Broere Tankers

Roy
Berichten: 4738
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Broere Tankers

Bericht door Roy »

Elk schip dat in 's Gravendeel de wal opgetrokken wordt gaat plooien.
Dat komt omdat het voorschip, naar mate het omhoog getrokken wordt, al meer omhoog gaat steken om dat het achterschip nog in het water ligt. De lier trekt echter wel gewoon door en op een gegeven moment moet het schip wel plooien.
Ze komt wel weer recht te liggen hoor, maar dat haalt dan niets meer uit.............. :idea: :?

m.v.g., Roy
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Broere Tankers

Bericht door piet42 »

Ik zag dat er weer een beetje leven in Dordrecht scheppen was hier een paar foto,s van de Dordrecht 8 al van 1975 maar volgens mijn nog niet geplaatst
"Dordrecht 8 vaart de Hef Baileybrug over de Mark bij de Veerweg kapot standdaarbuiten '75 " mogelijk weten jullie hier meer van ik denk dat de tanker het hef gedeelte met de kop is aan gevaren de stuurhut is gewoon geklapt daar die er zowiezo er niet onder door kon Foto,s MDA Dagblad De Stem / Ben A.G. Steffen,
Bijlagen
Dordrecht 8 vaart de Baileybrug over de Mark bij de Veerweg kapot standdaarbuiten '75 Ben A.G. Steffen 3.jpg
Dordrecht 8 vaart de Baileybrug over de Mark bij de Veerweg kapot standdaarbuiten '75 Ben A.G. Steffen 3.jpg (89.93 KiB) 1829 keer bekeken
Dordrecht 8 vaart de Baileybrug over de Mark bij de Veerweg kapot standdaarbuiten '75 Ben A.G. Steffen 2 wp.jpg
Dordrecht 8 vaart de Baileybrug over de Mark bij de Veerweg kapot standdaarbuiten '75 Ben A.G. Steffen 2 wp.jpg (119.38 KiB) 1829 keer bekeken
Dordrecht 8 vaart de Baileybrug over de Mark bij de Veerweg kapot standdaarbuiten '75 Ben A.G. Steffen 1 wp.jpg
Dordrecht 8 vaart de Baileybrug over de Mark bij de Veerweg kapot standdaarbuiten '75 Ben A.G. Steffen 1 wp.jpg (97.45 KiB) 1829 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Ruud Burgers
Berichten: 475
Lid geworden op: 17 dec 2018 12:29

Re: Broere Tankers

Bericht door Ruud Burgers »

Ja, klopt, heb i ook nog mee gevaren, daarvoor was het Kapt. Bultje na de verbouw naar rvs ben ik daar voor vast opgekomen en Louis Warmerdam was de schipper. ( ik zal het je vertellen) ik ben ook te zien op www.ruudbfoto.jimdo.com
gr Ruud Burgers
verzamelaar
Berichten: 583
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
Locatie: Rotterdam

Re: Broere Tankers

Bericht door verzamelaar »

een oudje van Broere afvarend aan Keulen.
broere tnker.jpg
broere tnker.jpg (214.86 KiB) 1551 keer bekeken
Groet Arnold.
Jan Walpot
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:35
Locatie: Giessenburg

Re: Broere Tankers

Bericht door Jan Walpot »

Ik ben een model aan het bouwen van de DORDRECHT 11 waarop ik veel schoolvakanties heb doorgebracht.
Mijn vader haalde deze in 1956 van de werf en heeft erop gevaren tot 1969.
Het model is 1 meter lang en 12,2 cm breed en kan radiografisch varen.
20230808 05.JPG
20230808 05.JPG (234.46 KiB) 859 keer bekeken
Groet, Jan.
Groeten, Jan.
Plaats reactie