Luxe motors.
-
- Berichten: 28543
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Luxe Motors
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Luxe Motors
Voor de liefhebber, de Kabeljauw is te koop.
Er staat nu een 6 cylinder TS Kromhout in van 105 pk met twindisk keerkoppeling.
Voor schipper Willem een zeer herkenbare combinatie
https://www.nauticlassics.de/index.php?p ... t&hl=nl_NL
Gr. Arie
Er staat nu een 6 cylinder TS Kromhout in van 105 pk met twindisk keerkoppeling.
Voor schipper Willem een zeer herkenbare combinatie
https://www.nauticlassics.de/index.php?p ... t&hl=nl_NL
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15
Re: Luxe Motors
Goedenavond,
Arie, 4x helaas.
De machinekamer zou ik nog mee kunnen leven maar bij mij zou de stuurhut in oude staat terug moeten, het ruim uitgebroken en de roef in originele staat terug dus je begrijpt eigenlijk op casco en motor na en natuurlijk de financiële bijdrage daar gelaten,een onbegonnen zaak.
groet, Willem.
Arie, 4x helaas.
De machinekamer zou ik nog mee kunnen leven maar bij mij zou de stuurhut in oude staat terug moeten, het ruim uitgebroken en de roef in originele staat terug dus je begrijpt eigenlijk op casco en motor na en natuurlijk de financiële bijdrage daar gelaten,een onbegonnen zaak.
groet, Willem.
-
- Berichten: 1944
- Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
- Locatie: Wageningen
Re: Luxe Motors
De ANTHONETTA 1929 Bijholt Foxel
Deze mooie heeft enkele dagen in Wageningen gelegen Het is een heel mooi bewaard gebleven luxe motor als je het plaatjes hier terug op het topic
bekijkt wat is gemaakt net na de bouw in 1929 lijkt er weinig veranderd het hijstuig ontbreekt maar verder is haast nog alles gelijk zoals in 1929.
Er staan op enkel pagina,s terug op dit topic meer mooie plaatjes met ook een stukje beschrijving.
Op de volgense site's staat er meer over te lezen
https://sites.google.com/site/anthonettaluxemotor/home
https://anthonetta.blogspot.com/
gr , schier
Deze mooie heeft enkele dagen in Wageningen gelegen Het is een heel mooi bewaard gebleven luxe motor als je het plaatjes hier terug op het topic
bekijkt wat is gemaakt net na de bouw in 1929 lijkt er weinig veranderd het hijstuig ontbreekt maar verder is haast nog alles gelijk zoals in 1929.
Er staan op enkel pagina,s terug op dit topic meer mooie plaatjes met ook een stukje beschrijving.
Op de volgense site's staat er meer over te lezen
https://sites.google.com/site/anthonettaluxemotor/home
https://anthonetta.blogspot.com/
gr , schier
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Luxe Motors
Gisteren zag ik de Zeelands Luister uit Amsterdam bij Talsma in Osingahuizen aan de werf liggen. Dat is hoopvol, er gaat dus aan gewerkt worden. Bram had hem al gespot in 2008. Er is provesorisch een aluminium kapje op de denneboom gelegd. Ik vind het wel een mooi model en die roest komt er wel weer af. Maar weet iemand welk schip dit is geweest?
[url=https://imageshack.us/photo/my-images/820/p1050399b.jpg/]
[url=https://imageshack.us/photo/my-images/820/p1050399b.jpg/]
westeind schreef:Roy het kan altijd erger kijk en huiver....
Je ziet aan de laatste foto dat er ooit meer aandacht aan is besteed en dat was dan ook nog goeie verf denk ik .
Verder vind ik de combinatie naam en thuishaven wel apart... Zeelands luister uit Amsterdam
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Luxe Motors
In het rijtje bij Schellingwoude was de lijn niet goed te zien maar wat een mooi casco, vooral dat achterschip. Dat is zeker geen water-vasthouder.
