Deze bakken zijn later verlengd en gemotoriseerd .
Aart Colijn is Dommel geworden meetnr. R32505 , de Looren de Jong is de Dieze geworden meetnr. R32455 beide zijn
bij Oosterwijk/Boskalis terecht gekomen.
De Johnnie heeft van Spithorst de naam Gre-Stien gekregen de latere Petra. 150 pk deutz VM spectaculaire motor met
losse cilinders en mooi geluid.
Karel
N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
De Willem Marinus met op de achtergrond een Lekstroom ??
Groet,
Hans.
Hans.
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
Hier nog een Lekstroom.
Maar welk nummer ??
Maar welk nummer ??
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
De voormalige veerboot welke gebruikt werd als varende smederij met de naam "Hollands Diep" zou weleens de
Alkmaar Packet 9 kunnen zijn. Gebouwd in 1902 als schroefstoomschip/passagiersboot meetnr. Ar226
Duikt in '43 weer op als stoomzandzuiger bij Moorlag en Goedhart. Meetnr. R13970 , maar een brandmerk 251 B Alkm 1936
het jaar dat het werk aan de dijk Urk-Lemmer werd aangenomen.
Het herstel van de dijken van de Wieringenmeerpolder die door de bezetter in WO II waren doorgestoken werd opgedragen
aan de Fa. C.J.van der Hoeven, op 21 juni 1945 werd het eerste zand gelost.
Karel
Alkmaar Packet 9 kunnen zijn. Gebouwd in 1902 als schroefstoomschip/passagiersboot meetnr. Ar226
Duikt in '43 weer op als stoomzandzuiger bij Moorlag en Goedhart. Meetnr. R13970 , maar een brandmerk 251 B Alkm 1936
het jaar dat het werk aan de dijk Urk-Lemmer werd aangenomen.
Het herstel van de dijken van de Wieringenmeerpolder die door de bezetter in WO II waren doorgestoken werd opgedragen
aan de Fa. C.J.van der Hoeven, op 21 juni 1945 werd het eerste zand gelost.
Karel
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
De voormalige veerboot Hollands Diep voer als Rijkspont rond 1930-1935 tussen Willemsdiep en Moerdijk. Rond 1985 heeft deze nog in de Zaan te Wormerveer gelegen en werd toen gebruikt als zand overslagschip, is daarna gesloopt. Door de firma Van der Hoeven gebruikt tijdens de dijkaanleg Lemmer - Urk (1939-1940) met mij vader als smid-bankwerker aan boord. Woonde toen met mijn ouders in de ark Jannie, een omgebouwde elevatorbak en lagen daar in de Dieksloot tot april 1940. Daarna in een haventje aan de Hoge Rijndijk in Zoeterwoude. De firma had daar z'n opslag van materialen, baggermolen, zandzuiger tot ver na 1945. Van 1941 tot 1943 woonde wij in Lent, de firma had de aanleg voor een nieuwe weg door de Betuwe aangenomen. De Hollands Diep lag toen aan de Waal net onder de verkeersbrug door. Die had toen geen wegdek, die was door de Genie in 1940 opgeblazen. Tot aan 1945 weer naar Zoeterwoude en vervolgens naar Den Oever, herstel Wieringermeerdijk.
Heb een aantal foto's die hierop betrekking hebben. Hoe krijg ik die op deze site?
Johan
Heb een aantal foto's die hierop betrekking hebben. Hoe krijg ik die op deze site?
Johan
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
Van de firma Van der Hoeven is ter gelegenheid van een jubileum een gedenkboek gemaakt, weet alleen niet wanneer. Heb enkele jaren een keer contact gehad met een nazaat en zou vragen of ik dat mocht lenen. Heb wel een paar kopieen gekregen maar verder niets meer gehoord.
Johan
Johan
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 okt 2009 08:25
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
ik schreef dat voor het opspuiten van de ijsbaan alleen de bak labor 71 gebruikt werd, maar na het zien van het fimpje werd ook een eigen bak van van der hoeven gebruikt.
in veessen had de zuiger zich een keer vastgezogen. we trokken hem pas los na een uur trekken met 5 sleepboten (5x 200 pk).
in veessen had de zuiger zich een keer vastgezogen. we trokken hem pas los na een uur trekken met 5 sleepboten (5x 200 pk).
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
Hoi Johan,JohannesCorn schreef:De voormalige veerboot Hollands Diep voer als Rijkspont rond 1930-1935 tussen Willemsdiep en Moerdijk. Rond 1985 heeft deze nog in de Zaan te Wormerveer gelegen en werd toen gebruikt als zand overslagschip, is daarna gesloopt. Door de firma Van der Hoeven gebruikt tijdens de dijkaanleg Lemmer - Urk (1939-1940) met mij vader als smid-bankwerker aan boord. Woonde toen met mijn ouders in de ark Jannie, een omgebouwde elevatorbak en lagen daar in de Dieksloot tot april 1940. Daarna in een haventje aan de Hoge Rijndijk in Zoeterwoude. De firma had daar z'n opslag van materialen, baggermolen, zandzuiger tot ver na 1945. Van 1941 tot 1943 woonde wij in Lent, de firma had de aanleg voor een nieuwe weg door de Betuwe aangenomen. De Hollands Diep lag toen aan de Waal net onder de verkeersbrug door. Die had toen geen wegdek, die was door de Genie in 1940 opgeblazen. Tot aan 1945 weer naar Zoeterwoude en vervolgens naar Den Oever, herstel Wieringermeerdijk.
Heb een aantal foto's die hierop betrekking hebben. Hoe krijg ik die op deze site?
Johan
Je mag ze naar mij mailen dan doe ik het voor je net zoals bij de eerste foto die op dit topic is geplaatst.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.
Johan heeft mij inmiddels een stuk tekst gestuurd.
Ik probeer dat vanavond nog te plaatsen.
Ik ben er inmiddels ook achter gekomen de de Lekstroom schepen niet van C.J. van der Hoeven zijn maar
van A.J. van Haaften ook uit Den Haag.
Het verschil tussen schepen van beide maatschappijen is/was dan ook soms niet zo groot.
Zo moge blijken uit deze foto die door Jan van der Doe eerder op het Boele & Oosterwijk topic werd geplaatst.
Ik probeer dat vanavond nog te plaatsen.
Ik ben er inmiddels ook achter gekomen de de Lekstroom schepen niet van C.J. van der Hoeven zijn maar
van A.J. van Haaften ook uit Den Haag.
Het verschil tussen schepen van beide maatschappijen is/was dan ook soms niet zo groot.
Zo moge blijken uit deze foto die door Jan van der Doe eerder op het Boele & Oosterwijk topic werd geplaatst.
Groet,
Hans.
Hans.