De Haas Tankvaartbedrijf.

gijs

De Haas Tankers

Bericht door gijs »

in binnenvaart van de alk staat Trave van D.Dresel ex Alida
66,88x7,04x2,62
en dat klopt met het IVR uit 1981
jan verduijn

de haas

Bericht door jan verduijn »

de Trave is de ex ADARA (1) geweest van de Haas
bouwjaar 1962 (2318147) bij Bodewes (589) in Millingen
lang 5254. breed 665. diepg 227 , 300 pk bolnes en 439 ton
in 1971 (elbe-weser) trave, in 1987 (vinca)vinca II en in 1987 Herman.
daarna ben ik hem uit oog verloren


JCV
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Bedankt Jan(nen) en Gijs, kan weer -zugeordnet- worden,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
roy

de haas tankers

Bericht door roy »

In 1974 voer een klein tankertje vanaf Dord met de naam "Ancor" of "Ancor I". Dit was de voormalige "Atik".
Wie weet hoe het verder met dit tankertje verlopen is ?.
m.v.g. Roy
19john57

haas tankers

Bericht door 19john57 »

heb in de overgang jaren op de Alderamin en Asterope gevaren (Damco en even later Nedloydgroep)

zijn er die daar foto,s van hebben, voer daar met Kap: Witjes op en Kap: Timmer.

Gr Johan
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Afscheid van de winter? Nog een paar ijs foto's, winter 1986 bij Gaarkeuken. mts. Nedlloyd 56 (ex Algorab) geruggesteund door de Coby van Auke Kaptein uit Urk.

Harry

Afbeelding

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Nog eentje uit diezelfde winter, de Nedlloyd 12 bij de laadsteiger voor boorspoeling nabij Woltersum.

Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ton

Bericht door Ton »

Op de site van Ben van der Westen https://www.shipphoto.nl staat een foto van de ex Avior / Doolaard met euronummer 3170610. Deze vaart nog steeds rond en heet nu 'Fueltrans 3'. Ik vind hem verdacht veel op die 'Trave' lijken. Of zijn daar nog zusterschepen van geweest?

Ton (je weet wel)

P.s. ik heb de foto naar hier gekopieerd. Ik weet niet of dat mag, maar dat hoor ik dan wel.

Afbeelding
roy

de haas tankers

Bericht door roy »

De "N.L.12" is de ex "Aludra".
De "N.L.56" heeft hier al een nieuw voor- en middenschip en speciaal ingericht voor het vervoer van loog. Ook de stuurhut is vernieuwd.
De "Fueltrans 3" is inderdaad de ex "Doolaard", ex "Avior", maar geen ex "Trave".
m.v.g. Roy
Cor Plugge

Bericht door Cor Plugge »

Hallo, hier twee foto's van de Nedlloyd 11 en 12 (ex Aludra en Arcturus?), afgemeerd bij de Bloemhofbrug aan het Eemskanaal te Groningen. De Nedlloyd 12 laadde daar boorwater van de NAM, dat vervolgens in de Eems gepompt werd, bij opkomend water bij de Hoek van Reide en bij afgaand water in de Bocht van Watum. De Nedlloyd 11 deed 1 reisje per week vanaf de Spaanse Polder (Rotterdam) en soms, als het druk was, in het weekend nog 1 vanaf de Bloemhofbrug.
Heb zelf nog met de Nedlloyd 11 en 12 gevaren, de 12 was destijds nog mijn eerste scheepje als kapitein bij Nedlloyd.

Afbeelding

Afbeelding



(Bedankt Harry, ik geloof dat het gelukt is).
Plaats reactie