Boele en Oosterwijk.

Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

De zandzuiger op de foto die de Oosterwijkers ligt te laden lijkt mij niet de Ahoy.
Die was veel kolossaler. Dit lijkt meer op de Olst of zo.
De Kil of de E55 is het ook niet.
Weet jij welke zuigers er nog meer daar op de Oosterschelde hebben gelegen in die tijd Karel ?
Groet,
Hans.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Er zijn maar 3 mogelijkheden in dat tijdperk te weten, de Ahoy, Uiver of E 55 . Ik persoonlijk ken die Rival II niet thuis brengen, dit moet wel ergens anders zijn. Bij de activiteiten in de Witte Tonnenvlij herken ik hem ook niet.

Karel

p.s. ik heb nog even wat oude bronnen geraadpleegd, de zandzuiger Rival II lag in 1968 voor Kattendijke te zuigen voor vd Linden s'Gravendeel.
Voorbereidend werk , taluds viaducten nieuwe Rijksweg naar Goes (Bergen op Zoom-Goes) Wat wij later hebben hebben aangelegd met Oosterwijk.
Dus van Kattendijke kijkend naar Wemeldinge ( ruimtevaarder) zou de vaste wal aan de andere kant moeten zitten.

Maar waar lag hij in 1966, ik ken hem niet op mijn netvlies krijgen!
Teus
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 okt 2018 22:23

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Teus »

De locatie is 100% zeker de Oosterschelde ter hoogte van Goes. De zuiger van Oosterwijk lag verder lageruit, dus je kijkt richting zee.
In mijn herinnering is het zeker de Ahoy, maar daarin kan ik mij vergissen. In die tijd werden de meeste zuigers naar beneden verbannen,
ik dacht dat ook de Teun Boele Sr. daar lag, iets hoger. Goedhart had zijn eigen put aan Cromstrijen.
Verschoor leverde inderdaad het zand voor die terpen aan Van der Linden, en losplaatsen waren Goes en Schore.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Teus, je hebt gelijk we kijken richting zee. Het kan niet anders dan de Uiver zijn met twee ruimtevaarders. En die lag met de zuigbuis naar binnen.

Het beunschip langszij de Rival II herken ik wel , dat is de Disponibel.
Disponibel.jpg
Disponibel.jpg (65.61 KiB) 1197 keer bekeken
mytongate-hullgatesshipping.JPG-1.JPG
mytongate-hullgatesshipping.JPG-1.JPG (115.01 KiB) 1163 keer bekeken
Karel
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door piet42 »

dan lagen ze toen nog in het brabants vaarwater denk ik en later in de vlije
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Na wat zoeken denk ik dat de zuiger op de achtergrond met de Oosterwijk bakken de Uiver is.
zz Uiver.jpg
zz Uiver.jpg (171.15 KiB) 1122 keer bekeken
Groet,
Hans.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Werd er gisteren met die storm nog even aan herinnerd, de Uiver ging er met een zuidwester vaak even een paar uurtjes uit tot het tij weer kantelde.
Werd af en toe erg nat op het "voorschip" als je daarover kan praten, t'was tenslotte een kraanponton.

Karel

Hier was er geen vuiltje aan de hand, met de Adriaan of Marius.
leeuw-uiver.JPG
leeuw-uiver.JPG (151.92 KiB) 1017 keer bekeken
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door kabo »

Heren n.a.v. de Boogschutter, die ligt beneden de sluis van Bosscherveld en is op weg naar de werf van St. Barbera om omgebouwd te worden tot duwbak en hoge den met schuifluiken. Volgens mij zijn er 2 ruimtevaarders naar Maas Mechelen geweest. Was een heel bekende werf. Ik zag ook nog 2 ruimtevaarders voor de wal liggen. Dat is Maastricht Beatrixhaven, aan scheepswerf het Maasdok.
gr. Bas
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Jouw informatie werpt weer nieuw licht op deze zaak Bas :D
Tot nu toe was het kijken naar de foto's en een beetje raden naar aanleiding van de beschikbare informatie.
Ik moet dit op een rustig moment even op mijn gemak bekijken.
En dan kijken of de geplaatste foto's in te passen zijn in de informatie.
Als jij, of een ander, er nog meer bijzonderheden bij kunnen produceren dan hoor ik dat graag uiteraard.
Groet,
Hans.
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Hans »

Boogschutter en Waterman, volgens liggers, beiden hermeten op 27-11-1984 en dan in Belgie geregistreerd.

Voor zover ik het kan nagaan zijn Steenbok en Tweelingen op 15-01-1985 uitgeschreven en in Belgie geregistreerd.
Groet,
Hans.
Plaats reactie