Hamburg- / Denemarkenvaarders

Alles over binnenscheepvaart
Jaap Niagara
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2010 21:00

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Jaap Niagara »

En bij de Kranerweert opzij,,n kempenaar de Ameland van Swytink misschien? Naast de Exodus drijft ,n scherpe Tielrode,de Abeona misschien?
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Kees Keijzer »

Bij de Kranerweerd opzij de Vlieland van Swytink, de latere Variant van den Herder en naast de Exodus de Frisiana later als Fide Deo van Jo Klompien.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
2006Frodo
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 dec 2008 17:48
Locatie: Nijmegen

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door 2006Frodo »

Ik heb de foto nog eens goed bekeken en vergeleken met oudere foto's maar ben er niet zo zeker van of het de "Fide Deo" is wat voorheen ooit de "Frisiana" was...
Bij het uitvergroten van de foto kom ik nog steeds niet het patrijspoortje tegen wat de "Frisiana" heeft voor het keukenraam over bakboord.
De stuurhut (houten opbouw) is achter ook hoger en staat ook iets hoger op de roef als bij de "Frisiana" Daarbij klopt de brug niet op de foto met de "Frisiana" die loopt iets schuin opzij naar beneden....

Mijn idee zou het toch de "Abeona" of althans één van de vorige eigenaren kunnen zijn, mede dat zijn stuurhut iets hoger op de roef staat en de brug recht opzij loopt.....
De beste stuurlui staan aan wal.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door JC »

Wat ik herinner van de Abeona is dat het schip toen het door Huisman werd aangekocht een brug met afhangende schouders had.
Mayday
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 sep 2016 01:34

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Mayday »

Estuair de Victor H was toen een couster voer onder AB uit Housten mocht onder alle weersomstandigheden varen en niet beperkt zoals geschreven wordt
Piet Dam
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Gert Schouwstra »

ik denk ook dat het de Adfra 3, de latere Abeona, moet zijn. Alle details op het achterschip lijken te kloppen.
Gezien de bouwjaren van alle schepen moet de foto tussen 1964 en 1973 gemaakt zijn.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Wrijfhout »

Volgens mij moet het de Lima van v.d. Hoeve uit Hedel zijn, maar ik kan mij die naam niet herinneren uit het lijstje Hamburgvaarders. Dat werd later de Amor Vincit van Mulder. Schip vaart nu in Frankrijk.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Kees Keijzer »

Deze is het dan Harry?;
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/9427/
WE hebben hem bij de spitsen op het Forum al eens behandeld. Ergens ook nog de naam M.A.A.S. Machtig Als Alles Samenwerkt. tegengekomen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Ben »

2006Frodo schreef: 07 apr 2017 13:57 Ik heb de foto nog eens goed bekeken en vergeleken met oudere foto's maar ben er niet zo zeker van of het de "Fide Deo" is wat voorheen ooit de "Frisiana" was...
Bij het uitvergroten van de foto kom ik nog steeds niet het patrijspoortje tegen wat de "Frisiana" heeft voor het keukenraam over bakboord.
De stuurhut (houten opbouw) is achter ook hoger en staat ook iets hoger op de roef als bij de "Frisiana" Daarbij klopt de brug niet op de foto met de "Frisiana" die loopt iets schuin opzij naar beneden....

Mijn idee zou het toch de "Abeona" of althans één van de vorige eigenaren kunnen zijn, mede dat zijn stuurhut iets hoger op de roef staat en de brug recht opzij loopt.....
De Frisiana of Abeona uitvergroot:

hamburg en frisiana vraagteken.jpg
hamburg en frisiana vraagteken.jpg (235.71 KiB) 2654 keer bekeken
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Gert Schouwstra »

Afbeelding

Hier een foto van de Abeona, met dank aan Dbase De Binnenvaart. Alles lijkt te kloppen.
Bijlagen
Abeona H.A. Redelaar.png
Abeona H.A. Redelaar.png (795.28 KiB) 2988 keer bekeken
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie