van der Linden transport

Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

fa v.d. Linden

Bericht door Arie »

Omstreeks 1975 heb ik eene Cok v.d. Linden uit Vlaardingen ontmoet, ik meen me te herinneren dat hij de helft van een tweeling is, hij vertelde mij dat hij voor de fa v.d. Linden voer met een schip van ik dacht ongeveer 800 ton met meestal ijzer als lading naar Waalwijk, is hij een nazaat van de hiergenoemde v.d. Lindens?

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: fa v.d. Linden

Bericht door Binnenvaart »

Arie schreef:Omstreeks 1975 heb ik eene Cok v.d. Linden uit Vlaardingen ontmoet, ik meen me te herinneren dat hij de helft van een tweeling is, hij vertelde mij dat hij voor de fa v.d. Linden voer met een schip van ik dacht ongeveer 800 ton met meestal ijzer als lading naar Waalwijk, is hij een nazaat van de hiergenoemde v.d. Lindens?

Gr. Arie
Heb een mailtje gestuurt waar ik de foto's van heb gekregen,dit is het antwoord.

Dat is dacht ik wel een zoon .......ze hadden een tweeling, waarvan er 1 is overleden.
Die jongens waren een stuk jonger dan ik ......en zijn later gaan varen...


groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Foto 1:Corja 2. Mijn oude schippertje Joop Straver staat met zijn platte pet in het Stuurhutje.. Links zie je de ingang naar de roef waar ik het eten klaarmaakte. Onder de bank in de stuurhut zat een klein raampje daardoor gaf ik onder het varen Joop zijn eten aan. In het roefje zaten patrijspoorten die ik van binnenuit open kon doen. Op een zomerse dag zat Joop op het dak met Boskoopse Bram te praten, en Bram had zijn klompen even uit gedaan. Beneden in de roef draaide ik een patrijspoort open, en goot Bram zijn klompen vol met water........ .

Foto 2 Corja 1 is hier verlengd met 5 meter.

Foto's uit het album met toestemming van Bram vd Linden Sr.,via Fred Trooster

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Foto's uit het album met toestemming van Bram vd Linden Sr.,via Fred Trooster

Motorschip Tijo Schipper Appie Krol.
Ook met Appie heb ik een paar reisjes gemaakt.
Ik zal nooit vergeten dat we aan de binnenkant van het steiger lagen van de superfhosfaat fabriek Albatros.
We voeren toen heen en weer naar Amsterdam.
Mijn eerte reisje op die boot
De steiger was langs de Maas en ik was in de mooie,met Mahony betimmerde roef in de bedstee een tukkie gaan doen.
Toen ik ging slapen was het schemer dus had ik niet gekeken waar het knopje van het licht zat.
Op een gegeven moment kwam er een zeeboot voorbij met een flinke zuiging.
De boot maakte een enorme gooi tegen het steiger, waar ik verschrikt wakker van werd.
Buiten gilde met felle stem Appie....Fre......in het donker kon ik het knopje van het licht niet vinden en ook de deur niet.
Ik dacht....we hebben een aanvaring gehad en de deur is geblokkerd..........
Ik had een paar benauwde momenten........


Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Ik moest van dit schip een Foto maken. Motorclipper Pax ex Vigo afkorting van visser en Gort. Varend op de zuid Willemsvaart leeg vanaf Veghel.Schipper Adri v/d Linden matroos Joop Schaar 15 jaar... Wat Joop niet vergeten is .....in de roef stond een kolen kachel te branden en deschipper vroeg aan Joop de asla even leeg te gooien. Joop, zo groen als gras keek niet waar de wind vandaan kwam in hield buiten boord de asla op zijn kop...... Alles waaide op een spits die net voorbij kwam...... In de sluis kwam de schippers vrouw aanlopen en flikkerde haar asla op de Pax leeg....dat heb je nog van mij tegoed was het enige wat ze zei voor ze zich omkeerde.....een verbaasde Joop achterlatend....Joop is nu Kapitein op de sleepboot Faiplay 21.

Foto van van der Linden via Fred Trooster


Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

je had het zo op mijn jeugd kunnen zetten, leuke stukjes en mooie scheepjes van uit de oude tijd
gr
leo
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Foto's uit het album met toestemming van Bram vd Linden Sr.,via Fred Trooster.

Corja 5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Adriana , foto's gekregen via Fred Trooster van van der Linden uit Vlaardingen.

Is er iemand die hier meer van weet van dit schip?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: van der Linden transport

Bericht door Binnenvaart »

De Corja 5 de naam van deschipper ben ik vergeten ik kan nog wel zijn gezicht. Uit de machinekamer kwam een lucht die op stront leek

Foto gekregen via Fred Trooster.

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Ketelbinkie

Re: van der Linden transport

Bericht door Ketelbinkie »

De containerterminal in Waalwijk is ook v/d Linden
Is dat de zelfde familie.
De kraan machinist aldaar heeft ook bij v/d Linden gevaren en komt uit Vlaardingen.
Plaats reactie