Boele en Oosterwijk.

Hans
Berichten: 7616
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door Hans »

Aad van Staveren legde deze Oosterwijker op deze aparte wijze op de gevoelige plaat vast 29 januari 2007.
oceanlight1ps2.jpg
oceanlight1ps2.jpg (107.11 KiB) 803 keer bekeken
Bij het terugplaatsen van foto's kom je soms wel bijzondere exemplaren tegen.
Groet,
Hans.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Krammer.

Karel
Hans
Berichten: 7616
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Correct en tevens juist Karel :-)
Groet,
Hans.
Roy
Berichten: 4738
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roy »

Als je uit deze foto het juiste schip weet te peuren, ben je toch echt wel een insider. :!: :idea: :shock:
Mare, waar is dit nu aan te zien ?. Daar ben ik echt wel nieuwsgierig naar hoor.

m.v.g., Roy
Hans
Berichten: 7616
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Ik denk dat Karel de foto herkende en terug heeft gebladerd naar pagina 203 Roy, want daar was ik gebeleven met terugzetten van foto's. :lol:
Ik denk wel trouwens dat insiders nog veel uit zo'n foto zouden kunnen halen maar ik vind het onbegonnen werk.
Ik moet echt een herkenningspunt hebben om een naam te kunnen noemen.
En dan is het nog een ding want in de loop van de tijd veranderd er nogal eens wat aan een schip en dan bedoel ik niet het grote geheel
maar de details. En daar gaat het vaak om als je een schip wilt herkennen. Dan is de mast weer langer dan van de anderen en bij een volgende foto weer niet, dan staat er weer een schoorsteentje minder op enz. enz.
Vooral bij de ruimtevaarders is dat heel lastig gebleken als je de naam niet kon lezen.
Groet,
Hans.
Roy
Berichten: 4738
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roy »

Aha, op die fiets Hans. :!: :lol:
Ik zocht het ook in de details, maar kwam hier toch echt niet uit hoor...…………. :roll:

m.v.g., Roy
Hans
Berichten: 7616
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Was mij ook niet gelukt hoor Roy :wink:
Groet,
Hans.
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Buiten dat Aad van Staveren een oud BP-collega was deed de foto doet me denken aan een andere fenomeen. Jaren geleden (midden 60-er jaren) had Esso nog een depot in Goes. De Starum had daar gelost en kwam in dikke mist Goesse Sas uit. Goede raad was duur, want hoe kwam je de geulen volgend in het Keeten terecht. Het was pal hoog water, dus dacht de schipper; Ik zet een koersje uit recht over de platen naar het Keeten en allicht zien we daar iets bekends. Dat zag hij inderdaad, maar toen was hij geland in het gangboord van een geladen Oosterwijk schip. Die lag daar ten anker. Met de hedendaagse techniek zie je je zelf over de kaart varen. Hield het bij mist al gauw op Hans? Wat was in jullie tijd nog wel of niet vaarbaar? Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4738
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Roy »

Bedoel je misschien via het Brabants vaarwater Klaas ?.

m.v.g., Roy
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Roy, Normaal ga je vanuit Goesse Sas door de Oosterschelde, Engelse Vaarwater richting Zeelandbrug naar het Keeten, Mastgat en Zijpe. Misschien had ik beter Mastgat kunnen schrijven. De exacte overgang ben ik even kwijt. Het Oosterwijk schip lag ten anker zo ongeveer voor Ouwerkerk. Aan de andere kant ligt Stavenisse. In wezen stak de Starum het Brabantse vaarwater schuin over direct over de platen heen. Met een diepgang van goed één meter was dat over pal hoog water geen probleem. Hij had ook door het Brabantse Vaarwater en de Witte Tonnen Vlije kunnen gaan, maar vind de inloop daarvan maar eens in dichte mist. Gr. Klaas.
Plaats reactie