Donderdag, 2 juni, met de ferry van Breskens naar Vlissingen, toen zag ik deze liggen.
"Magnolia"
mvg
Geert
Rederij Van Ommeren
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Van Ommeren.
- Bijlagen
-
- DSC02557.jpg (592.01 KiB) 3904 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Van Ommeren.
Magnolia vanmorgen in de sluis van Hansweert
- Bijlagen
-
- magnolia (Custom).jpg (498.04 KiB) 3883 keer bekeken
Re: Rederij Van Ommeren
aan de pijp te zien een van ommeren tankertje . leuvenhaven , is alweer een poosje geleden. grt fok.
- Bijlagen
-
- P1010491.jpg (276.24 KiB) 3453 keer bekeken
Re: Rederij Van Ommeren
Onder deze link een serie foto s van het sloopen van een VO sleepschip in England , naam herrinner ik niet zo gauw maar misschien Sallandia
https://drbmarineservices.co.uk/breakers ... plier.html
At 1313 BST on 19 July 2010, the dumb barge Henty Supplier loaded with approximately 1850m³ of gas oil suffered a catastrophic failure of her hull while alongside Huskisson Dock in Liverpool. Approximately 50m³ of the gas oil spilled into the dock, but was quickly contained by terminal and port authority personnel. There were no injuries but the barge was a constructive total loss.
The barge was purchased by Henty Oil Ltd in 2004 and lay alongside in Liverpool until entering service as a floating oil storage vessel in 2006. Her suitability for this use was confirmed by annual ‘fit for purpose’ surveys conducted in accordance with the port’s regulations. The surveys did not identify the lack of basic stability and bending moment information, or require the barge to be inspected in dry dock.
It is probable that the structural failure of the hull resulted from long-term fatigue compounded by the distribution of the cargo, which would have induced a near maximum bending moment with the barge in a sagged condition. There were no written procedures for the loading or discharge of the barge’s cargo
The vessel was recycled in our facility.
https://drbmarineservices.co.uk/breakers ... plier.html
At 1313 BST on 19 July 2010, the dumb barge Henty Supplier loaded with approximately 1850m³ of gas oil suffered a catastrophic failure of her hull while alongside Huskisson Dock in Liverpool. Approximately 50m³ of the gas oil spilled into the dock, but was quickly contained by terminal and port authority personnel. There were no injuries but the barge was a constructive total loss.
The barge was purchased by Henty Oil Ltd in 2004 and lay alongside in Liverpool until entering service as a floating oil storage vessel in 2006. Her suitability for this use was confirmed by annual ‘fit for purpose’ surveys conducted in accordance with the port’s regulations. The surveys did not identify the lack of basic stability and bending moment information, or require the barge to be inspected in dry dock.
It is probable that the structural failure of the hull resulted from long-term fatigue compounded by the distribution of the cargo, which would have induced a near maximum bending moment with the barge in a sagged condition. There were no written procedures for the loading or discharge of the barge’s cargo
The vessel was recycled in our facility.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 22 mar 2015 08:20
Re: Rederij Van Ommeren
Klopt dit was de Sallandia die is ooit verkocht naar Engeland,
De Scaldia is verkocht naar Finland,
De Frisia ook gesloopt in zo verre roef en stuurhut dienen ergens als kantoor
Flandria alleen de kop en de kont gebruikt met nieuw "midden"gedeelte vaart nog steeds als Merwede
het oude midden gedeelte is samen met dat van de Aquitania samen gebouwd en dient als ponton voor Restaurant Ocean Paradise in Rotterdam
Holsatia ook een nieuw lading gedeelte en kop en tot 1989 samenwerkingsverband met v Ommeren, daarna 2 nieuwe motoren erin en vaart als Gantel.
Het oude lading gedeelte doet dienst als zand ontzilting installatie
De Scaldia is verkocht naar Finland,
De Frisia ook gesloopt in zo verre roef en stuurhut dienen ergens als kantoor
Flandria alleen de kop en de kont gebruikt met nieuw "midden"gedeelte vaart nog steeds als Merwede
het oude midden gedeelte is samen met dat van de Aquitania samen gebouwd en dient als ponton voor Restaurant Ocean Paradise in Rotterdam
Holsatia ook een nieuw lading gedeelte en kop en tot 1989 samenwerkingsverband met v Ommeren, daarna 2 nieuwe motoren erin en vaart als Gantel.
Het oude lading gedeelte doet dienst als zand ontzilting installatie
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Rederij Van Ommeren
Burgundia , 99,96 x 12,09 x 2,83 , 2130 ton , Bouwjaar 1957 , Werf Ewald Berninghaus in Duisburg ( Duitsland ) , 3 x 450 pk Sulzer , eigenaar Phs.van.Ommeren in Rotterdam , ENI 02310053
Foto gekregen van Rinus van der Jagt.