De geschiedenis ken ik niet maar de bejaarde eigenaar heeft het schip verkocht. Er komt in Schellingwoude een ander schip te liggen en de Zeelands Luister is denk ik, voor de handel, doorverkocht aan Talsma.
gr. marco
De geschiedenis ken ik niet maar de bejaarde eigenaar heeft het schip verkocht. Er komt in Schellingwoude een ander schip te liggen en de Zeelands Luister is denk ik, voor de handel, doorverkocht aan Talsma.
gr. marco
recht zo die gaat
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Luxe Motors
Gezien het model had ik de foto bij luxe motors geplaatst, maar nu ik wat nauwkeuriger keek en vooral naar dat grote roer, bekroop mij de gedachte dat er wel eens helemaal geen motor in kon staan. Het is een sleepschip en hoort in dit topic niet thuis! En ja, toen had ik hem snel gevonden in het IVR van 1972:
Zeelands Luister (2302855), eig J.J.C. Polman in Amsterdam.
Gebouwd in 1911 bij Boot in Vrijenban.
39,27 x 6,62 x 2,28 - 367,3 ton
geen motor.
In 1935 heette het schip ook al zo, eigenaar was toen J. Polman in Amsterdam. De maten waren iets anders:
40,65 x 6,60 x 2,20 - 362 ton. In de liggers vind ik terug dat het oorspronkelijk een klipper is geweest en als Zeelands Luister is gebouwd voor J. Korsman in Rotterdam. Het schip is dan dus nog bijna 1,5 meter langer. In 1948 vindt er een grote reparatie plaats. Mogelijk oorlogsschade? In elk geval ziet het er nu helemaal uit als een motorschip.
Wel aardig om te vertellen dat Korsman vóór 1911 ook al zeker twintig jaar een andere Zeelands Luister had. Dat was een houten aakschip, gebouwd in 1882 in Emmerich en met de afmetingen 37,82 x 5,70 x 2,35 - 329 ton. Bijna even groot dus. Al met al is deze naam "Zeelands Luister" dus al goed voor ruim 130 jaar innovaties. En als het aan Talsma ligt, komen daar vast nog wel een paar jaartjes bij. Benieuwd of de 90-jarige dame nu eindelijk een motor gaat krijgen.
Zeelands Luister (2302855), eig J.J.C. Polman in Amsterdam.
Gebouwd in 1911 bij Boot in Vrijenban.
39,27 x 6,62 x 2,28 - 367,3 ton
geen motor.
In 1935 heette het schip ook al zo, eigenaar was toen J. Polman in Amsterdam. De maten waren iets anders:
40,65 x 6,60 x 2,20 - 362 ton. In de liggers vind ik terug dat het oorspronkelijk een klipper is geweest en als Zeelands Luister is gebouwd voor J. Korsman in Rotterdam. Het schip is dan dus nog bijna 1,5 meter langer. In 1948 vindt er een grote reparatie plaats. Mogelijk oorlogsschade? In elk geval ziet het er nu helemaal uit als een motorschip.
Wel aardig om te vertellen dat Korsman vóór 1911 ook al zeker twintig jaar een andere Zeelands Luister had. Dat was een houten aakschip, gebouwd in 1882 in Emmerich en met de afmetingen 37,82 x 5,70 x 2,35 - 329 ton. Bijna even groot dus. Al met al is deze naam "Zeelands Luister" dus al goed voor ruim 130 jaar innovaties. En als het aan Talsma ligt, komen daar vast nog wel een paar jaartjes bij. Benieuwd of de 90-jarige dame nu eindelijk een motor gaat krijgen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Luxe Motors
Mogelijk dat de Zeelands Luister in de oorlog "gekopt" geweest is en daar door na reparatie een andere kop gekregen heeft en eventueel wat korter geworden is.
Gr. Arie
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Luxe Motors
Die "Zeelands Luister" is gewoon een sleepkastje.
Gr, Kees.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Luxe Motors
Je kan natuurlijk gelijk hebben, maar een sleepkastje met salonroef en een achterdek op de hoogte van de potdeksel, kan dat?Kees Keijzer schreef:Die "Zeelands Luister" is gewoon een sleepkastje.
Gr, Kees.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....