Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Luxe motors.

Bericht door Schier Hameete »

Een veel besproken luxe motor nu in andere donkere kleuren ,
Gebouwd in 1931 Foxol en met een 50 pk brons motor.
Het is mooi dat iemand deze luxe motor weer heeft opgeknapt .
Ik ben benieuwd of de nieuwe eigenaar er dezelfde naam op laat staan die het schip vanaf de bouw in 1931 altijd heeft gehad.
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Luxe motors.

Bericht door Arie »

Schier Hameete schreef: 05 jul 2019 23:12 Een veel besproken luxe motor nu in andere donkere kleuren ,
Gebouwd in 1931 Foxol en met een 50 pk brons motor.
Het is mooi dat iemand deze luxe motor weer heeft opgeknapt .
Ik ben benieuwd of de nieuwe eigenaar er dezelfde naam op laat staan die het schip vanaf de bouw in 1931 altijd heeft gehad.
gr, schier
Schier, je noemt geen naam, maar de gegevens welke je noemt komen overeen dus reken ik het goed!, het is inderdaad de Allegonda van voorheen vd Wal.
Ze is nu van Wim Blokland.
Op de naamplank op de roef staat nog steeds "Allegonda Groningen" alleen heel slecht te lezen want de uit gegutste letters zijn niet ingekleurd.
Bram, plaats die foto ook maar als je wil.
Ik zag haar op afstand en herkende haar niet in deze kleurstelling, aan het europanummer vond ik uit dat het de Allegonda is .

Inderdaad mooi Schier dat ze weer tip top er bij ligt.
En niet verknipt is.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Luxe motors.

Bericht door Westeind »

Afbeelding
dit bedoelen we :D
vaar om te leven (niet andersom)
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Luxe motors.

Bericht door piet42 »

dan heb ik het totaal verkeerd gelezen ik had het niet over de luxemotor die tegen de wal lig maar er opzij dat kleintje maar als die tegen de wal de allegonda is is het schip wel mooi opgeknapt die zou leo ook misschien wel willen maar dan gaat dat meer pegels kosten jammer dat de brons er uit is (al heel lang ) de vervangen zou leo zeker aanspreken eveneens de pk's
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Luxe motors.

Bericht door Arie »

piet42 schreef: 06 jul 2019 13:16 dan heb ik het totaal verkeerd gelezen ik had het niet over de luxemotor die tegen de wal lig maar er opzij dat kleintje maar als die tegen de wal de allegonda is is het schip wel mooi opgeknapt die zou leo ook misschien wel willen maar dan gaat dat meer pegels kosten jammer dat de brons er uit is (al heel lang ) de vervangen zou leo zeker aanspreken eveneens de pk's
Piet,
Toevallig dan dat dat kleine scheepje welke buitenop ligt van de zelfde bouw plaats komt met ook 50 pk Brons.

Ik herinner me dat ik in 1981 dienst had op de Nieuwe Leuve brug , er kwam een geladen scheepje de haven uit , ik hoor plof, plof, tabak, tabak, plof , plof , onder de brug weerklinken, de Brons draaide erg onregelmatig, de Brons was toen schijnbaar al kuis versleten, toen het achterschip onder de brug vandaan kwam kon ik de naam lezen en noteren in het brug passage boek, van daar dat ik de Allegonda altijd onthouden heb.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Luxe motors.

Bericht door Kees Keijzer »

Mooi dat die zo toch weer bewaard blijft.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Luxe motors.

Bericht door klipper »

was het soms een Deutz- Brons van de Allegonda?. Gr
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Luxe motors.

Bericht door Arie »

klipper schreef: 06 jul 2019 23:11 was het soms een Deutz- Brons van de Allegonda?. Gr
Volgens Vereniging de Binnenvaart was het een 50 pk Brons zou type 2D25 bakje knapper geweest kunnen zijn, die waren 50 pk.
Maar Vereniging de Binnenvaart haar getoonde gegevens zijn ook niet altijd 100% correct, hetgeen ook bijna onmogelijk is.
Mogelijk dat er nog iemand is die het zuivere er van weet?

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Luxe motors.

Bericht door mastodont »

piet42 schreef: 05 jul 2019 21:48 Is het de mastodont soms
Dat zou hij wel willen!
gr
leo
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Luxe motors.

Bericht door klipper »

het was een hele belevenis, als vd Wal de motor van de kleine Allegonda aan het draaien probeerde te krijgen. Dan verdween het scheepje en een deel van de omgeving in een rook gordijn!. Hr vd wal had daar geen moeite mee, was een bijzondere man. Gr
Plaats reactie