Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

nimrod

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door nimrod »

He Gert dat zie ik pas,toen in 1961 dat jouw ouders bij mijn ouders aan boord zijn geweest
in of bij Clabeque. Ik was toen aan boord als matroos.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door Ben »

De Twenthe Waal "van achteren".

Afbeelding
olthof44

Re:

Bericht door olthof44 »

hank schreef:Hoewel ik niet meer weet waar ik de informatie vandaan heb meen ik
mij te herrinneren dat de Twente Regge naar Van Ommeren Hamburg
zou zijn verkocht.
Onder een ......rode naam zou ze daar nog een aantal jaren hebben
gevaren en inmiddels zijn gesloopt.

Hank.
Als oud schipper van de Twenthe-Regge heb ik hem inmiddels opgespoord en vaart in Hamburg,onder de naam Wohlenrode van de firma
Fluvia.Daarvoor nog een tijdje bij de VT onder de naam Vriezenveen daar mocht hij maar een half jaar varen van Scheepvaartinspectie
omdat de tanks afgekeurd waren,daarom moest hij ook weg bij Twenthe-Rijn, investering te groot en reorganiseren,
Vrgr Chris.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Twenthe Waal geladen met suikersteentjes afvarig in het Luikse...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

De Esperance van Van der Schoot e.a. voer mee in de vaste ploeg die met kalksteen naar Delfzijl en zout voor België/Botlek pendelde. Dat werd anders toen het Noord Zuid van de grond kwam en het einde betekende van veel relatiewerk.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
nimrod

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door nimrod »

Hallo Harry,dat is een mooie foto van de Esperance,die heb nog niet eerder gezien,heb je er meer van?
Ik hou mij aanbevolen.Jij weet zeker ook niet waar de Esperance gebleven is.

mvg. Harrie Dost
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door Ben »

Deze foto's heb ik al eerder in 2008 geplaatst, maar ik zie nu dat zij door een kruisje zijn vervangen. Bij het opnieuw scannen van mijn negatieven kwam ik ze weer tegen en daarom nog één keer.
De Twenthe Dinkel wordt op 18 december 1964 tewater gelaten bij scheepswerf Gebr. Sander, Delfzijl.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto's: ©B.Th. Gernaat.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door Gert Schouwstra »

nimrod schreef:Hallo Harry,dat is een mooie foto van de Esperance,die heb nog niet eerder gezien,heb je er meer van?
Ik hou mij aanbevolen.Jij weet zeker ook niet waar de Esperance gebleven is. mvg. Harrie Dost
Harrie, ik heb vandaag een gesprek gehad met dhr. Romijn van de Esperance. Hij heeft het schip eind 1992 via makelaar Isenbaert naar België verkocht en in Antwerpen overgedragen aan de nieuwe Belgische eigenaar die uit de buurt van Charleroi kwam. Hij heeft het schip daarna nooit meer zien varen. Over de nieuwe naam was hij ook niet zo zeker meer, iets als Tui des Roses of zo. Zeker is wel dat het schip een aantal jaren later in Schoten is gesloopt.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
nimrod

Re: Twenthe Rijn Bevrachtingskantoor.

Bericht door nimrod »

Bedankt Gert,dan hoef ik niet meer verder te zoeken.
Ik had ook al na vraag gedaan bij De BINNENVAART,maar zij zouden het nakijken en dat is al weer ruim een jaar geleden.
olthof44

Re: Twenthe Rijn

Bericht door olthof44 »

Wrijfhout schreef:Afbeelding

Afbeelding
Twenthe Maas en Twenthe Waal waren gebouwd door Ruijtenberg in Waspik, ze hadden achterop geen bolderkasten en de machinekameringang zat aan stuurboord i.p.v. bakboord zoals bij de Botje Ensings om maar eens wat te roepen...

gr. Harry

Alleen de Twenthe Waal had de machinekamer ingang aan stuurboord omdat de bediening van de Stork aan stuurboord zat.
Bij de Brons zit de bediening aan Bakboord vandaar. De Twenthe Maas heeft de ingang aan Bakboord.
gr. Chris
Plaats reactie