N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

karelzijpe
Berichten: 3098
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door karelzijpe »

Dit is de "power"van z'n forum, met elkaar en een beetje brainstormen krijg je dingen boven water.

Straks komen we nog te weten wie John Fitzgerald Kennedy heeft vermoord ! :D

t' Was een unieke man die C.J. vd Hoeven in die tijd , die moderne schepen en kranen en een plaatsje verwerven tussen de z.g. grote jongens, in dat ruige wereldje. Gewoon bizar.!

Karel
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

CeesvdH schreef: 04 aug 2018 17:13 Inzake de overdracht van het bedrijf aan Nederhorst:
Mijn vader zocht een samenwerkingsverband, waarbij de firma (zoals het bedrijf veel door de eigen mensen werd genoemd) als zelfstandig bedrijf kon voortbestaan, Bos & Kalis en Volker waren in de race wilden ook een goed bod doen, maar dan zou de firma worden opgeslokt.
De toenmalige president directeur van Nederhorst was Huub van Houweningen en bij ons president commissaris, daarbij was hij een persoonlijke vriend van mijn vader. (al heel lang naar ik mij herinner)
Nederhorst was toen op zoek naar een aparte natte poot en wij waren een ideale oplossing.
Ik weet wel dat ze niet over een nacht ijs waren gegaan. (mijn vader vond de continuiteit belangrijker dan het financiele gedeelte, want Bos & Kalis wilde verder gaan).
Helaas is het later met Nederhorst (toen was Huub allang al lang gepensioneerd) mis gegaan, het vervolg laat zich raden ……………

C.J. van der Hoeven
Links om de tafel zitten, voor zover ik mij herinner:
Talmon, Piso en Johan Reehoorn (de rechterhand van mijn vader) links zit Huub van Houweningen

Cees
In welk jaar werd Van der Hoeven overgenomen door Nederhorst?
Theo
hanneke
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:58

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door hanneke »

Bijlagen
Hallo Theo, misschien jouw Grootvader? met vriendelijke groet, Hanneke van der Hoeven
Hallo Theo, misschien jouw Grootvader? met vriendelijke groet, Hanneke van der Hoeven
karma-.jpg (200.54 KiB) 3391 keer bekeken
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

Ja, dat is inderdaad mijn grootvader Gerrit Dolislager. Onherkenbaar geschminkt. Waarschijnlijk tijdens een personeelsuitje. Ik herinner mij deze foto.
Hartelijk bedankt.
Theo
hanneke
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:58

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door hanneke »

/Users/hanneke/Desktop/karma2.jpg
/Users/hanneke/Desktop/opr26-1.jpg

Wat mooi! Hier nog een aantal foto's die ik van mijn oudste zus heb gekregen... veel meer heb ik voorlopig niet.
Ik denk dat dat foto's zijn die mijn vader heeft genomen.
Met vriendelijke groet,
Hanneke van der Hoeven
Bijlagen
karma2.jpg
karma2.jpg (148.34 KiB) 3345 keer bekeken
opr26-1.jpg
opr26-1.jpg (354.19 KiB) 3345 keer bekeken
TheovanHerwijnen
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 feb 2016 20:20

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TheovanHerwijnen »

Mooi bedankt. Ja, die schuit met grote stenen om de dijk te versterken was zwaar lichamelijk sjouw en krui werk. Gebr. van Oord/Baggerbedrijf van Oord bestaat nog.
hanneke
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:58

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door hanneke »

De Schollevaar?
Op pagina 20 wordt er gesproken over 'De Schollevaar', en pagina 6 dat CJ van der Hoeven daarop zou hebben gewoond.
Mijn vader, CJ (Kees) van der Hoeven heeft inderdaad op de 'Schollevaar' gewoond, tot 1955. Mijn twee zussen en mijn broer zijn op de Schollevaar geboren... wel in een ziekenhuis, maar mijn ouders woonde op de ark. In 1955 moest de oudste dochter naar school. Ik, de jongste dochter, werd in het huis geboren op de lage Rijndijk in Zoeterwoude.
Tot die tijd woonden mijn ouders en hun 3 kinderen op de Schollevaar en reisden zij met de werken mee waar gebaggerd werd en waar mijn vader werkte. Mijn zussen zijn in Grouw en Leeuwarden geboren, mijn broer in Den Haag. De Schollevaar heeft ook een tijd in Hazerswoude gelegen aan het terrein van de nv CJ van der Hoeven aan de Hoge Rijndijk. Of het dezelfde Schollevaar is... kan ik niet zeggen, de opbouw was in ieder geval heel anders, als een klassieke ark... maar misschien is het toch uiteindelijk hetzelfde casco geweest...
De eerste foto links de Schollevaar, voorop aangemeerd ligt ook een boeier, de 'Vliegende Hollander', waar wij als familie tot in de jaren '60 op gezeild hebben. Op de andere foto' zijn mijn moeder met mijn twee zussen en broer te zien.
De fotot's zijn door mijn vader genomen, waar ... geen idee.
met vriendelijke groet,
Hanneke van der Hoeven
Bijlagen
de-schollevaar.jpg
de-schollevaar.jpg (343.39 KiB) 3250 keer bekeken
Hans
Berichten: 7609
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door Hans »

Alle ontbrekende foto's van de eerste pagina's zijn terug geplaatst. :D
Groet,
Hans.
hanneke
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:58

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door hanneke »

Super... heel erg bedankt!
Hanneke
TonW
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2012 17:24

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door TonW »

Hallo,
Nog even iets over de Schollevaar. De Schollevaar werd op 29-7-1914 te water gelaten als sleeppont.
De afmeting was 24 x 7 mtr. Van de 24 mtr bleef 17 mtr voor een rijdek over.
Pas na toenemende vraag en te hoge sleepprijzen besloot men tot motorisatie en plaatste men een Kromhout van 90 PK.
De realisatie daarvan zal in 1916 geweest zijn schat ik.
Ik was er niet bij, maar las het in de krant :)
Zie de 3 bijgevoegde krantenartikeltjes.
DC in de bestandsnamen staat voor Dordrechtsche Courant, de datum in de bestandsnaam spreekt voor zich.
Zie eventueel ook de link hieronder.

https://beeldbank.regionaalarchiefdordr ... 163E535DC5
Bijlagen
Schollevaar sleeppont-DC_1914-03-06_002.jpg
Schollevaar sleeppont-DC_1914-03-06_002.jpg (85.43 KiB) 2418 keer bekeken
Schollevaar Sleeppont-DC_1914-07-29_001.jpg
Schollevaar Sleeppont-DC_1914-07-29_001.jpg (44.12 KiB) 2418 keer bekeken
Schollevaar Motorisatie-verkort-DC_1917-03-27_003.jpg
Schollevaar Motorisatie-verkort-DC_1917-03-27_003.jpg (187.03 KiB) 2418 keer bekeken
Plaats reactie