Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Bedankt voor de info Hans. Was ze nog één keertje landingsboot. Gr. Klaas.
Re: Boele en Oosterwijk.
Wat was de naam van de stoomkraan aan de stuw bij Krimpen/Capelle die de "Overijsel" leeg moest halen ?.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Re: Boele en Oosterwijk.
Ik heb een uitsnede gemaakt Roy.
Het is een kraan van een Rotterdams bedrijf maar ik kan er nog geen firmanaam
bij bedenken. Er staat ook nog een nummer op geschilderd.
Het is een kraan van een Rotterdams bedrijf maar ik kan er nog geen firmanaam
bij bedenken. Er staat ook nog een nummer op geschilderd.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Bedankt voor de moeite Hans.
Misschien wel eentje van de S.H.V. ?. Maar dan zouden we een diagonaal doorgesneden vierkantje in wit en rood moeten zien en een nummer natuurlijk...........
Mogelijke zijn er nog andere kanshebbers.
m.v.g., Roy
Misschien wel eentje van de S.H.V. ?. Maar dan zouden we een diagonaal doorgesneden vierkantje in wit en rood moeten zien en een nummer natuurlijk...........
Mogelijke zijn er nog andere kanshebbers.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Ik heb deze kraan 13 even door genomen op de MMR- liggers en in de handgeschreven boeken ( invullen 13 en kraanponton) dan komt er uiteindelijk
alleen als kanshebber de Frans Swartouw 13 te voorschijn met als latere naam "Baanhoek"en eerst Boele en Zagri als eigenaar. Maar de datums kloppen niet !
Bij de S2HO site kun je onder 13 en kraanponton ook de uittreksels van het kadaster raadplegen wat weer ongekende mogelijkheden geeft en wat nu
dus gratis is.
Wat was ongeveer het jaartal gezien de foto's ? De Stuw hangt in de pijlers, dit moet ergens te achterhalen zijn e.a. in verband met de relatie tussen
Boele - Oosterwijk omdat er een kraanponton opdook bij Zagri-Boele.
Een puzzel maar het is toch Corona-tijd en het scherpt de verouderende geest!
Door het opnemen van de uitreksels Kadaster in de lijst van S2HO ben ik toch weer diverse stappen verder gekomen met het oplossen van vragen over de historie van diverse schepen. zie Topic klippers e.d. met name de klipper Rival uit 1899
Karel
p.s. met de kraan gok ik toch op de F.S. 13 , de Overijsel lag wel "Blubber"te laden !
alleen als kanshebber de Frans Swartouw 13 te voorschijn met als latere naam "Baanhoek"en eerst Boele en Zagri als eigenaar. Maar de datums kloppen niet !
Bij de S2HO site kun je onder 13 en kraanponton ook de uittreksels van het kadaster raadplegen wat weer ongekende mogelijkheden geeft en wat nu
dus gratis is.
Wat was ongeveer het jaartal gezien de foto's ? De Stuw hangt in de pijlers, dit moet ergens te achterhalen zijn e.a. in verband met de relatie tussen
Boele - Oosterwijk omdat er een kraanponton opdook bij Zagri-Boele.
Een puzzel maar het is toch Corona-tijd en het scherpt de verouderende geest!
Door het opnemen van de uitreksels Kadaster in de lijst van S2HO ben ik toch weer diverse stappen verder gekomen met het oplossen van vragen over de historie van diverse schepen. zie Topic klippers e.d. met name de klipper Rival uit 1899
Karel
p.s. met de kraan gok ik toch op de F.S. 13 , de Overijsel lag wel "Blubber"te laden !
Re: Boele en Oosterwijk.
Aan de bulten te zien aan een molen geladen? Aan de zuiger ziet er toch anders uit. Gr. Klaas.
-
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Precies Klaas, kraan met grijper die wat klei in de Overijssel gedumpt heeft
Karel
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Dat was weer een mooi puzzelwerk Hans.
Met dat nummer XIII denk ik toch wel dat je bij de "F.S. XIII" uitkomt.
Aan een betere oplossing kan ik ook niet komen. En dat er een foutje in die oude liggers zit, dat is al vaker vertoond............
m.v.g., Roy
Met dat nummer XIII denk ik toch wel dat je bij de "F.S. XIII" uitkomt.
Aan een betere oplossing kan ik ook niet komen. En dat er een foutje in die oude liggers zit, dat is al vaker vertoond............
m.v.g., Roy
Re: Boele en Oosterwijk.
Hans ik denk dat de datum van de kraan bij de Algera brug niet klop, want de brug is n.l op 22 Okt 1958 feestelijk geopend, en de damwand was toen allemaal weg.