Foto gekregen van Rinus van der Jagt.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Rederij Van Ommeren
Curia , 79,98 x 9,50 x 2,82 , 1432 ton , Bouwjaar 1959 , Werf J.G. Hitzler in Lauenburg ( Duitsland ) , 2 x 400 pk Stork Ricardo , eigenaar Internationale Riviertankscheepvaart Maatschappij NV in Rotterdam , ENI 02310485
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Rederij Van Ommeren
Hallo mensen.
ik ben een Jan H .oud medewerker van van Ommeren .daar heb ik nog veel herinneringen aan ,ik ben daar begin 60. begonnen als scheepsjongen ,eerst op de Brinia leren koken bij Bert,dan naar de Bosnia bij schipper Herman de Jong ,later naar de Omnia voor de opleiding naar 3e matroos,2e matroos 1e matroos, en later als bootsman, heb op de Rhenania ,Walonia,Bavaria ,en de Allemnnia bij schipper Hein Derksen, toen die stopte werd hij vervangen door Willem van Heerde.ik kijk er nog steeds met weemoedt op terug.
was een leuke tijd ook met colega,s onder elkaar altijd lol, hadden veel voor elkaar over, ook met andere schepen van de rederij. Ik weet niet of er onder jullie nog mensen zijn die dit weten,Piet de Bruin was toen nog walkapitein later Henk Wieringga ,die bij mij in de straat in Bolnes woonde.
ik kijk uit naar reactie op dit bericht. Of het op de goede plaats staat weet ik niet ik ben net nieuw bij het forum.
ik ben een Jan H .oud medewerker van van Ommeren .daar heb ik nog veel herinneringen aan ,ik ben daar begin 60. begonnen als scheepsjongen ,eerst op de Brinia leren koken bij Bert,dan naar de Bosnia bij schipper Herman de Jong ,later naar de Omnia voor de opleiding naar 3e matroos,2e matroos 1e matroos, en later als bootsman, heb op de Rhenania ,Walonia,Bavaria ,en de Allemnnia bij schipper Hein Derksen, toen die stopte werd hij vervangen door Willem van Heerde.ik kijk er nog steeds met weemoedt op terug.
was een leuke tijd ook met colega,s onder elkaar altijd lol, hadden veel voor elkaar over, ook met andere schepen van de rederij. Ik weet niet of er onder jullie nog mensen zijn die dit weten,Piet de Bruin was toen nog walkapitein later Henk Wieringga ,die bij mij in de straat in Bolnes woonde.
ik kijk uit naar reactie op dit bericht. Of het op de goede plaats staat weet ik niet ik ben net nieuw bij het forum.
Re: Rederij Van Ommeren
Welkom op dit forum.
Je zit op het juiste forum en juiste topic.
We zijn dus benieuwd naar verdere verhalen uit het rijke en roemruchte V.O. leven !.
m.v.g., Roy
Je zit op het juiste forum en juiste topic.
We zijn dus benieuwd naar verdere verhalen uit het rijke en roemruchte V.O. leven !.
m.v.g., Roy
Re: Rederij Van Ommeren
Hallo Jan,
Ook ik was in dienst bij van Ommeren, meer dan waarschijnlijk heb ik je op sleeptouw gehad want ik was destijds stuurman en later afloskaptein op de Intritas 1 en Trekvogel. De Brinia en Omnia zijn mij zeer bekend evenals Herman de Jong (was dat niet een Duitser of was hij met een Duitse vrouw getrouwd?) Schipper Derksen met zijn hoge stemmetje hoor ik nog steeds praten. Een oude schoolvriend van mij Theo Boelhouwer was destijds matroos op de Allemannia.Dit sleepschip zag er altijd onberispelijk uit. Piet de Bruin (ijzerkit) en Henk Wieringa ja dat waren de trouwe gezagsdragers, laatstgenoemde kwam regelmatig bij mij op visite na zijn pensionering als hij met zijn bootje langs Haarlem voer. Ik ben na van Ommeren aan de wal gegaan en werd daar Havenmeester.
Zo dit is even een intro wellicht volgen er meer, maar er is ook al zoveel over gezegd en geschreven.
Ik zie of lees het wel weer.
Groet,
Jan S.
Ook ik was in dienst bij van Ommeren, meer dan waarschijnlijk heb ik je op sleeptouw gehad want ik was destijds stuurman en later afloskaptein op de Intritas 1 en Trekvogel. De Brinia en Omnia zijn mij zeer bekend evenals Herman de Jong (was dat niet een Duitser of was hij met een Duitse vrouw getrouwd?) Schipper Derksen met zijn hoge stemmetje hoor ik nog steeds praten. Een oude schoolvriend van mij Theo Boelhouwer was destijds matroos op de Allemannia.Dit sleepschip zag er altijd onberispelijk uit. Piet de Bruin (ijzerkit) en Henk Wieringa ja dat waren de trouwe gezagsdragers, laatstgenoemde kwam regelmatig bij mij op visite na zijn pensionering als hij met zijn bootje langs Haarlem voer. Ik ben na van Ommeren aan de wal gegaan en werd daar Havenmeester.
Zo dit is even een intro wellicht volgen er meer, maar er is ook al zoveel over gezegd en geschreven.
Ik zie of lees het wel weer.
Groet,
Jan S.
Vult u rustig aan, het kost u niets!