Schipperscafe's.

Alles over binnenscheepvaart
jando
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jan 2009 15:29

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door jando »

We vergeten toch niet het schipperscafe wat nog steeds actief is namelijk de Promenade van Lou en jonge Lou Pols .
Volgens mij heb ik nog wel een foto , dat was volgens mij ook al heel lang een echt schippers cafe .
Gr Jan
Joop Fromm
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 apr 2006 09:46
Locatie: Rotterdam

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door Joop Fromm »

Afbeelding
Foto Vereniging Binnenvaart

Familie Drevers aan boord op de Hamund. Broer Martin had in Amsterdam Cafe Rijnvaart in de Warmoestraat.
Opa had er jaren zijn post adres, maar ja het was ook familie.Hij voer toen zelf op de Irwin van de Steenkolen.
gr.Joop Fromm
reijmloop
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:17
Locatie: Ravenstein
Contacteer:

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door reijmloop »

Ja Joop , die goeie ouwe tijd,
Eerst naar de mis in Nicolaaskerk, en dan uit de kerk naar de "middenbolders"
Mijn Pa had daar ook het postadres als we in Amsterdam waren.
Dus Martin heeft aan ons ook wel het nodige verdiend :lol: :lol:

Groeten
Jan
Afbeelding
Ewoud Klop
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2009 22:33
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door Ewoud Klop »

Ik probeer even mijn geheugen op te frissen, ik lees hier dat de Coaster op het Stieltjesplein een schipperscafe zou zijn, wat ik mij er van herinner is dat wij daar s'nachts eens voor de deur gestaan hebben, en moesten aanbellen, waarna er een luikje open ging.
De daarachter gezeten dame vertelde dat de entree 25 gulden kostte met 3 drinks gratis.
Nadat wij vertelden dat we van een schip kwamen en niet geheel fris gewassen waren kon er ook nog een wasbeurt geregeld worden.Dit was in de jaren 1976-1980, en mij leek het echter meer op een besloten club.

Ewoud
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door Kees Keijzer »

In die tijd dat hier boven over gesproken wordt was de het voor de varende mensen daar al over, dat heeft tot begin zeventiger jaren geduurd dat de Coaster voor ons een ontmoetingsplaats was.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Ewoud Klop
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2009 22:33
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door Ewoud Klop »

Bedankt Kees, ik begon al aan mijn eigen te twijfelen, het is dan ook al meer dan 30 jaar geleden, en das een hele tijd.

Groeten Ewoud
velasquez

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door velasquez »

In dansing Paramout zat ook nog een cafee waar het uiteraard in het weekeinde altijd druk was
visje

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door visje »

het heeft wat gekost maar de barman beneden paramont
heete willem

gr marten
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door Fluks »

Eind 50er jaren ging men zondag-middag naar de 3 Steden,vlak bij de Lage Erftbrug.Tegen de avond ging men naar de Strekdam van De Blok in de Oranjeboomstraat,vandaar naar Paramount,maar dat laatste was meer in de 60er jaren.De gang naar Paramount maakte ik niet mee,want dan was mijn zakgeld op.Ik meen,dat men entree moest betalen.Later kwam ik wel in het Taverne,met mijn vrouw,maar dat was meestal met stadsen uit de buurt.In dezelfde tijd gingen we
ook naar C‘est la Vie.Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
velasquez

Re: SCHIPPERSCAFE'S

Bericht door velasquez »

Orkest Wolters trad altijd op in paramout en dan was de entree prijs 1,5 gulden per persoon.
Soms was er een optreden van een andere band uit tebaris maar dan was de entree 2,5 gulden.
En dan hadden we ook nog oom piet die er op lette dat het niet al te intiem werd.
Al met al het was een leuke tijd.
Zeker als het verleken word met heden
Plaats reactie