Lloyd AG Basel.

Goldfinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jun 2009 16:15
Locatie: Nijmegen

Re:

Bericht door Goldfinger »

Boegschroef schreef:MTS Schouwen, Rijn Lloyd Scheepvaart Expeditiebedrijf NV Rotterdam

Afbeelding
Afbeelding
By [URL=https://profile.imageshack.us/user/Goudvinger]Goudvinger[/U

Hier een foto waar ik met mijn zwager(toentertijd scheepsjongen bij mij) aan het schroefwisselen ben aan de bakboord motor van de Schouwen.
Dit deden wij zelf als we leeg waren, dan kon je de schottel hoogdraaien en de schroeven waren klein genoeg dat we dat zelf konden.
Dit is jammer genoeg de enige foto die ik heb uit mijn tijd op de Schouwen.
Dit was in 1969.
Groetjes Goldfinger
Sjoerd Nutma

Re: (rhein) lloyd schepen

Bericht door Sjoerd Nutma »

Arie schreef:Naast de genoemde scheepsnamen waren er dacht ik ook nog de Frohmut en de Niesen, dit schip kenmerkte zich omdat het één heel groot roer had.
Ik meen me te herinneren dat er ook nog een heel oud schip was met de naam Belchen. :?:

De Wagemut is omstreeks 1980 gezonken geweest bij de Pannerdensche kop, daarna is ze verlengd, ze typeerde zich mede door de direct omkeerbare motor die er in stond, wanneer die gestart werd gaf die altijd een venijnige harde klap. Ik meen dat ze nu voor de VT actief is onder een andere naam.

Gr. Arie
Bij het lezen van dit forum kwam ik dit verhaal uit 2007 tegen en heb hier https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/3956/ de oplossing gevonden. Deze Wagemut vaart sinds 2004 als VEURNE voor Veurne Tankvaart uit Oostende en gezegend met een 588 pk Deutz motor. Dus wel VT maar niet dé VT
Afbeelding
Foto: Krijn Hegemans
Danny

Re: LLOYD AG BASEL

Bericht door Danny »

Dus wel VT maar niet dé VT
Maar WEL voor de VT
zie de vlag in de mast

Afbeelding
fred kuyper

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door fred kuyper »

Ik heb nog geen reactie gezien van Sjoerd....
Niet wel VT,niet de VT ,maar wel voor......
Groetjes Fred
Sjoerd Nutma

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door Sjoerd Nutma »

fred kuyper schreef:Ik heb nog geen reactie gezien van Sjoerd....
Niet wel VT,niet de VT ,maar wel voor......
Groetjes Fred
Lok mij niet uit mijn tentje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier zijn meerdere foto's van de Veurne. GEEN VT MAAR WÉL VÓÓR DE VT VAREND
https://www.shipphoto.nl/detailpagina.as ... mmer=14882
't Is dus géén échte VT'er maar ook weer wel aangezien hij (zij) eigendom is van de Veurnse Tankrederij en ingehuurd is door "onze" Vereenigde Tankrederij.
Het is dus géén VT'er maar wél een VTér :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hé, hé. :idea: :idea:
fred kuyper

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door fred kuyper »

Leuk Sjoerd,die woordspelingen .Maar het heeft je opgelucht,geloof ik.
Als ik waad ben maak ik daar ook vaak gebruik van.
Dan betekenen sommige woorden ineens heel veel andere dingen.
Maar ik zal dat niet op het forum gebruiken.
Als troost een mooi plaatje

Afbeelding

Het is wel geen nostalgie,maar wel een mooi plaatje van het drielandenpunt op de kop van de haven van Basel.
Je ziet een deel van de nieuwe voetgangers-en fietsbrug tussen Duitsland en Frankrijk.
En het betreft hier toch een topic over Basel,toch....
Groetjes Fred
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door Binnenvaart »

Mijn broer heeft daar nog op gevaren,op de Tromp en de Breithorn,maar wij zitten al zolang aan de wal dat we niet weten wat er met die schepen is gebeurt,wel waat ik dat die schepen van de Lloyd in Mannheim heel veel ketels in het ruim hadden staan,je had ook nog de Sigi en de Rigi,schepen van 50 x 5,?? met bijna 30 tanks er in om loog te laden

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
lloyd ag

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door lloyd ag »

ik ben piet schilder en ben 1956 bij lloyd ag basel begonnen op de aletschhorn en vele andere schepen in 1970 op de mts breithorn gekomen.hij is verbouwd in mainz mombach als chemie schip 12 tank v4a en 3 pompen.715 MAN geen MAK was de enigste met MAN.Tanks zijn1992 overgezet in Erlenbach in de Eben Hazer omgedoopt als Alchimist Hamburg later Stolt Hamburg.ik heb de Breithorn naar de sloop gebracht in s'Gravendeel.in 2007 aan land dus met die tanks ruim35 jaar gevaren. Schepen Lloyd Ag waren !Santis,Pilatus,Aletshhorn ,Badus ,Eiger ,Monch,Jungfrau,Wetterhorn,Breithorn,Schwartshorn,Schreckhorn,Passwang,Niesen,
Uetliberg,Matterhorn,Munot,Lambarene ,Mts Moron,Mts Monto,Mts Chasseral,Mts Chaumont,Mts Outremont,tk Blauen,
tk Coulou,tk Feldberg,tk Esso Schweiz 1 en 2 .Seepboten Rudolf Gelpke en Rudolf Miescher.
Rheinlloyd Mannheim de schepen ,Spessart ,Weinbiet,Rysprung,Grossmut,Wagemut,Titlis,Rigi,Frohmut,Belchen,Chemie Tank 15 Later Hoechst.Verschillende vrachtschepen waren nadat Lloyd Ag Hamburger Lloyd werd naar Naturel van Dam
over gegaan. Rijn Lloyd rotterd de schepen! Calland ,Java,Schouwen,Duivenland,Thorbecke,Rembrand,Tromp,De Ruiter sleep
boot Erasmus.Voor de liefhebber van Lloyd ag Geschiedenis staat er toch aardig wat.voor meer informatie kunnen jullie mailen. Ponton in Basel was de Timmerman
lloyd ag

