De Haas Tankvaartbedrijf.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Ja Jan, het was wel koud, maar je was jong en had daar niet zoveel last van. Wat ons op de duur wel opbrak was continu varen met bemanning voor dagvaart. Af en toe een nachtje door was niet zo erg, maar we waren vanaf de Kerst onafgebroken in touw tot het eerste weekend van maart. En op die korte reisjes naar Vianen en Schiedam was er weinig tijd voor rust. En aan het K-terrein was je steeds aan het verhalen. Heb wel eens gehad dat ik even ging zitten op het overstapje boven de pompaandrijving en in slaap viel. Maar soms had je geluk dat het konvooi niet gelijk ging en je een paar uurtjes plat kon in Schiedam. Nu allemaal herinneringen, hier en daar een beetje geromantiseerd, dat dan weer wel. En nu een hoop tijd om aan onze miniatuurbootjes te knutselen. Gr. Klaas
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door maarpol »

Is geen de Haas maar Klaas weet wel hoe of wat

https://www.ebay.com/itm/233041385291?V ... 3041385291
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Misschien een voormalige V.T. spits ?.

m.v.g., Roy
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Arie »

Roy schreef: 10 dec 2018 20:56 Misschien een voormalige V.T. spits ?.

m.v.g., Roy

Gezien het jaartal 1977, bijna 100% zeker de Vleuten van de VT, dit was zover ik weet de eerste VT spits welke naar Engeland gegaan is en ze was al in Engeland toen ik in februari 1975 bij de VT ging werken, de spits Vaassen en andere spitsen en VT 500 tonners zijn pas in 1977/1978 of nog iets later naar Engeland gegaan
Hou de vaart er in.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door hank »

an de a
De Bruinisse ( V T Bel.vlag) is meen ik ook naar Engeland gegaan.
Martin heeft ooit een foto van de Breskens getoond die toen in Nigeria was verdaagd.

HANK.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door maarpol »

Waarschijnlijk deze foto Hank
Bijlagen
Okrika oil jetty.jpg
Okrika oil jetty.jpg (99.21 KiB) 1147 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door hank »

Martin.

Inderdaad dit is de ex Breskens ,door Red. de Ridder aangekocht en verbouwd voorbeperkte zeevaart.
Als Duinkerke voer ze voorzien van een grote buiskap naar Duinkerken of misschien wel verder.

Hank.
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Arie »

hank schreef: 11 dec 2018 10:05 an de a
De Bruinisse ( V T Bel.vlag) is meen ik ook naar Engeland gegaan.
Martin heeft ooit een foto van de Breskens getoond die toen in Nigeria was verdaagd.

HANK.
Klopt, in 1977 zijn de Vlist en de Veenendaal samen naar Engeland gegaan, in 1978 de Bruinisse, Vaassen, Varsseveld, Vollenhove, Vinkeveen, de Vriezenveen zou ook maar die heeft t niet gehaald, als laatste is de Voorst gegaan want die moest eerst het contract werk voor CWH Marl Hüls afmaken

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Zoals Arie stelt moet het de Vleuten zijn. Die is volgens De Binnenvaart in 1974 naar Crawley gegaan. Bij het plaatje van Martin staat 1977. Zet in ieder geval maar bij de Verenigde Tankrederij, Martin. Gr. Klaas.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Binnenvaarder »

Volgens mij een Haas tanker, geen idee welke, foto is uit begin jaren 80. De meeuw op de voorgrond is gewoon toeval.
mvg
Geert
Bijlagen
Haas tanker ?
Haas tanker ?
Negatieven scan_20181212_0008.jpg (136.78 KiB) 1051 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie