Laden en lossen

Alles over binnenscheepvaart
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Laden en lossen

Bericht door jan 38 »

Inderdaad, ik passagierde (in de scheepvaart heeft dat een andere betekenis. In het Duits is het 'Gastfahrt' ;) ) naar Deutz Tief om daar met een ICE naar Frankfurt mee te rijden. Vandaag had ik mijn praktische examens, waarvan ik er 1 gehaald heb en 1 niet maar die mag ik gelukkig overdoen. Feit is dat ik mijzelf vanaf heden 'Eisenbahntriebfahrzeugführer' mag noemen :D
Gefeliciteerd Tim.
gr. Jan
semper viator.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Laden en lossen

Bericht door Tim76 »

jan 38 schreef: 22 aug 2018 23:38
Inderdaad, ik passagierde (in de scheepvaart heeft dat een andere betekenis. In het Duits is het 'Gastfahrt' ;) ) naar Deutz Tief om daar met een ICE naar Frankfurt mee te rijden. Vandaag had ik mijn praktische examens, waarvan ik er 1 gehaald heb en 1 niet maar die mag ik gelukkig overdoen. Feit is dat ik mijzelf vanaf heden 'Eisenbahntriebfahrzeugführer' mag noemen :D
Gefeliciteerd Tim.
Hartelijk dank Jan!

Groeten van Tim
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Itasca met 4 delen van Oberhausen naar Worms 275 ton

Bericht door itasca »

Tim 76 dit zijn de delen, die je zag in mijn schip, geladen in Oberhausen, bestemming: Evonik Worms chemie bedrijf.

SAM_2281.jpg
SAM_2281.jpg (95.79 KiB) 2064 keer bekeken
SAM_2282.jpg
SAM_2282.jpg (120.15 KiB) 2064 keer bekeken
Was nog wel even spannend, kwa waterstand Kaub, verwachting was, dat hij beneden de 60 cm. zou komen. Dus dan zou je rond de 160 cm. diepgang kunnen varen. Wij liggen leeg achter al 160 cm diep, En de delen waren zo lang, dat er ook minstens 80 ton achter de middenijk zou moeten laden. Maar voorop ballasttank water gepompt en hadden een diepgang van 140 cm achterop. :)
SAM_2303.jpg
SAM_2303.jpg (108.95 KiB) 2064 keer bekeken
SAM_2285.jpg
SAM_2285.jpg (51.58 KiB) 2064 keer bekeken
Losplaats bezet door een tanker, kranen zijn ze aan het opbouwen.
SAM_2292.jpg
SAM_2292.jpg (60.92 KiB) 2064 keer bekeken
SAM_2295.jpg
SAM_2295.jpg (55.52 KiB) 2064 keer bekeken

SAM_2300.jpg
SAM_2300.jpg (115.53 KiB) 2064 keer bekeken


Waren 2 kranen besteld 1 van 700 ton en de ander van 750 ton.. Wanneer je de gewone auto ziet staan, onder de stempelpoot. Heb je wel een indruk, hoe groot hij is. Afstand van hard kraan en recht boven de lading in het schip was ongeveer: 28-30 meter. Die blauwe kraan kan dan 65 ton pakken. De eerste hijs is net geen 100 ton, dus gaat met zijn tweeën makkelijk.Naast de kraan, op de wal. Was geen plaats vrij voor de trailer. Dus de rode kraan moest eigenlijk over de blauwe heen hijsen, Om de collie op de trailer te hijsen.
Bijlagen
SAM_2298.jpg
SAM_2298.jpg (90.93 KiB) 2064 keer bekeken
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Laden en lossen

Bericht door navigatie »

Weer een mooi reisje en mooie foto's Hein.
Ik zie dat je kop voor ligt te lossen.
Wil je niet met je kont in de stenen liggen of kunnen anders de kranen er toch niet bij.
Als ik het zo zie staat die blauwe kraan al behoorlijk vlak, als hij nog uit zou moeten schuiven gaat zijn capaciteit toch wel achteruit?
Maar misschien zie ik het niet goed?

grt Wim
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Laden en lossen

Bericht door DPLA »

Hallo Hein,

Weer een mooi laad en los verslag gemaakt.

Ondanks laag water is de reis toch weer gelukt !

SMILEY DUIM OMHOOG.jpg
SMILEY DUIM OMHOOG.jpg (11.43 KiB) 2126 keer bekeken
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Laden en lossen

Bericht door itasca »

Hallo, ja we liggen kop voor. Kwam mij goed uit ivm de stenen. Maar het ging om de lading moest zo om op de trailer. Ze hadden eigenlijk niet goed opgelet met laden, want in Oberhausen hadden ze makkelijk andersom kunnen laden. :) Betreft blauwe kraan, die heeft zijn arm expres korter dan de rode kraan. Wanneer de rode kraan over de blauwe heen staat, de armen elkaar niet kunnen raken.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Laden en lossen

Bericht door navigatie »

Bedankt Hein.
De Boven-Rijn in???

grt Wim
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Laden en lossen

Bericht door itasca »

navigatie schreef: 26 aug 2018 08:58 Bedankt Hein.
De Boven-Rijn in???

grt Wim
SAM_2307.jpg
SAM_2307.jpg (99.25 KiB) 1892 keer bekeken
Itasca tarwe laden in Karlsruhe voor Gelsenkirchen, ja en dan denk je, een normale reis, dus geen ballast pompen. :D :D Maarja de waterstand is zo laag,diepgang niet veel met geladen schip,dat wij toch achter een ballast tank vol moeten zetten, voor de bruggen veilig te kunnen passeren. En het is veel makkelijker sluizen varen, met een beetje achteruit. :) :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Laden en lossen

Bericht door navigatie »

Geweldig, zo zie je dat met 'normale reizen/ladingen' ballast kunnen zetten zo zijn voordelen heeft.

grt Wim
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Laden en lossen

Bericht door Wytze van der Velde »

Ja mijn eerste gedachte was: oh gewoon bakje tarwe :-) maar zo komt er toch weer reken en ballast werk achterweg.
Vind het zeer interessant om te volgen.

Grtz Wytze
Plaats reactie