Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

rankmiddel

Re: Twenthe Rijn

Bericht door rankmiddel »

Goh... terug in de tijd, herinneringen en wat goed dat het onderwerp nog zo leeft. Ik was eerst matroos, later stuurman aan boord bij Klaas van der Werf op de Berkel. Mijn 'hobby' was fotograferen. Ik was ook al te laat bij de uitgave TR van Wilhelm E. Teuben. Als ik er een keer tijd voor vind dan zal ik er een Picasawebpagina van maken. Groet Peter S.

Afbeelding
Hengelo

Afbeelding
Delfzijl
rankmiddel

Re: Twenthe Rijn

Bericht door rankmiddel »

hier de link naar de foto's uit vorig bericht

Hengelo; Delfzijl: Klaas van der Werf

https://picasaweb.google.com/rankmiddel/ ... g-OZnsvFbw#
ohvz

Re: Twenthe Rijn

Bericht door ohvz »

de Neptunia is geen ex Twente Rijn schip !
harrie dost

Re: Twenthe Rijn

Bericht door harrie dost »

marefanfryslan schreef:Ik vaar momenteel als schipper/eigenaar op de ex Neptunia/Fortuna.
Zijn er nog mooie platen van vroegere tijden?
Als ik effe tijd heb ,want ik ga vanavond 3 weken op vakantie zal ik een paar foto's opsturen heb n.l. in 1969 op de Neptunia gevaren als kapitein.Toen was nog een schip van rederij
J v/d Schoot uit Harlingen.

gr.Harrie Dost
ohvz

Re: Twenthe Rijn

Bericht door ohvz »

toe maar, kapitein op de Neptunia !

volgens mij was je gewoon schipper. Eddie Post en Feike Oppewal heb ik nooit horen zeggen dat ze kapitein waren ................

gr
aant
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Twenthe Rijn

Bericht door Wrijfhout »

Tja, Willem Teuben van de Twenthe IJ had ook een kustvaart achtergrond en noemde alle schippers die bij Twenthe Rijn voeren in zijn boek 'Op en ondergang van een rederij' consequent kapitein. De echtgenotes betitelde hij als kapiteinske. Zelf heb ik nooit gehoord dat de schippers zich kapitein noemden.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Gert Schouwstra
Berichten: 4581
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Twenthe Rijn

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik heb het woord alleen gehoord bij binnen-/buitenvaarders en bij onze oosterburen.
Maar als je kapitein genoemd wilt worden, vind ik een modelletje als de Neptunia daar wel bij passen. :D
Een echt schip, met een echt kompas aan boord. :wink:
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Twenthe Rijn

Bericht door Jan Stolp »

Afbeelding

Zo'n kompas bedoel je zeker,Gert.
(Fantastica)
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Twenthe Rijn

Bericht door Binnenvaart »

Regalo , 49,94 x 6,62 x 2,52 , 510 ton , Bouwjaar 1958 , Werf Botje Ensing in Groningen ( Nederland ) , 340 pk GM en 168 pk DAF kopschroef , ex 2 x Twente Rotte , ex Regalo , eigenaar Vof. van Wijngaarden - Seinen in Bakel , ENI 02203641

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
coen timmer

twente rupel

Bericht door coen timmer »

hallo ik ben coen timmer en ik ben werkzaam geweest op de twenterupel in 1959 en ben op zoek naar foto s uit die tijd of van dat schip wie kan mij daarmee helpen?
Plaats reactie