dus van vóór de doorgraving.
Automatisch rijst dan de volgende vraag: waarom was een zoetwatersproeileiding vanaf het Brielse Meer noodzakelijk als op dat moment het Hartelkanaal nog zoet was? Of is de leiding gelegd op een moment waarbij men wist dat het Hartelkanaal in de toekomst brak zou worden?

Groet,

Kees
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

De Honte (ex. Zagri 4) terug in het Rottedamse.
Foto's van Gerrit van Katwijk, waarvoor hartelijk dank.
Foto: Gerrit van Katwijk
Foto: Gerrit van Katwijk
Honte ex Zagri 4.jpg (157.52 KiB) 1258 keer bekeken
Foto: Gerrit van Katwijk
Foto: Gerrit van Katwijk
HonteExZagri4.jpg (216.64 KiB) 1258 keer bekeken
Groet,
Hans.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Waarschijnlijk vanwege het feit dat de Kreeft is stilgelegd op het Markermeer is de Jamaica beschikbaar
voor ander werk voor Boka en ook in Rotterdam aktief.
Foto: Gerrit van Katwijk
Foto: Gerrit van Katwijk
Jamaica met BB 703 kopie.jpg (173.15 KiB) 1224 keer bekeken
Foto: Gerrit van Katwijk
Foto: Gerrit van Katwijk
BB 703 kopie.jpg (333.69 KiB) 1224 keer bekeken
Groet,
Hans.
Roel
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:45

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roel »

De Zagri 3 en de 15 zijn ook bij Slop in Sliedrecht gebouwd
gr Roel.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Inderdaad Roel, 1963 en de Megoh in 1964.

Karel
Plaats reactie