De Haas Tankvaartbedrijf.

ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door ichthus »

Hallo Klaas, mijn schoonmoeder was een zuster van Nico de Vries ,die heeft ook op een de Haas tanker als Kapitein gevaren Ik ga uitzoeken welke jaren dat was ,Wyp was zijn zoon .
gr Wim
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Wim, Mijn kennis van de De Vriesjes is niet zo groot. Loet was kapitein op de Alioth in 1955. Had een zoon Lieuwe. Zijn broer Klaas had ook een zoon Lieuwe, die met mijn broer Derk was bevriend. Samen hebben die nog op de Alcyone gevaren. Was 1969, 1970. In 1982 zaten Klaas en zijn zoon op de Nedlloyd 12 (ex Alioth). Tjeerd ook gekend, maar die zat in ander werk en trof ik niet zo vaak. Grieko, een zoon van van Loet en Kina trof ik nog een keer bij BP in de Europoort. Moeder heeft nog lang contact gehad met Kina. Zijn beide achter in de 90. De naam Wyp wel eens gehoord en foto's van hem gezien. O.a. van de Alkaid (ex Fina 28) op de Neckar. Gr. Klaas.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door hank »

haasje-je-over van 1972 vermeld op de Alkaid een N.de Vries en W.de Vries.Vader en zoon dacht ik.
Volgens mij zijn ze maar korte tijd in dienst geweest en waren ze geen directe familie van voornoemde de Vriesen.

Hank,
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Hank, Bedankt voor de aanvulling. In 1972 hield het voor mij op bij De Haas. Schiet me nog de naam Baukje de Vries te binnen. Trouwde met Jan van der Laan. Hun zoon Jo-An en dochter Baukje ook nog gekend. Gr. Klaas.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door ichthus »

Hallo Klaas en Hank, ( ik dacht dat Hank een dorp aan de zuier wal was maar is jouw voornaam sorry ) op blz 47 kom ik een lijst met opvarende schepelingen in1971 en ,72 tegen daar staan oom Nico een neef Wypke de Vries vermeld als aan boord van M,T.S Alkaid, ik kan het beide helaas niet meer vragen .Oom Nico was van 1920 en Wypke van 1948 .
Wim (blz 66 beneden )
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Ja, zo gaat dat Wim. Moeten we het maar doen met de herinneringen en wat foto's. En ik blijf nog steeds hopen op wat bijdragen uit onverwachte hoek. En soms zijn die er zomaar. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

Dit stond bij het topic Klippers;
Afbeelding
Heeft vast iets van doen met de familie van de Rederij van de Gebrs. De Haas uit Bergen op Zoom ook gezien de scheepsnaam. Komt uit de Goesse courant van 12 -08-1924.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

Heeft zeker met de Rederij Gebr. de Haas te maken.
Als ik mij goed herinner was de schipper van de "Engelina" uit het verhaal
Anton de Haas.
Het kan ook een eerdere generatie zijn geweest kijkend naar het jaartal 1924.

We zien het wel verschijnen.

Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Jan, Het zal een generatie eerder zijn. "Oom" Anton was A.B. de Haas. Misschien dat het bij de schippers van Bergen op Zoom te vinden is om welke "Haas" het gaat. Zal bij gelegenheid eens kijken. Omdat ik (en ook anderen) eigen berichten niet meer aan kunnen passen ontbreekt het me op het moment aan motivatie. Hou je jaren iets bij en wordt het door toedoen van anderen op slot gezet. Gr. Klaas.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

Dat vermoedde ik al Klaas, de vader en grootvader van de Haas mensen die wij gekend hebben.
Maar toch mooi zo iets te lezen. Niet alleen om wat er gebeurde in 1924 maar ook om het onderwerp nog een beetje leven in te blazen.
Misschien horen of lezen wij er iets meer over.

Fijne zondag Klaas.

Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Plaats reactie