Boele en Oosterwijk.

Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Jan Stolp »

Het aloude gezegde "zand zoekt zand"
Groeten
Jan
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Arie, dat was de story van z'n vader Cees , 8 Ruimtevaarders per dag werden er gelost in Capelle bij de grootse Bakkenzuiger ter Wereld te weten de "Rijnmond" met z'n 2 x 2400 pk. Een pomp met diameter 80 cm en een persleiding van 60 cm..er stond ook flink druk op de pijp.
Het ging alle kanten op met die veenlaag van 17 á 18 meter. En het verzakt nog steeds :lol:

Karel
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Klaas Kamstra stuurde een foto van een model wat hij aan het bouwen is.
217064A40864485D826452A46108C394.jpg
217064A40864485D826452A46108C394.jpg (69.08 KiB) 1180 keer bekeken
Groet,
Hans.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Die komt mij heel bekend voor, lijkt veel op de Ernst Deubert later De Gruyter 10. Uit 1956 , met 2 x 6oo pk MAN. oftewel de Buffel
Eerste diepgang 1.40 mtr.

Kan er geen vergelijkende foto bijzetten, Heb Windows 10 laten installeren op mijn p.c. als upgrading van Windows 7. Bij het terug plaatsen van mijn bestanden Foto's, Documenten etc . is mijn externe Backupschijf volledig gecrast en naar later bleek volledig verloren gegaan.
De gegevens worden nu terug gehaald van de geschoonde harde schijf van mijn pc. Dit lukt aardig maar hij blijft nog een paar dagen daar op de intensive care. Ik zit nu op een laptopje met Windows 10 maar ik geloof dat ik maar een cursusje gaat volgen bij het Senioren-web want het valt zwaar tegen dat gedoe met al die apps en andere verdien modellen.
Afijn ik heb de tijd en geloof dat de Corona stilletjes bij mij voorbij schuift , net als de A-griep in 1957.

Karel
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Buffel

Bericht door Hans »

BuffelTweelingen.jpg
BuffelTweelingen.jpg (75.87 KiB) 1155 keer bekeken
Groet,
Hans.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Hij is fraai Hans, ik voer (als aflosser samen met Sjaak Oudakker ) toen zelf op de Tweelingen , die was nagelnieuw met die vlaggen .
Nog een mooie witte kop en dat was snel over !
Leuke tijden! Ik heb er al eerder wat over geplaatst. Sjaak heeft later een mooi bedrijf op poten gezet.

Cees van de Ende had hem opgehaald bij Hoboken en Sjaak was de eerste vaste schipper op die ruimte-ketser.

De Buffel gaf ons een"strang" ze waren tenslotte met 4 man, maar wij hadden ook een strang met lier en strangenklem voor de normale boten.

Karel
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Jan van der Doe »

Harm Smit is na de Westerschelde kapitein geworden op de boot.
Met de "Westerschelde" omhoog gezeten met aflosschipper op het Hollandsdiep
waar nu zo ogeveer de zeehaven Moerdijk is. Harm lag ziek op bed en het licht van Strien was uit en op het licht van de Kil gaan varen met de eb in het water, met alle gevolgen van dien.
De "Buffel" met een ruimtevaarder op weg naar de zuiger, vroeg "zijn jullie leeg, nee was het antwoord, wij zitten omhoog". Zij hebben de lege RV ten anker gebracht en zijn ons komen helpen en van de plaat getrokken. Intussen was de vloed doorgezet en toen wij weer langzaam drijvend waren heeft de "Buffel" ons van de plaat getrokken.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Arie »

karelzijpe schreef: 11 jun 2020 17:30 Arie, dat was de story van z'n vader Cees , 8 Ruimtevaarders per dag werden er gelost in Capelle bij de grootse Bakkenzuiger ter Wereld te weten de "Rijnmond" met z'n 2 x 2400 pk. Een pomp met diameter 80 cm en een persleiding van 60 cm..er stond ook flink druk op de pijp.
Het ging alle kanten op met die veenlaag van 17 á 18 meter. En het verzakt nog steeds :lol:

Karel
Klopt, een maat van me woont in de Noorse buurt op Capelle oost, daar moet elke 5 jaar zowat een dikke halve meter opgehoogd worden, binnen een jaar na het ophogen kan hij bij de voordeur weer het bord met de tekst " past u op het afstap(je) " plaatsen

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Zagri 3.

Bericht door Hans »

Hans schreef: 08 jul 2009 18:37 Hier ligt naast onze ouwe trouwe Kil een Zagri 3 die ik nooit eerder heb gezien bij mijn weten. Is dit dan de latere Zagro ?
Rozenburg  Kil Zagri 3.jpg
Rozenburg Kil Zagri 3.jpg (234.38 KiB) 1055 keer bekeken
En wie weet iets van het andere schip de Rozenburg ?
De Rozenburg was gebouwd als Rheinstrom 8 in 1914.
Later omgebouwd tot beunschip.
Na haar arbeidzame leven als Rozenburg nog als Taling in de vaart en in 2000 gesloopt.
Groet,
Hans.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Ik kwam terug op de Rozenburg omdat ik onderstaande foto tegenkwam.
mbs Rozenburg Persoonshaven Rotterdam.jpg
mbs Rozenburg Persoonshaven Rotterdam.jpg (190.94 KiB) 1497 keer bekeken
Groet,
Hans.
Plaats reactie