Zo te zien is de duwcombinatie overstuur in de opvaart.
Groet. Kees.
Boele en Oosterwijk.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Boele en Oosterwijk.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Boele en Oosterwijk.
Ron, Ergens ligt me bij dat in de vorige posting m.b.t. de ontziltingsleiding deze langs het hek van BP lag. Enig idee uit welk jaar deze foto is? Schat zelf na 1978, want toen werden de tanks van zilvergrijs overgeschilderd in wit. Net als Kees viel het me op dat de duwcombinatie achteruit vaart en in de achterste bakken een lichte (kleur) soort erts ligt. Dacht dat er geladen met 2 bakken breed en 3 lang werd gevaren. Speciaal transport? Gr. Klaas.
Re: Boele en Oosterwijk.
deze foto is uit de tijd dat er proeven werden genomen in verband met schade aan het talud.k-k schreef: ↑25 mei 2020 16:41 Ron, Ergens ligt me bij dat in de vorige posting m.b.t. de ontziltingsleiding deze langs het hek van BP lag. Enig idee uit welk jaar deze foto is? Schat zelf na 1978, want toen werden de tanks van zilvergrijs overgeschilderd in wit. Net als Kees viel het me op dat de duwcombinatie achteruit vaart en in de achterste bakken een lichte (kleur) soort erts ligt. Dacht dat er geladen met 3 bakken breed en 3 lang werd gevaren. Speciaal transport? Gr. Klaas.
Met verschillende lengtes en breedtes /snelheden is dit gedaan met assistentie van de slb.Resnova Gerrit de kruif. (Staat ook op de foto)
Toen alles in kannen en kruiken was en men er niet uit kwam waar de schade door werd verhoorzaakt, is er een wakker geworden en toen zijn er proeven gehouden Met de Resnova ,met de losse boot met verschillende snelheden, hier bij kwam vast te staan dat een losse boot in staat was om de meeste schade toe te brengen
In deze tijd stond de 670 PK Brons er nog in,later een cat met bijna het dubbele vermogen.
gerrit
Re: Boele en Oosterwijk.
De spuileiding lag echt tussen de insteek van het talud en de klinkerweg. Dat is/ was een smalle grasstrook, maar toen reed daar toch ook al "niemand".
Datum van de foto weet ik niet. Kwam hem toevallig elders tegen.
Datum van de foto weet ik niet. Kwam hem toevallig elders tegen.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Re: Boele en Oosterwijk.
Gedurende enkele jaren hebben er langs de noordelijke oever van het Hartelkanaal tussen de Suurhoffbrug en de Hartelhaven, dus aan de zuidzijde van de Beerdam, een aantal proefvakken gelegen. Deze vakken bevatten verschillende soorten taludbescherming: van grind tot grove stortsteen. Mogelijk dat de resultaten van deze proefvakken bepalend waren voor het type taludbescherming van het Hartelkanaal ná de doorgraving bij de Hartelsluis.
De proefvakken werden door (RWS of Gem R'dam?) gemonitord en de vaarweggebruikers, met name de duwvaart, wist van de bedoeling van de proefvakken en een aantal duwkonvooien hebben bewust het vaartraject in verschillende formaties gevaren. Ik vermoed dat de foto gemaakt is bij een van de proefvaarten. Vraag is alleen waarom vaart de duwboot met 6 bakken in de brede formatie achteruit? Is hij eerst in de lange formatie oostwaarts gevaren en nu in de brede formatie westwaarts waarbij mogelijk nabij het bredere gedeelte net ten oosten van de Beerdam de formatie werd aangepast? Op de foto is nog duidelijk een gladde oeverbescherming te zien dus van vóór de doorgraving.
Automatisch rijst dan de volgende vraag: waarom was een zoetwatersproeileiding vanaf het Brielse Meer noodzakelijk als op dat moment het Hartelkanaal nog zoet was? Of is de leiding gelegd op een moment waarbij men wist dat het Hartelkanaal in de toekomst brak zou worden?
Groet,
Kees
De proefvakken werden door (RWS of Gem R'dam?) gemonitord en de vaarweggebruikers, met name de duwvaart, wist van de bedoeling van de proefvakken en een aantal duwkonvooien hebben bewust het vaartraject in verschillende formaties gevaren. Ik vermoed dat de foto gemaakt is bij een van de proefvaarten. Vraag is alleen waarom vaart de duwboot met 6 bakken in de brede formatie achteruit? Is hij eerst in de lange formatie oostwaarts gevaren en nu in de brede formatie westwaarts waarbij mogelijk nabij het bredere gedeelte net ten oosten van de Beerdam de formatie werd aangepast? Op de foto is nog duidelijk een gladde oeverbescherming te zien dus van vóór de doorgraving.
Automatisch rijst dan de volgende vraag: waarom was een zoetwatersproeileiding vanaf het Brielse Meer noodzakelijk als op dat moment het Hartelkanaal nog zoet was? Of is de leiding gelegd op een moment waarbij men wist dat het Hartelkanaal in de toekomst brak zou worden?
Groet,
Kees
Re: Boele en Oosterwijk.
De Honte (ex. Zagri 4) terug in het Rottedamse.
Foto's van Gerrit van Katwijk, waarvoor hartelijk dank.
Foto's van Gerrit van Katwijk, waarvoor hartelijk dank.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Waarschijnlijk vanwege het feit dat de Kreeft is stilgelegd op het Markermeer is de Jamaica beschikbaar
voor ander werk voor Boka en ook in Rotterdam aktief.
voor ander werk voor Boka en ook in Rotterdam aktief.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
De Zagri 3 en de 15 zijn ook bij Slop in Sliedrecht gebouwd
gr Roel.
gr Roel.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Inderdaad Roel, 1963 en de Megoh in 1964.
Karel
Karel