K.O.F.S.

Alles over binnenscheepvaart
Rob de Vries
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 sep 2005 15:06
Locatie: Amstelveen

Re: K.O.F.S.

Bericht door Rob de Vries »

De Wilhelmina, ligt nog steeds in de Zaan, bij Wormerveer als Pretboot


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: K.O.F.S.

Bericht door Afloskapitein »

De Prinses Irene vaart hier de l'ecluse Sud te Straatsburg in vanaf de Rijn zijde.
Foto's 16-09-2015


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
m.vr.gr. Ronald
amphora

Re: K.O.F.S.

Bericht door amphora »

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=56F1EF30

Nieuw opleidingsvaartuig STC (Geleend van Kombuispraat)

Gr. Cees
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: K.O.F.S.

Bericht door pieter53 »

Wat slordig om de stootwillen buitenboord te laten hangen.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: K.O.F.S.

Bericht door kajoe »

tja ook ik heb indertijd dat ik van de lts kwam mij aangemeld bij het kof in amsterdam in dat mooie gebouw met die doordraaiende liften ,alle papieren mee gekregen om in te vullen ,met uiteraard formulieren voor oor en oog arts ,nu de oop arts was ok ,maar bij de oogarts in Amsterdam noord die was aangewezen door het kof zij deze dat ik kleurenblind was ,nauw een domper want de binnenvaart school ging dus niet door .
een paar maanden later ging ik op voor de keuring bij de marine in Hollandse Rading ,daar duurde de keuring meestal een week ,als je voor vrijdag werd weg gestuurd was het mis ,vrijdags rond de middag werden wij opgeroepen om naar de kantine te komen waar wij te horen kregen dat wij (een groepje van ongeveer 15 man )een voor een opgeroepen werden om een verbintenis aan te gaan.
ik snapte het niet harstikke kleuren blind en dan wel goedgekeurd worden bij de marine .
daar vroeg ik uitleg over en de arts zij dat ik beslist niet kleuren blind was ,maar toen ik het hem verteld van het kof zij deze op wat voorn afstand ik de kleurtjes bekeken had ,dat was rond 30 cm ,hij lachte en zij dat deze oogarts zelf maar eens naar de oogarts moest gaan om dat hij de regels omtrent dit soort keuringen niet goed hat gelezen .
ikke harstikke blij .
heel veel later heb ik van verschillen de mensen gehoord dat ze ook omdat soort reden waren afgekeurd .
maar goed ik heb er niets aan overgehouden en ben na mijn marine tijd toch op de rijn en binnenvaart gaan varen .
en nu tja door rood varen en rijden lukt het niet met ,,ik ben kleuren blind ,,jammer .
groet wout.
velasquez

Re: K.O.F.S.

Bericht door velasquez »

Heb ook KOF onderwijs genoten eerst Joubertstraat en later Noorderhelling te Rotterdam, 1966-1968
Maar ken mij geen keuring herinneren en wat heeft het voor nut?
Alleen de gezagvoerder die een patent heeft mag niet kleurenblind zijn maar matrozen geeft dat niet.

gr.BB
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: K.O.F.S.

Bericht door kajoe »

dat was in 1963 en zou op het bakbeest dat aan de grasweg in adam noord lag ,zat er ook 0p het voortgezet onderwijs ,aan die weg ,tegen over de fanta limonade en ijs fabriek. jumjum.
ik weet nog dat die oogarts appytulei of zo iets heette .
waarom weet ik niet maar werd er heen gestuurd door de mensen van het kantoor aan de nieuwezijds voorburgwal .
had ook al eens meegevaren met de koningin Juliana op het IJsselmeer ,als gast een half dagje ,zij en de prins hendrik kwamen zeer geregeld door de oranje sluizen ,een kantonnier/schipper ome jan teerhuis kon de schipper en had het hem gevraagd .
zodoende wou ik wel naar die school ,en op aanraden van enkele andere schippers die klant waren bij oliehandel piet Joosten .
ik voer toen geregeld mee met hem en mijn oude heer op de jfw Konrad ,het directie vaartuig van de sluizen .
na mijn marine tijd ben ik weer als bunkerbootschipper gaan varen bij de Fina op de Fina 25 en 41 ,soms eens een reisje met een motordekschuit naar de Amstel brouwerij .uiteraard met een vaarbewijs voor de stad Amsterdam ,verder nergens geldig.
groet wout.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: K.O.F.S.

Bericht door Fluks »

Ogenkeuring lijkt mij dikwijls een momentopname.5 jaar geleden ging ik welgemoed,in een sneeuwbui,naar de keuringarts om mij even te laten keuren.Tot mijn grote verbazing werd ik op mijn ogen afgekeurd met de boodschap,dat het twijfelachtig zou zijn,of ik zonder bril mijn rijbewijs zou kunnen verlengen.3 weken later ging ik vol van zenuwen naar de keuring voor mijn rijbewijs.Na goedgekeurd te zijn vroeg ik aan de arts,hoe het met mijn ogen was.Hij zei,dat ik bijzonder goede ogen en mij direct moest laten herkeuren,wat hij helaas niet mocht voor de scheepvaart.
Groeten,Arie.
doppie
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 sep 2016 23:51

Re: K.O.F.S.

Bericht door doppie »

doppie
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: K.O.F.S.

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie