ik heb dat geluid heel vaak en heel lang van dicht bij gehoord
met een schuurpapier op het vliegwiel schuren
de platen blank schuren de trap treden blank schuren en dan het koper poetsen
maar ik heb heel veel bij ch geleerd
Dat ziet er dan natuurlijk heel mooi uit, maar of je daar nu zoveel wijzer van wordt? Met al dat blank ijzer, zal ie niet vaak op zout geweest zijn?
gr Rienk
tijdstroom schreef:Als Condor heeft ie cement van Enci Maastricht gevaren, naar Eindhoven ed. En die hield van opschieten.
gr Rienk
Volgens zeggen van de eigenaar moet deze ook in de cementvaart hebben gezeten de semper avanti zag ik laatst liggen in ommen eigenlijk als terras schip praatje gemaakt met de eigenaar die het schip had gekocht een terras aan de wal mocht niet dus dan maar zo het geheel was wel demontabel het schip was hij verder mooi aan het opknappen zo orgineel mogelijk
in de machinekamer waar ik wel even mocht kijken stond nog een juweeltje uit vroeger een 1 cil gloeikop kromhout met orginele koppeling het geheel nog in bedrijf "even" opgang gooien om het geluid te horen zat er niet in te weinig tijd
Wie weet ermeer van dit schip enof eventueel foto,s zou helemaal mooi zijn eigenaar was wel nieuwsgierig wat het forum oplevert dus laten we ons best doen hij doet ook zijn best om dit schip te behouden .
Bijlagen
0439a792150e18953ac3c844bafbdfb9.jpg (225.39 KiB) 1224 keer bekeken
89d7bdbb0c8f270a5057eb610c6928d5.jpg (235.12 KiB) 1224 keer bekeken
pieter 1B Hoorn 1927 maar er is weinig te vinden maar misschien zijn er betere
de eigenaar schrijft het volgende : De TerrasBoot Semper Avanti is gebouwd in 1912, hetzelfde jaar als de Titanic. Het schip bestaat dus meer dan 100 jaar!
Het schip heeft een interessant verleden en beschikt nog over een indrukwekkende Kromhout gloeikopmotor (35 liter 1 cilinder). De Semper Avanti: waar oud en nieuw samen komen!