Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Luxe Motors

Bericht door Wrijfhout »

Ik doe maar weer eens een beroep op ons collectief geheugen.

Afbeelding
Geen idee welke luxemotor hier in met passagiers voor Stichting Watertransport vaart.
Heb het schip al vergeleken met andere foto's van dergelijke vaartuigen maar zie geen overeenkomsten.
Wie doet een gooi?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
jouke de vreeze

Re: Luxe Motors

Bericht door jouke de vreeze »

hallo ik ben jouke.de zoon van tinus de vreeze van de volharding.
ik las de reaktie van jan stolp op pagina 43, dit klopt niet helemaal.het zijn geen ernstige fouten maar toch, het klopt dat de volharding regelmatig in osingahuizen komt,maar uitsluitend met kunstmest.want dat is het enige produkt wat er nog op de vloer ligt.toen mijn vader begon met varen in 1993 deed hij regematig veevoer naar belgie en binnenland.dat is veranderd toen de ptc opgericht werd,vanaf toen is mijn vader eigenlijks aleen maar kunstmest gaan varen. gr jouke
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Luxe Motors

Bericht door Wrijfhout »

Welkom 'aan boord' Jouke, is dat ook weer recht gezet, geen veevoeder maar kunstmest!

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Luxe Motors

Bericht door Binnenvaart »

Waterland , 33,20 x 5,04 x 0,73 , 18 ton , Bouwjaar 1928 , Werf ? , 168 pk DAF , eigenaar Waterland Charter , ENI 02101125

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
tonberg
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2008 12:14
Locatie: ouderkerk ad amstel

Re: Luxe Motors

Bericht door tonberg »

deze is zeker verlengd??
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Luxe Motors

Bericht door Jan Stolp »

Jouke ,wordt er op Osingahuizen alleen maar kunstmest aangevoerd per schip dan want de Volharding is niet het enige schip wat daar voor de wal komt.
Groeten Jan
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Luxe Motors

Bericht door Tim76 »

tonberg schreef:deze is zeker verlengd??
De Waterland, bedoel je? Het lijkt er wel op, maar volgens de site van De Binnenvaart is dat niet zo...

Groeten van Tim!
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Luxe Motors

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
De Zeeland van Van der Line komt het tunneltje uit. Wie weet wie deze luxemotor na hem heeft gehad, ik kan er namelijk niks over vinden,

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
jouke de vreeze

Re: Luxe Motors

Bericht door jouke de vreeze »

hallo jan. ik heb even navraag gedaan.maar er word aleen maar kunstmest gelost bij foeke visser in osingahuizen.
het klopt dat daar meer schepen komen,want als het toprukte is bij de boeren. kan je dat met 1 schip niet voorblijven
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Luxe Motors

Bericht door Jan Stolp »

Bedankt voor je antwoord Jouke!
Groeten Jan
Plaats reactie