Dit viel mij op.

Alles over binnenscheepvaart
antoon

Re: Dit viel mij op.

Bericht door antoon »

dank namens mij en me vrouw hadden er mooi weer bij hebben gevaren op de stad wessem was een zeer mooie dag
gr antoon en stephanie

zie de hr wel tegemoet jean we hadden ze wel maar dan met de jan cornelis opzij
middenbolder
Berichten: 302
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:33
Locatie: wessem

Re: Dit viel mij op.

Bericht door middenbolder »

Antoon,

stuur me even je e-mail-adres, dan kan ik je de foto's opsturen.
Groeten
Jean Romeynders
Afloskapitein
Berichten: 759
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Afloskapitein »

Afgelopen middag kwam ik opvarend voorbij Mondorf en wat je op onderstaande foto's ziet, viel mij op.
Een standbeeld geladen in het werkschip Christine.
Het beeld staat goed vast gesjort met banden en voorzien van deklampen in het ruim die omhoog schijnen om het e.e.a. te verlichten.
Weet iemand misschien het hoe en wat en waarom omtrent deze lading ?

m.vr.gr. Ronald

Afbeelding

Afbeelding
middenbolder
Berichten: 302
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:33
Locatie: wessem

Re: Dit viel mij op.

Bericht door middenbolder »

Bloembakken heb je in allerlei soorten en maten.
Deze moet je echter niet aan je balkonnetje hangen :D :D :D :D

Afbeelding

Afbeelding
Groeten
Jean Romeynders
middenbolder
Berichten: 302
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:33
Locatie: wessem

Re: Dit viel mij op.

Bericht door middenbolder »

Dit vond ik toch wel opvallend.

Afbeelding
Aan bakboord een "roertunnel" met een klein roertje,

Afbeelding
en aan stuurboord een schroef zonder tunnel met één roer.

Vraagje:
Is dit meer bij deze Canal-du-Nord-schepen toegepast, en waarom ?
Groeten
Jean Romeynders
Gert Schouwstra
Berichten: 4589
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik weet niet hoe vaak dit is toegepast, maar er staan dus twee heel verschillende motorsystemen in dat schip.
Het ene systeem is voor op de snelstromende rivieren en het andere voor op de kleine kanalen.
Volgens een Franse site en volgens het IVR zijn dit de gegevens van de Olayla (1822496) eigenaars Eddy en Monique Lorio uit Douai:
Li1002F, In 1985 gebouwd bij Fluvial Alsthom in Denain/Valenciennes.
Oorspronkelijk 60,18 x 5,75 x 2,90 - 733 ton. 2 x 278 pk Renault.
Later 73,40 x 5,75 m - 1031 ton. Motoren: 950 pk Scania + 100 pk Perkins.
Nou heb ik nog nooit van een 950 pk Scania gehoord, maar er zou natuurlijk ook nog 2 x 475 pk op één as kunnen staan.
Meest waarschijnlijk is dan nog dat er op elke as één motor staat en dat de Perkins de boegschroef aandrijft.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
middenbolder
Berichten: 302
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:33
Locatie: wessem

Re: Dit viel mij op.

Bericht door middenbolder »

Gert, bedankt voor je reactie.

Ik denk dat hier gekozen is voor deze combinatie,
om het schip zo breed mogelijk met maximaal rendement in te kunnen zetten.
Groeten
Jean Romeynders
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Westeind »

Ze zijn gebouwd met 2 van die roer propellers, dus mischien heeft ie er een keer 1 afgevaren en er toen een normaaal roer bij gehangen ...,misschien weet Leo hier iets meer van :?:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Dit viel mij op.

Bericht door mastodont »

je hebt gelijk neef
origineel zijn het twee tunnels
ik zal eens navragen als ik in de gelegenheid ben hoe of het zit
gr
leo
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Dit viel mij op.

Bericht door JC »

Een ingekorte opruim-spits op de Thames. Het oranje ding rechts ernaast is voor bodemmonsters ter voorbereiding op de aanleg van een nieuw riool.

Afbeelding
Plaats reactie