Gulf Oil Nederland vloot

piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door piet42 »

op verzoek van klaas waar ik graag aan voldoe de Gulf 25 1954 Collectie Ary Groeneveld

op de achtergrond een nieuw stuk dijk met een havenlicht met haven inloop zo te zien maar waar ?
Bijlagen
gulf 25 in 1954.jpg
gulf 25 in 1954.jpg (83.37 KiB) 3398 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door k-k »

Piet, Bedankt voor het plaatsen. Het lijkt met die kranen en bok op de achtergrond wel een soort bouwput. Heeft wel iets van Zeeland, maar waar waren ze in die tijd met zo'n groot karwei bezig? Kort na de watersnood. Vluchthaven Zijpe? Misschien dat Joop van de Marel er iets in herkent. Gulf 25 is geladen en onderweg naar Bergen op Zoom? Daar had Gulf een depot. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door piet42 »

Klaas als de Gulf naar Bergen op Zoom onderweg was kunnen we zoeken vanaf R.dam naar Bergen vluchthaven Zijpe was er al voor de watersnood en voorzover ik weet is daar niets meer gebeurd de haven werd druk gebruikt voor herstel van omliggende gebieden ook stond er op de dijk van de vluchthaven een peilhuisje zie ik ook niet
. de dijk ziet er nieuw uit en zo te zien wel een haven invaart met 2 haven lichten .
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Frans-S
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:00
Locatie: IJmuiden

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door Frans-S »

Kan het de buitenkant van Hansweert zijn, dat de Gulf 25 hier onderweg is naar Terneuzen via het hoofdvaarwater.
Als je over de kop naar de achtergrond van de foto kijkt heeft het wel wat weg van het Middelgat
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door Gert Schouwstra »

Of zou het de aanleg van de Botlek kunnen zijn? Die is ook in 1954 begonnen en het gebied is compleet vergraven.Ik heb alleen geen idee hoe de Welplaat en Rozenburg er voor die tijd uit zagen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door k-k »

Frans en Gert, Bedankt voor jullie aanvulling. Wordt studeren op Topotijdreis. Gr. Klaas
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door Kees Keijzer »

Dat wordt echt zoeken, rond die tijd waren er nog niet veel van die grote werken, uitgezonderd het herstel na de ramp. Enige jaren later 1959 ging men aan sluis Kats beginnen en ook de Werkhaven van Kats maar die is het niet.En beneden Hansweert is het niet. zou het niet een later tijdstip zijn?
Maar we denken verder.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door k-k »

Ja Kees, als het 1954 was zijn we net te jong om het bewust te hebben meegemaakt. Zo te zien is het in de zomer, op ruim water, maar wat doe je dan met 3 man aan dek? Vakantiegangers aan boord, of op weg naar een bunker? Wel veel slangen aan dek! Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door piet42 »

Hallo forummers zou het de Werkhaven in Hellevoetsluis kunnen zijn die is in 1955 aangelegd dus aardig in de buurt van de datum en er werd daar volop met kranen gewerkt in die periode de gulf 25 onderweg naar het gulp depot in stellendam
Bijlagen
werkhaven hellevoetsluis 1024.jpg
werkhaven hellevoetsluis 1024.jpg (202.48 KiB) 3258 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Gulf Oil Nederland vloot

Bericht door k-k »

Piet, Dat is denk ik wel de beste optie. Knap dat je het zo snel hebt gevonden. Gr. Klaas.
Plaats reactie