Koenigsfeld

Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Koenigsfeld

Bericht door Jan van der Doe »

Philip,

Heeft het schip hier een vlag van de N.P.R.C. in de mast?

Afbeelding
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
scheepsspotter

Re: Koenigsfeld

Bericht door scheepsspotter »

pschroth schreef:Klopt bij Koenigsfeld zaten twee Bonnessen. Een voer in begin 70 er jaren op de Lombardia dacht ik en de andere op de Westfalia. Als het goed is heb ik daar ook nog wel ergens een foto van. Zal die tzt wel bij de andere zetten.

Philip


De "Bonnes "van De beyer voer vroeger op de Lombardia.
Hij heeft dit schip nagebouwd thuis staan.
Ik zal hem eens mailen voor wat foto's .
pschroth
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2007 11:36
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

Re: Koenigsfeld

Bericht door pschroth »

[quote="Jan van der Doe"]Philip,

Heeft het schip hier een vlag van de N.P.R.C. in de mast?

Ik denk dat het de vlag van de rijnsneldienst is. Was voor korte tijd de vlag van de samenwerking van RRB en JHK. Moet eens zoeken of ik die vlag nog ergens kan vinden.

Ondanks het warme weer ;-) toch een paar fotos erbij op

https://picasaweb.google.com/philip.schroth/Koenigsfeld#

gr,

Philip
Ran
Berichten: 92
Lid geworden op: 03 mar 2009 13:31
Locatie: Nuenen (Nbr)

Re: Koenigsfeld

Bericht door Ran »

Hoi,

Ik zoek extra gegevens of foto's van de schepen:

motorschip Susanna 2 (2) 1925 Chris Ruthof, Mainz-Kastel 62,62 x 7,22 x 2,57 682 ton 2x 200 pk Deutz VM 4551B 1930 Rotterdam
IRV 1963 ex Westfalia ( Firma Koeningsfeld BV, Rotterdam)
motorschip Susanna 3 (2) 1925 Chris Ruthof, Mainz-Kastel 62,55 x 7,09 x 2.58 675 ton 2 x 250 pk Deutz 4552B 1930 Rotterdam
IRV 1963 ex Helvetia (Firma Koeningsfeld BV, Rotterdam, 9-05-1961) (685 ton) (1 x 200 pk Deutz '25 en 1 x 300 pk Deutz '49)

bvd

gr. Ran
groeten van Ran
piet van dalen

koenigsveld/toon van dalen

Bericht door piet van dalen »

hallo allemaal,
met het zoeken naar het een en ander op deze site terecht gekomen,en met veel plezier bekeken en gelezen.
hierbij gemerkt dat er mensen zijn hier die nogal wat af weten over rederij koenigsveld.
hier is dan mijn vraag,Op 5 Oktober 1970 is mijn vader in Duitsland gem.Wintersdorf mis gestapt bij het aan boord gaan en is toen verdronken.zijn lichaam is 5 dagen later terug gevonden,mijn vader was toen in dienst bij de rederij koenigsveld zijn naam is Toon van Dalen toen 30 jaar oud.
zijn er misschien mensen op dit forum die met mijn vader gewerkt hebben of hem gekend,graag zou ik meer willen weten over die periode,al zijn het maar kleine dingen zoals op welk schip hij toen voer.
iedere reactie is welkom.
mvg,
piet van dalen
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Koenigsfeld

Bericht door Gert Schouwstra »

piet van dalen schreef:hallo allemaal,
met het zoeken naar het een en ander op deze site terecht gekomen,en met veel plezier bekeken en gelezen.
hierbij gemerkt dat er mensen zijn hier die nogal wat af weten over rederij koenigsveld.
hier is dan mijn vraag,Op 5 Oktober 1970 is mijn vader in Duitsland gem.Wintersdorf mis gestapt bij het aan boord gaan en is toen verdronken.zijn lichaam is 5 dagen later terug gevonden,mijn vader was toen in dienst bij de rederij koenigsveld zijn naam is Toon van Dalen toen 30 jaar oud.
zijn er misschien mensen op dit forum die met mijn vader gewerkt hebben of hem gekend,graag zou ik meer willen weten over die periode,al zijn het maar kleine dingen zoals op welk schip hij toen voer.
iedere reactie is welkom. mvg, Piet van Dalen
Dag Piet,
Allereerst van harte welkom op ons forum. Goed dat je ons gevonden hebt.
Wat naar om dat zo van je vader te lezen, Was je zelf ook aan boord?
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn opa bij ons aan boord in 1968 in Marktheidenfeld.
Even heel praktisch, we proberen het aantal onderwerpen zoveel mogelijk te beperken. En nu wist ik dat we al een onderwerp Koeningsfeld hadden, dus ik heb jouw vraag daar ook neergezet dan kunnen we daar verder praten.
Weet je ook op welk schepen je vader heeft gevaren?

Begin 1972 had Koeningsfeld de volgende schepen in de vloot rondvaren.
Alsatia
Cimbria
Frankonia (ex-Johannes Alexander)
Gallia
Hassia
Helvetia (ex-Ruhr 12)
Keltia
Lombardia
Senior
Thuringia
Westfalia
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: koenigsveld/toon van dalen

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Piet,
Allereerst van harte welkom op ons forum. Goed dat je ons gevonden hebt.
Wat naar om dat zo van je vader te lezen, Was je zelf ook aan boord?
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn opa bij ons aan boord in 1968 in Marktheidenfeld.
Even heel praktisch, we proberen het aantal onderwerpen zoveel mogelijk te beperken. En nu wist ik dat we al een onderwerp koeningsfeld hadden, dus ik heb jouw vraag daar ook neergezet dan kunnen we daar verder praten. Waarschijnlijk sluit de moderator dit nieuwe onderwerp straks wel.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
pschroth
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2007 11:36
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

Re: Koenigsfeld

Bericht door pschroth »

Hallo Piet,

Mijn medeleven voor wat er met jouw vader gebeurd is. In die tijd (1966-1972) werkte ik bij Koenigsfeld en heb de meeste tijd doorgebracht aan boord van de Helvetia met mijn vader als kapitein. Vaag kan ik me iets herinneren van dat tragische voorval. De naam Toon van Dalen zegt me echter niets. Dat wil niet zeggen dat ik hem niet gekend heb. Heb jij misschien een foto van hem uit die tijd. Het is heel goed mogelijk dat hem wel van gezicht kan herinneren.

Ik heb de plaats Wintersdorf eens opgezocht en dat is net boven Karlsruhe in de bovenrijn. Uit mijn herinneringen was er toen een plaats om grind te laden.

Het is niet veel wat ik weet, maar succes met je zoektocht.

Philip Schroth

p.s. Heb de kaart van Wintersdorf uit ongeveer 1970 erbij gezocht en als je interesse hebt dan stuur ik je wel een copie hiervan. Want met het aanleggen van de sluis Iffezheim is er het een en ander veranderd.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Koenigsfeld

Bericht door Binnenvaarder »

Te koop aangeboden: een boek over de oprichting van Koenigsfeld en RRB.
Afbeelding
Prijs € 20 exclusief verzendkosten
mvg
Geert
ps: om teleurstelling te voorkomen, er staan maar een PAAR FOTO'S in van schepen!
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Koenigsfeld

Bericht door Jan van der Doe »

Binnenvaarder schreef:Een boek over de oprichting van Koenigsfeld en RRB.
Prijs € 20 exclusief verzendkosten
mvg
Geert
waar is dit boek te bestellen ?
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Plaats reactie