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door lloyd ag »

lloyd ag schreef:ik ben piet schilder en ben 1956 bij lloyd ag basel begonnen op de aletschhorn en vele andere schepen gehad. in 1970 op de mts breithorn gekomen.hij is verbouwd in mainz mombach als chemie schip 12 tank v4a en 3 pompen.715 MAN geen MAK was de enigste met MAN.Tanks zijn1992 overgezet in Erlenbach in de Eben Hazer omgedoopt als Alchimist Hamburg later Stolt Hamburg.ik heb de Breithorn naar de sloop gebracht in s'Gravendeel.in 2007 aan land dus met die tanks ruim35 jaar gevaren. Schepen Lloyd Ag waren !Santis,Pilatus Glarnich,Aletshhorn ,Badus ,Eiger ,Monch,Jungfrau,Wetterhorn,Breithorn,Schwartshorn,Schreckhorn,Passwang,Niesen,
Uetliberg,Matterhorn,Munot,Lambarene ,Mts Moron,Mts Monto,Mts Chasseral,Mts Chaumont,Mts Outremont,tk Blauen,
tk Coulou,tk Feldberg,tk Esso Schweiz 1 en 2 .Seepboten Rudolf Gelpke en Rudolf Miescher.
Rheinlloyd Mannheim de schepen ,Spessart ,Weinbiet, Rysprung,Grossmut,Wagemut,Titlis,Rigi,Frohmut,Belchen,Chemie Tank 15 Later Hoechst.Kalmit Verschillende vrachtschepen waren nadat Lloyd Ag Hamburger Lloyd werd naar Naturel van Dam
over gegaan. Rijn Lloyd rotterd de schepen! Calland ,Java,Schouwen,Duivenland,Thorbecke,Rembrand,Tromp,De Ruiter sleep
boot Erasmus.Voor de liefhebber van Lloyd ag Geschiedenis staat er toch aardig wat.voor meer informatie kunnen jullie mailen. Ponton in Basel was de Timmerman
lloyd ag

Re: LLOYD AG BASEL

Bericht door lloyd ag »

appie schreef:hoi mensen die namen zoeken van firma lloyd ag basel er staan al veel in deze pagina
die ik nog weet staan hier onder ook van de dochters firma van lloyd ag basel
lambereene
schrekhorn omgebouwd en verlengd de tanks waren van roestvrijstaal v4 staal
moron normale tanker
monto normale tanker
lamberene vrachtschip
de loogtankschepen hadden stalen ronde tanks voorzien van een pasta of zoiets
zo dat het ijzer niet werd aangetast en de grote verwarming om het loog op temperatuur te houden .

tevens hadden ze drie sleepboten die waren echt super groot voor de rijn.
1 rudolf gelpke
2 mieser
3 erasmus
tevens lag er in basel een werkschip cq ponton voor herstel motor en laswerk enz
dat ding had ook een naam maar die weet ik niet meer sorry

er was ook een rhein lloyd mannheim gmbh
die hadden ook tankers varen
o.a. de Belchen dat was een loogtanker die voer meestal van farbwerke hoecst naar
basf mannheim

rijnlloyd rotterdam
sleepschip voor 1955 allemaal
leemans
caland
walgeren
beveland

de leemans is gezonken geweest in 1954 toen gesloopt geloof ik

vrachtschip ms
swartswald kleine vrachtschip
hars kleine vrachtschip
spesart kleine vrachtschip
rembrand later omgebouwt tot loogtanker
tromp 499 ton 300 pk sulzer later omgebouwd met roestvrijstaal tanks v2 voor de beter troep
het ombouwen is gedaan bij figee in vlaardingen dat heeft erg lang geduurd
ongeveer 28 weken
2 pompen van de firma houttuinen 1 van 150 ton per uur en 1 van 75 ton per uur van roestvrijstaal.

de ruyter 499 ton 300 pk sulzer
piethein 499 ton 300 pk sulzer deze 3 zijn gebouwd in moerdijk bij firma paans in de jaren 50

de tromp heeft in het begin als tankschip salpeterzuur vervoerd van sluiskil naar enck te vlaardingen en van europoort (esso chemie )naar enck vlaardingen
tussen door allerlei chemie vervoerdt maar ook wijn van amsterdam naar duitsland.

de munot ook eerst vracht schip later ook omgebouwd tot tanker met v4 staal vaarde voor rhein lloyd mannheim gmbh
de munot is ook bij paans rodevaart moerdijk gebouwd in de jaren 50

de schouwen was ( is ) een schip apart met zijn aandrijving zeker in de jaren 60 die ik bewust mee heb gemaakt er was geen tweede in die tijd

een vraag: wie weet wat er met mts tromp is gebeurd :oops:
de tanks zijn uit de tromp in een casco van een schip van wijgula gegaan.
:) groetjes ab
Plaats reactie