Heb er niet heel veel verstand van maar ik kom regematig schepen tegen die van de redeij Koenigsfeld geweest zijn.
Hier de Cascade te berg net beneden Orsoy, volgens mij een van die schepen.Is er al eens aandacht besteed aan deze rederij? er zullen er nog veel meer zijn.
In Hulhuizen ligt er ook 1, de Cork, als afmeersteiger.
Er is mij verteld dat deze schepen de bunkertanks voorin hadden ivm met de lege diepgang, klopt dat?
Koenigsfeld
Re: Koenigsfeld
dit is ook een koenigsfelder geweest
de variabel van nijdam de ex cimbria
later verkocht aan steneker en herdoopt lisa
inmiddels ook al weer gesloopt
jan
de variabel van nijdam de ex cimbria
later verkocht aan steneker en herdoopt lisa
inmiddels ook al weer gesloopt
jan
varen is een manier van leven
Re: Koenigsfeld
Heeft dit schip in de 70er jaren misschien onder de naam Borelli gevaren? Ze vervoerde veel boomstammen naar Duitsland, er stonden toen twee Bonk en Kloper 4 cylinder motoren in.
Gr. Arie
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Koenigsfeld
De Cascade is in 1956 gebouwd in Millingen onder de naam Weerdesteyn van de RRBHeb er niet heel veel verstand van maar ik kom regematig schepen tegen die van de redeij Koenigsfeld geweest zijn.
Hier de Cascade te berg net beneden Orsoy, volgens mij een van die schepen.Is er al eens aandacht besteed aan deze rederij? er zullen er nog veel meer zijn.
De RRB is het Rotterdamsch Rijnvaart Bedrijf, een onderdeel van van Nievelt Goudriaan, de opvolger van de Standaard rederij.
Ze hebben in het begin van de 60-er jaren even in een pool gevaren met Neska en Koeningsfeld, maar ze zijn nooit van Koeningsfeld geweest
Dit schip is helaas ook niet van Koeningsfeld geweest maar van de RRBIn Hulhuizen ligt er ook 1, de Cork, als afmeersteiger.
Dit schip is gebouwd bij Worst en Dutmar in Meppel onder de naam Kralingen.
Nu is het de Shamrock
en Arie de Cimbria is de Borelli geweest van J. Hut
Groeten
Jan
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 18 apr 2006 09:46
- Locatie: Rotterdam
Re: Koenigsfeld
Goeie avond Jan;
Als de Cascade van Leen de Vries de Weerdesteijn is geweest dan was deze toch van Naturel van Dam of zit ik ernaast?
Groeten Joop.
Als de Cascade van Leen de Vries de Weerdesteijn is geweest dan was deze toch van Naturel van Dam of zit ik ernaast?
Groeten Joop.
Re: Koenigsfeld
Ha die Joop
De Weerdesteyn is in 1964 pas overgegaan naar Natural van Dam volgens mijn boeken
Groeten
Jan
De Weerdesteyn is in 1964 pas overgegaan naar Natural van Dam volgens mijn boeken
Groeten
Jan
Re: Koenigsfeld
Ik ben even aan het zoeken geweest in mijn boekjes
Rederij Koeningsfeld was een dochteronderneming van de Holland-Amerika Lijn
en heeft bestaan van 1916 tot 1974
De schepen waren:
Bogaerts 1
Bogaerts 2
Johann Heinrich (1)
Margaretha
Hollandia
Allemannia
Rhenania
Teutonia
Borussia
Bavaria
Hassia
Nassovia
Pallatia
Alsatia(1)
Saxonia
Frankonia(1)
Suevia
Junior
Helvetia(1)
Westfalia(1)
Cimbria
Normannia
Markomannia
Thuringia
Keltia(1)
Gallia(1)
Pluto (sleepboot)
Hollandia(2) was tot 1955 de Saxonia
Gallia(2)
Keltia(2)
Alsatia(2)
Lombardia
Helvetia(2)
Westfalia(2)
Frankonia(2)
Groeten
Jan
Rederij Koeningsfeld was een dochteronderneming van de Holland-Amerika Lijn
en heeft bestaan van 1916 tot 1974
De schepen waren:
Bogaerts 1
Bogaerts 2
Johann Heinrich (1)
Margaretha
Hollandia
Allemannia
Rhenania
Teutonia
Borussia
Bavaria
Hassia
Nassovia
Pallatia
Alsatia(1)
Saxonia
Frankonia(1)
Suevia
Junior
Helvetia(1)
Westfalia(1)
Cimbria
Normannia
Markomannia
Thuringia
Keltia(1)
Gallia(1)
Pluto (sleepboot)
Hollandia(2) was tot 1955 de Saxonia
Gallia(2)
Keltia(2)
Alsatia(2)
Lombardia
Helvetia(2)
Westfalia(2)
Frankonia(2)
Groeten
Jan
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Koenigsfeld
Welke stoomschepen van Koenigsveld zijn omgebouwd van stoom naar motor.
In begin van de 60' jaren stonden er op de werf van Schram in Papendrecht drie roefen, bewoond door schippers en de familie van wie het schip in aanbouw of reparatie op de werf lag.
Zelf heb ik met mijn vrouw in een er van gewoond en naast ons de schipper van de "KRAMMER" wat toen in aanbouw was.
Toen werd mij verteld, dat de roefen van Koenigsveld stoomschepen afkomstig waren.
In begin van de 60' jaren stonden er op de werf van Schram in Papendrecht drie roefen, bewoond door schippers en de familie van wie het schip in aanbouw of reparatie op de werf lag.
Zelf heb ik met mijn vrouw in een er van gewoond en naast ons de schipper van de "KRAMMER" wat toen in aanbouw was.
Toen werd mij verteld, dat de roefen van Koenigsveld stoomschepen afkomstig waren.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Koenigsfeld
Enne, na 1974 werd het waarschijnlijk Incotrans.
Toen hebben ook nog enkele m.v.s. naast de ROBA duwboten geopereerd.
Klopt dat een beetje ?.
m.v.g. Roy
Toen hebben ook nog enkele m.v.s. naast de ROBA duwboten geopereerd.
Klopt dat een beetje ?.
m.v.g. Roy