Boele en Oosterwijk.

Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Kees Keijzer »

Hans schreef: 20 mei 2020 18:01 Ik denk de Zagri 25.

Kruispolderhaven Zagri 25 1981.jpg
Dit is de haven van Walsoorden, kruispolder is iets oostelijker en veel kleiner.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Hans
Berichten: 7618
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Kees ik geloof je onmiddellijk. :D
Groet,
Hans.
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door JC »

De dokter had een auto, anders was ik in Kruispolderhaven geboren. Het ouderlijk schip werfde daar. Op de foto van Hans zijn de dokken van Gebr. de Klerk te zien, toen inmiddels in Walsoorden gevestigd. Het haventje van "de Kruispolder" is eind jaren '80 onder een dijk verdwenen.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Jan van der Doe »

Met nog anderen stond ik aan de rivier in Walsoorden, Nederlander, een Belg misschien twee en een Duitser foto's maken van de voorbij varende schepen. Ik was er met vacantie.
Praatje maken, boterham en koffie tot de Duitser van plan was om naar huis te gaan.
Maakt aanstalte om weg te gaan, zegt een ieder gedag en zegt "maar ik kom zeker terug." Zegt de Belg " dat is goed, maar dan moet je niet zo veel vrienden meebrengen". Eerst werd dat niet begrepen tot dat er iemand zei, "hij bedoelt 1940". Toen barste er een lachbui los.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Mooie plaatjes Hans, die met de Ahoy zie ik voor het eerst. Ik heb nog weleens nachtmerrie's van dat Walsoorden, heb daar veel slapeloze nachten achterom gekeken , gaat die "dikke zeeboot" koers verleggen of moet ik springen ? Had er zelf geen gang in met die 500 pk Deutz. Linke soep!
En voor Jan, er liggen nog steeds veel "Duitse vrienden" in het Belgenland sedert de Grote Oorlog. enne die fiets terug !

Karel

p.s. 't waren andere tijden vergeleken met tripjes Mosa- Rhenus Markermeer. Eigenlijk met de "kennis van nu" was het gekkenwerk.!
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Kees Keijzer »

We hebben in de tachtiger jaren weleens in Walsoorden gelegen,'s nachts een hoop herrie , was er een zeeboot net boven de haven in de wal gelopen, je zal er maar net varen.....
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Fluks »

We moesten met de kuster in Walsoorden tarwe lossen.De loods liep schijnbaar de haven verkeerd in.Ik stond beneden om de machine te bedienen en voelde het schip over de bodem gaan en er werd volaan achteruit gevraagd.Later bleek,dat we met beide ankers er onder een halve meter van de dwarskade gestopt waren.
Groeten,Arie.
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door navigatie »

Arie, misschien nog geluk gehad dat hij zich niet lek gevaren heeft op zijn eigen ankers :lol:
grt Wim
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Ahoy in een wat latere versie, wat stalen zij-schotten maar wel nog twee commando-torens. Het schilderen zwakt al aardig af.

AHOY.jpg
AHOY.jpg (137.67 KiB) 640 keer bekeken

Karel
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Fluks »

Wim,we lagen achter 4,5 m diep en voor3,5 m.Het was mijn laatste dag als machinist.Ik werd toen stuurman.2 Dagen later voeren we de binnendeuren in IJmuiden aan barrels.De nieuwe machinist was vergeten de machine om te keren,hij had de keerkoppeling niet kunnen vinden verklaarde hij.
Groeten,Arie.
Plaats reactie