GULF MAR 2009092 in dok bij scheepswerf Visser in Den Helder.
Ruud Mulder
Gulf Oil Nederland vloot
Re: Gulf Oil Nederland vloot
https://www.debinnenvaart.nl
Varen is fijner dan je denkt
Varen is fijner dan je denkt
Re: Gulf Oil Nederland vloot
Hallo
de Gulf Stream tegekomen,
ik zag ook op Tugspotters dat de Sigma werdt binnen gesleept in R-dam vanuit Scheveningen, die gaat eerst voor inspectie naar de werf, en dan komtie naar Stellendam om daar de Gulf Max bij te staan, dan kan de Max gaan bunkeren in Moerdijk/Dordrecht, en de Sigma bilgen of visserij bunkeren
https://www.tugspotters.com/dev/index.ph ... 26941#8882
Groetjes
de Gulf Stream tegekomen,
ik zag ook op Tugspotters dat de Sigma werdt binnen gesleept in R-dam vanuit Scheveningen, die gaat eerst voor inspectie naar de werf, en dan komtie naar Stellendam om daar de Gulf Max bij te staan, dan kan de Max gaan bunkeren in Moerdijk/Dordrecht, en de Sigma bilgen of visserij bunkeren
https://www.tugspotters.com/dev/index.ph ... 26941#8882
Groetjes
Re: Gulf Oil Nederland vloot
de Gulf Bavex vandaag 23-06-2010 bij werf Kramer in Zaandam
Re: Gulf Oil Nederland vloot
Kijk aan, De Bavex drijft dus nog.
Er is wel het een en ander vanaf gehaald zo te zien, ik mis de hijsboom met lier.
Ook ligt ze wel erg hoog op het water, de anodes op het voorschip waren normaal gesproken niet te zien als ze leeg was.
De Gulf Security wacht waarschijnlijk hetzelfde lot.
Bij het klasse maken kwamen er teveel kosten boven water voor de korte tijd dat ze nog mag varen.
Ze is immers enkelwandig en dat mag niet meer na ik dacht 2018.
Groet,
Marco
Er is wel het een en ander vanaf gehaald zo te zien, ik mis de hijsboom met lier.
Ook ligt ze wel erg hoog op het water, de anodes op het voorschip waren normaal gesproken niet te zien als ze leeg was.
De Gulf Security wacht waarschijnlijk hetzelfde lot.
Bij het klasse maken kwamen er teveel kosten boven water voor de korte tijd dat ze nog mag varen.
Ze is immers enkelwandig en dat mag niet meer na ik dacht 2018.
Groet,
Marco
Re: Gulf Oil Nederland vloot
Gulf Veritas 3.
Van oliehandel Hoekman op Urk.
Groet,
Marco
Van oliehandel Hoekman op Urk.
Groet,
Marco
Re: Gulf Oil Nederland vloot
Danny, ik heb thuis complete lijst liggen met alle gegeven.danny schreef:deze ken ik helemaal nietGulf Bavex, in de haven van Scheveningen
wie heeft de gegevens ???
Ooit eens gevraagd aan de schipper van de Gulf Bavex toen deze nog op Scheveningen lag.
Ik zal ze dit weekend even opzoeken!
Re: Gulf Oil Nederland vloot
Hou me aanbevolenDanny, ik heb thuis complete lijst liggen met alle gegeven.
Re: Gulf Oil Nederland vloot
Ik zal als ik terug ben van vakantie eens gaan zoeken waar ik dat boekje gelaten heb.danny schreef:Hou me aanbevolenDanny, ik heb thuis complete lijst liggen met alle gegeven.
En ik kwam deze nog tegen bij het leeghalen van m'n camera.
Gulf Pride afvaring bij Alblasserdam:
Re: Gulf Oil Nederland vloot
Danny, het boekje is gevonden en dit zijn de gegevens van de Gulf Bavex, zoals ik ze destijds van de schipper heb gehad.
Naam: Gulf Bavex
Bouwjaar: 1949
Bouwwerf: Worst & Dutmer Meppel
In dienst op: 01-10-1949
Lengte, breedte, diepgang: 32,6x5,36,2,02 meter
Brandmerknummer: 196 B Assen 1949
Europanummer: 03160196
Merk huidige motor: DAF
Bouwjaar huidige motor: 1988? (niet met zekerheid)
Totaal tonnage: 172,361 Ton
Totaal inhoud tanks in m³: 190 m³
Huidig meetbriefnummer: RN 2655 (daterend van 07-11-1991)
Vorige namen, datum en meetbriefnummers:
Reggestroom (23-06-1950, 1993 Groningen)
Confiance II (01-07-1960, 8606 Amsterdam)
Confiance II (01-04-1966, 20891 Amsterdam)
Pieter Kruyff (21-02-1973, 36276 Rotterdam)
Ik kwam ook nog het nummer 17237 B Rott 1987 tegen.
Lijkt me dat dat een nieuw brandmerknummer is?
Dit zal denk ik wel voldoende zijn?
Naam: Gulf Bavex
Bouwjaar: 1949
Bouwwerf: Worst & Dutmer Meppel
In dienst op: 01-10-1949
Lengte, breedte, diepgang: 32,6x5,36,2,02 meter
Brandmerknummer: 196 B Assen 1949
Europanummer: 03160196
Merk huidige motor: DAF
Bouwjaar huidige motor: 1988? (niet met zekerheid)
Totaal tonnage: 172,361 Ton
Totaal inhoud tanks in m³: 190 m³
Huidig meetbriefnummer: RN 2655 (daterend van 07-11-1991)
Vorige namen, datum en meetbriefnummers:
Reggestroom (23-06-1950, 1993 Groningen)
Confiance II (01-07-1960, 8606 Amsterdam)
Confiance II (01-04-1966, 20891 Amsterdam)
Pieter Kruyff (21-02-1973, 36276 Rotterdam)
Ik kwam ook nog het nummer 17237 B Rott 1987 tegen.
Lijkt me dat dat een nieuw brandmerknummer is?
Dit zal denk ik wel voldoende zijn?