Hamburg- / Denemarkenvaarders

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Westeind »

Ik zag em laatst in `t Strasburgerdok liggen in Antwerpen, dat is ook niet zo best daarvandaan worden er meer afgevoerd :(
vaar om te leven (niet andersom)
B-lex
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2010 17:46

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door B-lex »

Ze ligt nog steeds in het Straatsburgdok! Laatst enkele keren wat volk aan boord, maar verder nog steeds weinig leven.
Aangezien ik zelf vaak enkele keren per week in het Straatsburgdok lig, kan ik haar uiteraard uitgebreid in de gaten houden.

Toen ze de laatste keer was losgebroken heb ik de eigenaar opgebeld, hij was er van op de hoogte dat ze los lag, maar er scheen iemand mee bezig te zijn.
De man die er 'mee bezig was' belde ons op en zei dat hij niet aan boord kon komen vanwege de dwarse wind, en dat ze te ver afgewaaid lag, dus hadden we afgesproken dat ik haar weer tegen de palen zou duwen zodat hij aan boord kon komen. Na wat moeite, aangezien er nog een werkponton langszij de Time lag, heb ik haar toch tegen de palen aangekregen, maar na een kwartiertje met een lege 110m tanker dwars in de wind te k*tten, zag ik nog niemand die aan boord klom.
De beste man weer opgebeld waar hij bleef om het schip vast te maken, maar hij had ineens wat beters te doen en vroeg of wij haar niet even wilde vastmaken, zonder bruikbare touwen, en ik vond het te link om vanaf onze 6meter hoge zij naar beneden op dat werkponton te klimmen, half drijvend met de wind en passerende schepen, dus zijn we helaas weer van zij af gegaan.

Later is ze weer vastgemaakt, aan het blijkbaar nieuwe type bolder, met dit als resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Vaklui :roll:
Daarna is ze verhaald naar een paar andere palen, en ligt ze vooralsnog goed vast.

De volgende foto's kreeg ik via 'Facebook' van een oud stuurman die bij ons heeft gevaren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gr, Alex
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Ben »

@Alex, bedankt voor de actuele :wink: stand en de foto's.

Afbeelding

Latona in het Kielerkanaal en in Delfzijl.

Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Wrijfhout »

Iemand vroeg mij gisteren of er ook foto's van de Anita (ex Heinrich Hauschildt) op het forum stonden, maar die staan er niet. Jan Pont heeft ooit een opname geplaatst maar die is verdwenen.

Wie heeft foto's van de Anita?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Ben »

@Harry, je wordt op je wenken bediend :wink:. Anita ex Roelina ex Michel ex Heinrich Hauschildt, in 1959 gebouwd bij scheepswerf Sietas, Hamburg.

Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Wrijfhout »

Da's mooi Ben, een kennis van mij heeft er als kapitein op gevaren. Hij zal er blij mee zijn,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
René

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door René »

zoals de Anita nu op de foto is afgebeeld, heb ik daar op gevaren met P. Pomp
B-lex
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2010 17:46

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door B-lex »

Grappig dat op die foto het 'Playboy' logo op de stuurhut staat wat P. Pomp er op heeft geschilderd!

Volgende foto heb ik volgens mij hier van het forum gehaald, dus excuses voor de copyright.
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door Ben »

B-lex schreef:Grappig dat op die foto het 'Playboy' logo op de stuurhut staat wat P. Pomp er op heeft geschilderd!
Het logo op de Anita.
Afbeelding

@René en Alex, voer de Anita uitsluitend in de "Denemarkenvaart"? en bedankt voor de foto's, Alex.
B-lex
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2010 17:46

Re: Hamburg- / Denemarkenvaarders.

Bericht door B-lex »

Ik heb het even nagevraagd, het schip zat in de Denemarkenvaart/klasse omdat ze dan met 4 man mochten varen. Voorheen mocht ze dus wel verder, met meer man aan boord.
Plaats reactie