De Volharding vandaag geladen gespot voor de brug in Daarlerveen in het kanaal "De Haandrik"Binnenvaart schreef: ↑20 nov 2020 18:12 Volharding , 59,56 x 6,58 x 2,51 , 625 ton , Bouwjaar 1931 , Werf A. Vuijk & Zn. , Capelle a/d IJssel ( Nederland ) , 487 pk Caterpillar en 240 pk DAF boegschroef , ex Vertrouwen , ex 2 x Hoop , ex Cascade , ex 2 x Altrade , eigenaar Vof. Binnenvaartbedrijf T. de Vreeze in Wijckel , ENI 02307233
Foto’s gemaakt op 20-11-2020 in Nijkerk door René te Pas.
Luxe motors.
Re: Luxe motors.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Luxe motors.
Hallo allen ,en in Krimpen noemt men dit een verlengde Luxe motor Kempenaar.
de groeten ................. uit Rotterdam
de groeten ................. uit Rotterdam
Re: Luxe motors.
Gebouwd als 45,62 x 6,59 meter bezat een 180 pk Deutz.
Brandmerk 5224 B Rott 1931
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=R8406N
In 1948 was de staat der Nederlanden de eigenaar en kreeg het schip een nieuw brandmerk.
7233 B Rott 1948
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... de=R26181N
Bron: https://s2ho.nl/KID/Kaarten_Rott/8000/7 ... ott_01.png
Brandmerk 5224 B Rott 1931
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=R8406N
In 1948 was de staat der Nederlanden de eigenaar en kreeg het schip een nieuw brandmerk.
7233 B Rott 1948
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... de=R26181N
Bron: https://s2ho.nl/KID/Kaarten_Rott/8000/7 ... ott_01.png
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Luxe motors.
Hallo Pieter Klein . Goed gedaan, en nog een aanvulling :deze Adrianus Blonk Eigenaar van deze HOOP kwam op een Mandag in 1959 mijn vader tegen en sprak de gedenkwaardige woorden : IK wil graag jouw Luxe motor SPITS , de AGE gebouwd in 1955 bij Rene de Winter in Boom er bij kopen voor mijn zonen ARie en COrnelis ,en zo geschiedde, punt,!
Mijn broer en ik waren woedend ,na drie jaren schuren en lakken en dan aan de buurman verkopen. (graag een foto van de AGE bijvoegen )
groet Wim
Mijn broer en ik waren woedend ,na drie jaren schuren en lakken en dan aan de buurman verkopen. (graag een foto van de AGE bijvoegen )
groet Wim
Re: Luxe motors.
Hallo Wim,
Het is maar hoe je het noemt :
Een luxe motor verlengd van 45,70 naar 59,56 meter bij 6.58 breed.
Een verlengde Kempenaar/Luxe Motor ?
Een verlengde Luxe Motor/Kempenaar ?
De meningen zijn hierover verdeeld.
Er werden Luxe motors gebouwd met de Kempenaar afmetingen 50 x 6.60.
Als je vroeger zei : Dit is een Kempenaar, nou dat mocht niet, het was een Luxe Motor met de afmetingen van een Kempenaar, maar zeker geen Kempenaar.
En ja, uit/in Krimpen aan de IJssel voeren heel veel Luxe Motors.
Wij noemde dit vroeger de (Zandhazen uit Krimpen)
Oei, ook dit vonden dat je dit niet mocht zeggen.
Tegenwoordig doet men niet zo moeilijk meer, maar vroeger was een Luxe Motor veel "LUXER" dan een Kempenaar.
In het verleden zijn hier heel veel discussies over gevoerd, wat is het nu precies.
Ik zelf vind een Luxe Motor altijd een Luxe Motor, verlengd of niet verlengd.
Zoals ze de Beurtschepen, je mocht niet zeggen dit is een Luxe Motor, het is een Beurtmotor.
In Katwijk mocht je al helemaal niet zeggen de het Luxe motor was, terwijl Beurtschip/motor eigenlijk gewoon een Luxe Motor is.
Dus Wim, hier is het laatste woord nog niet over gezegd.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 dec 2020 18:38
Re: Luxe motors.
Klopt vaart voor Prego Zeilzwerven en schip is in zeer goede staat, ik heb dit schip ook voorzien van spudpalen, en vaar er zelf ook wel mee, in de winter is het ons klushok om alles van de zeilschepen te schilderen enz!Schipperdochter schreef: ↑13 sep 2014 17:20 Ik heb geloof ik hier al eens verteld dat ten tijde dat het schip WILJO heette er een Avontuur op voer uit Made.
de huidige eigenaar heeft die naam weer gebruikt.
Prachtig en gezellig altijd op de Avontuur
Re: Luxe motors.
Hallo Willem Vischer welkom op Binnenvaartforum over welke Wiljo heb jij het , want Schippers dochter schrijft en publiceert op Facebook,dus graag ook enkele gegevens over die luxe motor WILJO hier.
gr Wim 316
gr Wim 316
-
- Berichten: 28403
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Luxe motors.
Avontuur , 39.00 x 5,97 x 2,22 , 320 ton , Bouwjaar 1928 , Werf De Korte in Moerdijk ( Nederland ) , 160 pk Kromhout , ex Wiljo , ex Avontuur , eigenaar Prego Zeilzwerven in Akkrum , ENI 03170186
Hier mijn facebooksite over Luxe Motors
2014 bij Prego
2014 bij Aldhof
2013 van Harinxmakanaal
Hier mijn facebooksite over Luxe Motors
2014 bij Prego
2014 bij Aldhof
2013 van Harinxmakanaal
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Luxe motors.
Dank voor het hulpje Rene duidelijk nu !
-
- Berichten: 28403
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer: