Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

k-k
Berichten: 6027
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door k-k »

Kees, Elodea en Odorata, horen die ook in het rijtje? Gr. Klaas
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door Kees Keijzer »

Inderdaad "Odorata" Daar zat Klaas van Dorsten in, was een oudere uitvoering van de "Gouwestroom" van Van der Sluijs
.
De "Elodea"," Ancor 2"en de "Mobil 62", dat werd de "Voorburg", dezelfde tekening verschillende werven.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6027
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door k-k »

Bij de Elodea komt de naam van Meel boven. Was altijd dringen aan het K-terrein. Die jongens hadden altijd haast. Wij zaten toen bij Gulf in daghuur + overwerk. Daar kon weinig aan stuk. In de koude maanden van '63 kregen we zelfs koudetoeslag van Gulf. Dat fenomeen hadden we nog nooit van gehoord, maar we hebben het in dank aangepakt. Groeten, Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door Kees Keijzer »

Ver voor mijn tijd... maar ik heb de oude garde wel over die naam horen praten.
Gr, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
falcon
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:22
Locatie: maassluis

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door falcon »

k-k schreef:Bij de Elodea komt de naam van Meel boven. Was altijd dringen aan het K-terrein. Die jongens hadden altijd haast. Wij zaten toen bij Gulf in daghuur + overwerk. Daar kon weinig aan stuk. In de koude maanden van '63 kregen we zelfs koudetoeslag van Gulf. Dat fenomeen hadden we nog nooit van gehoord, maar we hebben het in dank aangepakt. Groeten, Klaas.
Hallo Klaas,

Leuk verhaal over de Gulf, ook in mijn tijd heb ik het als een goede werkgever ervaren.
Ben trouwens erg benieuwd naar de naam van de Caltex tanker, de laatste in het rijtje op de Ringvaart. Ik meen de Caltex III te herkennen.

Groet,

Kees
k-k
Berichten: 6027
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door k-k »

Kees. In mijn beleving was de III een forser schip. Waarschijnlijk is het de II. Daar heb ik wel een plaatje van, maar kan die wegens copyright niet plaatsen. Zal hem je mailen. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door Kees Keijzer »

Daar waren die schepen voor, vloeibare bitumen vervoeren ca. 200 C' heet.Toen al dubbelwandige tankers :D
Hier ligt de "Lemna" te laden bij de Nynas in het Vierde Havendok in Antwerpen , De "Zostera" ligt bij ons op zij met schipper Bas Schippers, die later de "Lemna" zou overnemen. Je ziet de stoom uit de tanks komen , de lading is daar zo te zien op de thermometer 190 C' dus het vocht van de vorige lading, stookolie, kookt er uit..
Dat mocht toen allemaal nog zoals ik daar aan dek sta;
Afbeelding
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door karelzijpe »

Klaas, die met dat bolle kontje was de Vrijheid, voer ook voor Zwaans dus de ex Schiedam 6 die omgebouwd was tot tanker.

Shell voer ook op Schiphol met twee sleeptankers de Amsterdam en de Utrecht ( Kerosine ).

Karel

aanvulling: Verna 4 stuks ( 1x ex Zwaans, 1x ex Shell 50, 1x kleine, nog 1x een grote)
Natrona
k-k
Berichten: 6027
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door k-k »

Karel, Ik denk toch dat de Vrijheid en de Butomus twee verschillende schepen zijn. Indien het om dezelfde zou gaan zou je in het bolle achterschip de sporen van de patrijspoorten nog moeten zien. In mijn beleving was de Butomus ook een nieuwer scheepje. Groeten, Klaas.
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Tankrederij Zwaans en v.d. Heuvel

Bericht door karelzijpe »

Ik ga nog eens spitten Klaas.

Karel
Plaats reactie