Boele en Oosterwijk.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Vraag ik me af waar ze in IJmuiden dat water om te ontzilten vandaan haalden? Het water in de Noordzeekanaal was toch redelijk zout. Zelfs in Amsterdam was het nog brak. Of was het een soort wassen neus c.q. bijverdienste voor Oosterwijk? In Europoort in het Beerkanaal werd ook ontzilt, maar het water daarvoor kwam uit het Brielse Meer. dat werd in aanvang gevoed vanuit de Oude Maas bij Spijkenisse en later vanuit het Spui bij Zuidland. Naast de Aquila zo te zien een Valeta van Takkenberg en van Leeuwen om te bunkeren. Gr. Klaas.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Jan van der Doe »

Bedankt Brander.

Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door brander »

k-k schreef: 10 sep 2018 21:15 Of was het een soort wassen neus c.q. bijverdienste voor Oosterwijk?
BosKalis was de uitvoerder van dit project en de eigenaar van het materieel.!
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Kees Keijzer »

Vandaag een dia gevonden op F B site; Blik op het verleden, het is een plaatje van de Coolhaven genomen waar op de WAALHAVEN de Lage Erfbrug wil passeren op zijn reis naar de Aelbrechtskade. De dia is uit 1962 volgens het bijschrift van Albert Rottier waarvoor dank;

Afbeelding

Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

brander schreef: 11 sep 2018 11:13
k-k schreef: 10 sep 2018 21:15 Of was het een soort wassen neus c.q. bijverdienste voor Oosterwijk?
BosKalis was de uitvoerder van dit project en de eigenaar van het materieel.!
Bedankt voor de info Brander. Ben een beetje in het verleden blijven steken, merk ik (af en toe). Gr. Klaas.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Mooie foto Kees daar in de Coolhaven, die Waalhaven ziet er goed uit op deze foto. Hij hoefde niet te blazen voor de brug, bij het binnen varen van de Parkhaven hadden ze hem al gehoord !!!!

Over bakboord een beurt-mannetje de dr. Waller (oprichter Calvé) van vd Heuvel & van Buuren met een 40 pk Lister maar over stuurboord ? Was dat niet een vluchtschip ( Willem 1 of Willem 2 ) wat later ook beunschepen zijn geworden.

Karel
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

karelzijpe schreef: 12 sep 2018 17:52 Mooie foto Kees daar in de Coolhaven, die Waalhaven ziet er goed uit op deze foto. Hij hoefde niet te blazen voor de brug, bij het binnen varen van de Parkhaven hadden ze hem al gehoord !!!!

Over bakboord een beurt-mannetje de dr. Waller (oprichter Calvé) van vd Heuvel & van Buuren met een 40 pk Lister maar over stuurboord ? Was dat niet een vluchtschip ( Willem 1 of Willem 2 ) wat later ook beunschepen zijn geworden.( Zagri 9 & 10 ).Eigenlijk zag die Waalhaven er niet uit, wat een misbaksel, als ik Oosterwijk heette zou ik mij doodschamen !!
waalhaven.jpg
waalhaven.jpg (90.68 KiB) 1164 keer bekeken
Karel
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door k-k »

Vaart daar bij de Van Brienenoordbrug, Karel. Kan hem hier bijna horen. Gr. Klaas.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe »

Wel gemakkelijk z'n hok achterop om je fiets op te bergen, toch ?

En dat in een periode dat hij van die mooie motorschepen liet bouwen.

Karel
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door Kees Keijzer »

Het was een pieremagoggel.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Plaats reactie