Boele en Oosterwijk.

Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Een paar dagen geleden plaatstte ik een foto van de Schelde. Die heb ik gisteren ook weer gefotografeerd, maar ook de Krammer (Rotterdam).
Hierbij een paar foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Krammer, Rotterdam

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Benny

Bericht door maarpol »

Ziet hier een plaatje van de sleepboot Benny , dat ik van die boot weet dat die toen der tyd een andere motor kreeg. Het was een gebruikte MAN
waar ze wel een deel reparatie aan hadden. Als ikhet niet verkeerd herrinnert had deze motor een vermogen van 900 Pk. Toen die motor ingebouwd was hadden ze een problem , en dat was de schroef. Er werd toen een schroef aan gehangen met veel spoed om van het vermogen van deze motor te profiteren. Het enigste problem nadien was als deze gestard werd (Direkt omkeerbaar ) nam hy een groote bokkesprong met de losse boot maar ook niet lekker om aan te maaken. En nadien geen gemakkelyke boot meer om mee te manouvreeren.

Martin
Roel
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:45

Bericht door Roel »

Afbeelding

Dit is ook een schip van Boele geweest, Boele had indertijd twee oude hopperzuigers gekocht bij de een heeft hij de kop en de kont afgehaald en hetmiddenstuk tussen de andere gezet,dat is de Karab geworden,de kop en de kont heeft hij weer aan elkaar gezeten daar de ploegboot Rigel van gemaakt,later is die verkocht en is het een cement pompboot geworden.
gr Roel.
Hans
Berichten: 7621
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Benny met Zagri 9.

Bericht door Hans »

De Benny met de Zagri 9 op sleeptouw.
Bennie Zagri 9 later Deneb.JPG
Bennie Zagri 9 later Deneb.JPG (184.61 KiB) 745 keer bekeken
Dan de foto's van Evert.
2005024777751618589_rs.jpg
2005024777751618589_rs.jpg (102.22 KiB) 744 keer bekeken
2005020137864370110_rs.jpg
2005020137864370110_rs.jpg (108 KiB) 744 keer bekeken
2005042279792527811_rs.jpg
2005042279792527811_rs.jpg (144.79 KiB) 744 keer bekeken
En de foto van Roel.
week3407010pp5.jpg
week3407010pp5.jpg (149.01 KiB) 743 keer bekeken
Groet,
Hans.
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

xxx

Bericht door maarpol »

Ja Hans , aan dat dreivende eiland de Zagri 9 heb ik zelf ook wel eens aan boord van een sleepboot geweest en daar aan getrokken. Want toen was de kar van de Benny kaputt.

Martin Noorwegen
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Roel,

Toch eens even over die "Karab" van Boele.
Als het goed is, heeft dit schip Europanummer 23.22435.
Als dit klopt zou ze na "Karab" de naam "Noordstad" gekregen hebben, hierna "Andante" en nu "Corrento".
Ze zou dan in 1980 bij Scheepscon.B.V. in Nieuw Lekkerland samengesteld zijn.
Als dit hele verhaal klopt, is ze samengesteld uit "Jamais Pense" & "Breskin". Aan de namen te zien zouden dit dus voormalige Franse hopperzuigers kunnen zijn.
Heeft iemand een idee of dit allemaal klopt !?.

Over de ploegboot "Rigel", later cement pompboot, kan ik al helemaal niets terug vinden.
Zo alles bij elkaar een lekker zoekplaatje.................

m.v.g. Roy
Roel
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2006 14:45

Bericht door Roel »

Hoi Roy
De Karab is gebouwd bij IHC Smit in Kinderdijk in 1948en heeft de namen Semois II en Jadi gehad voor Boele de schepen kocht en zover ik weet kwamen ze uit belgie en ze zijn in 1980 door Boele verbouwd en is rond 1990 verkocht aan de Boka of die hem nu nog hebben weet ik niet,op Dregers kan je nog wel een foto van haar vinden.
gr Roel.
george
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 mar 2005 10:16
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door george »

Roel schreef

Dit is ook een schip van Boele geweest, Boele had indertijd twee oude hopperzuigers gekocht bij de een heeft hij de kop en de kont afgehaald en hetmiddenstuk tussen de andere gezet,dat is de Karab geworden,de kop en de kont heeft hij weer aan elkaar gezeten daar de ploegboot Rigel van gemaakt,later is die verkocht en is het een cement pompboot geworden



boven staande klopt mijn inziens niet
er waren 2 schepen
bij de een is de kop er af gehaald
bij de ander de kont
kop en kont werd ploegboot Rigel
wat overbleef werd samen de Quadrant
https://www.mijnster.nl/public/bestanden ... adrant.pdf
rechts houden
Hans
Berichten: 7621
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Zagri 9

Bericht door Hans »

We zitten midden in een echte Boele periode.
Ik volg de bijdragen met grote interesse.
Ik weet hier echter niets van dus ik laat graag de kenners aan het woord.

Ik plaats nog een foto van de Zagri 9, geladen met erts.
De Lutschentall loopt op de Rijn uit zijn roer en knalt tegen de Zagri 9.
Lutschentall loopt uit roer.JPG
Lutschentall loopt uit roer.JPG (123.86 KiB) 687 keer bekeken
Groet,
Hans.
Roy-

Bericht door Roy- »

Geachte medestrijders,

Als ik de inzendingen van Roel, George en van mij naast elkaar leg, begin ik er al minder van te begrijpen...........!!!.

Kunnen we misschien eens uitvoegelen van wie die 2 hopperzuigers geweest zijn en wanneer die naar Holland verkocht zijn. Dan hebben we in iedergeval een basis..............
Ik heb nog nooit van deze hopper gehoord, maar dat zegd natuurlijk nog niets.
Even een poging; komen ze bij Jan de Nul vandaan of van DEME en of haar voorgangers zoals Akkermans & Van Haaren ???. Ik weet niet eens of ik deze naam wel goed schrijf.........
Akkermans was overigens een van oorsprong Nederlands bedrijf. Ik meen uit de buurt van Nijmegen.............
Het moge duidelijk zijn dat ik een behoorlijke slag om de arm hou. Maar ja, we moeten toch ergens beginnen..............!.

m.v.g. Roy
Plaats reactie