VERVOER OVER WATER DE JUISTE WEG
Dit is toch ook weer een prachtig staaltje vakmanschap en binnenvaartpromotie.
Chapeau! (=petje af)
Laden en lossen
Ex Itasca nu Inversa MAN kisten 735 cm. hoog Oberhausen- Anvers
Weer een leuke klus, voor de Inversa.
Voor de brugpassage op het RHK, met de hoge kisten, was een diepgang van bijna 3 m. wenselijk. Maar de Ruhr-pegel bleef ook maar zakken. Zoiets plan je een paar weken van te voren. De uitdaging is dan: hoe vlot krijg je het schip, met ballast er uit.
Dit alles doen we zonder stuwplan programma, en ik ben niet ontevreden, we kregen het schip voor en achter, vlotter dan 220 cm.
Voor de brugpassage op het RHK, met de hoge kisten, was een diepgang van bijna 3 m. wenselijk. Maar de Ruhr-pegel bleef ook maar zakken. Zoiets plan je een paar weken van te voren. De uitdaging is dan: hoe vlot krijg je het schip, met ballast er uit.
Dit alles doen we zonder stuwplan programma, en ik ben niet ontevreden, we kregen het schip voor en achter, vlotter dan 220 cm.
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2020-12-10 at 16.43.18.jpeg (80.6 KiB) 1814 keer bekeken
-
- ballasstruim 164 164 76 76 zand 53 naast elkaar.jpg (46.59 KiB) 1814 keer bekeken
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Inversa Oberhausen deel 2
deel 2
Oranje poppetje ben ik. Alles klaar zetten, om na de lage brug, gelijk de pompen te kunnen starten. Vast maken boven Meidrich de sluis en na 5 uur schip 80 cm. hoger gepompt. Vlot genoeg om in de afvaart te gaan , naar AntwerpenWe leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Laden en lossen
Mooie reportage;
Groet, kees.
Groet, kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Laden en lossen
Zeker, een heel mooie reportage en goed gedaan.
grt Wim
grt Wim
Re: Laden en lossen
HALLO , Hein jr en Robin een voorspoedige vaart gewenst van
Wim316
Wim316
Re: Laden en lossen
Na een lange tijd weer een mooie reportage.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Laden en lossen
Sorry hoort bij filmpjes!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Laden en lossen
Sinds enige tijd volg ik het YouTube-kanaal van een Vietnamese schippersvrouw. Er zijn al wel een paar links verschenen hier en daar op het forum; het is leuk om te zien hoeveel hetzelfde is qua ladingbehandeling, maar ook minstens zo interessant is hoeveel er niet hetzelfde is Soms ontgaat ons het doel ergens van, en bijna alles gaat langzaam en met veel mankracht.
In een filmpje viel mij een apparaat op
zichtbaar vanaf 6:13 minuten. Omdat mijn Vietnamees enigszins roestig is zet ik de vertaalfunctie van Google erbij aan naar het Engels (Google vertaalt altijd alles eerst naar Engels en dan pas naar de gewenste taal, waardoor er driedubbele vertaalfouten kunnen ontstaan) en daar wordt de link met 'vacuum' gelegd wat impliceert dat het een soort zuiger zou zijn. Dat zie ik er niet aan af, maar hoe werkt dat apparaat dan wèl? Een wormwerk of avegaar kan niet verticaal vertransporteren, toch lijkt het er verdraaid veel op dat het een wormwerk is, maar wat hoe zit dat dan precies en wat is dit dan? Ik begrijp uit het meest recent geposte filmpje (stand: 08 februari 23.00 uur) dat er nog 90 ton in het schip achter is gebleven wat niet door dit machien eruit gehaald kan worden. Dit restje(!) wordt dan door een mannetje of wat beneden in het ruim in bigbags geschept en met een mobiele kraan eruit gehaald. Onvoorstelbaar in onze contreien...
Voor wie dit soort zaken nog meer interessant vindt, het directe linkje naar de video's:
https://www.youtube.com/c/KimNg%C3%A2nN ... lan/videos
Groeten van Tim
In een filmpje viel mij een apparaat op
zichtbaar vanaf 6:13 minuten. Omdat mijn Vietnamees enigszins roestig is zet ik de vertaalfunctie van Google erbij aan naar het Engels (Google vertaalt altijd alles eerst naar Engels en dan pas naar de gewenste taal, waardoor er driedubbele vertaalfouten kunnen ontstaan) en daar wordt de link met 'vacuum' gelegd wat impliceert dat het een soort zuiger zou zijn. Dat zie ik er niet aan af, maar hoe werkt dat apparaat dan wèl? Een wormwerk of avegaar kan niet verticaal vertransporteren, toch lijkt het er verdraaid veel op dat het een wormwerk is, maar wat hoe zit dat dan precies en wat is dit dan? Ik begrijp uit het meest recent geposte filmpje (stand: 08 februari 23.00 uur) dat er nog 90 ton in het schip achter is gebleven wat niet door dit machien eruit gehaald kan worden. Dit restje(!) wordt dan door een mannetje of wat beneden in het ruim in bigbags geschept en met een mobiele kraan eruit gehaald. Onvoorstelbaar in onze contreien...
Voor wie dit soort zaken nog meer interessant vindt, het directe linkje naar de video's:
https://www.youtube.com/c/KimNg%C3%A2nN ... lan/videos
Groeten van Tim
Re: Laden en lossen
Het lijkt mij dat dat draaiend deel is om eea los te woelen en dat het door de pijp vacuüm wordt opgezogen....
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.