Pagina 31 van 40

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 22 aug 2018 23:38
door jan 38
Inderdaad, ik passagierde (in de scheepvaart heeft dat een andere betekenis. In het Duits is het 'Gastfahrt' ;) ) naar Deutz Tief om daar met een ICE naar Frankfurt mee te rijden. Vandaag had ik mijn praktische examens, waarvan ik er 1 gehaald heb en 1 niet maar die mag ik gelukkig overdoen. Feit is dat ik mijzelf vanaf heden 'Eisenbahntriebfahrzeugführer' mag noemen :D
Gefeliciteerd Tim.

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 aug 2018 11:12
door Tim76
jan 38 schreef: 22 aug 2018 23:38
Inderdaad, ik passagierde (in de scheepvaart heeft dat een andere betekenis. In het Duits is het 'Gastfahrt' ;) ) naar Deutz Tief om daar met een ICE naar Frankfurt mee te rijden. Vandaag had ik mijn praktische examens, waarvan ik er 1 gehaald heb en 1 niet maar die mag ik gelukkig overdoen. Feit is dat ik mijzelf vanaf heden 'Eisenbahntriebfahrzeugführer' mag noemen :D
Gefeliciteerd Tim.
Hartelijk dank Jan!

Groeten van Tim

Itasca met 4 delen van Oberhausen naar Worms 275 ton

Geplaatst: 25 aug 2018 17:11
door itasca
Tim 76 dit zijn de delen, die je zag in mijn schip, geladen in Oberhausen, bestemming: Evonik Worms chemie bedrijf.

SAM_2281.jpg
SAM_2281.jpg (95.79 KiB) 2103 keer bekeken
SAM_2282.jpg
SAM_2282.jpg (120.15 KiB) 2103 keer bekeken
Was nog wel even spannend, kwa waterstand Kaub, verwachting was, dat hij beneden de 60 cm. zou komen. Dus dan zou je rond de 160 cm. diepgang kunnen varen. Wij liggen leeg achter al 160 cm diep, En de delen waren zo lang, dat er ook minstens 80 ton achter de middenijk zou moeten laden. Maar voorop ballasttank water gepompt en hadden een diepgang van 140 cm achterop. :)
SAM_2303.jpg
SAM_2303.jpg (108.95 KiB) 2103 keer bekeken
SAM_2285.jpg
SAM_2285.jpg (51.58 KiB) 2103 keer bekeken
Losplaats bezet door een tanker, kranen zijn ze aan het opbouwen.
SAM_2292.jpg
SAM_2292.jpg (60.92 KiB) 2103 keer bekeken
SAM_2295.jpg
SAM_2295.jpg (55.52 KiB) 2103 keer bekeken

SAM_2300.jpg
SAM_2300.jpg (115.53 KiB) 2103 keer bekeken


Waren 2 kranen besteld 1 van 700 ton en de ander van 750 ton.. Wanneer je de gewone auto ziet staan, onder de stempelpoot. Heb je wel een indruk, hoe groot hij is. Afstand van hard kraan en recht boven de lading in het schip was ongeveer: 28-30 meter. Die blauwe kraan kan dan 65 ton pakken. De eerste hijs is net geen 100 ton, dus gaat met zijn tweeën makkelijk.Naast de kraan, op de wal. Was geen plaats vrij voor de trailer. Dus de rode kraan moest eigenlijk over de blauwe heen hijsen, Om de collie op de trailer te hijsen.

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 25 aug 2018 18:39
door navigatie
Weer een mooi reisje en mooie foto's Hein.
Ik zie dat je kop voor ligt te lossen.
Wil je niet met je kont in de stenen liggen of kunnen anders de kranen er toch niet bij.
Als ik het zo zie staat die blauwe kraan al behoorlijk vlak, als hij nog uit zou moeten schuiven gaat zijn capaciteit toch wel achteruit?
Maar misschien zie ik het niet goed?

grt Wim

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 25 aug 2018 20:03
door DPLA
Hallo Hein,

Weer een mooi laad en los verslag gemaakt.

Ondanks laag water is de reis toch weer gelukt !

SMILEY DUIM OMHOOG.jpg
SMILEY DUIM OMHOOG.jpg (11.43 KiB) 2165 keer bekeken

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 26 aug 2018 08:37
door itasca
Hallo, ja we liggen kop voor. Kwam mij goed uit ivm de stenen. Maar het ging om de lading moest zo om op de trailer. Ze hadden eigenlijk niet goed opgelet met laden, want in Oberhausen hadden ze makkelijk andersom kunnen laden. :) Betreft blauwe kraan, die heeft zijn arm expres korter dan de rode kraan. Wanneer de rode kraan over de blauwe heen staat, de armen elkaar niet kunnen raken.

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 26 aug 2018 08:58
door navigatie
Bedankt Hein.
De Boven-Rijn in???

grt Wim

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 27 aug 2018 13:06
door itasca
navigatie schreef: 26 aug 2018 08:58 Bedankt Hein.
De Boven-Rijn in???

grt Wim
SAM_2307.jpg
SAM_2307.jpg (99.25 KiB) 1931 keer bekeken
Itasca tarwe laden in Karlsruhe voor Gelsenkirchen, ja en dan denk je, een normale reis, dus geen ballast pompen. :D :D Maarja de waterstand is zo laag,diepgang niet veel met geladen schip,dat wij toch achter een ballast tank vol moeten zetten, voor de bruggen veilig te kunnen passeren. En het is veel makkelijker sluizen varen, met een beetje achteruit. :) :)

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 27 aug 2018 19:08
door navigatie
Geweldig, zo zie je dat met 'normale reizen/ladingen' ballast kunnen zetten zo zijn voordelen heeft.

grt Wim

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 28 aug 2018 10:40
door Wytze van der Velde
Ja mijn eerste gedachte was: oh gewoon bakje tarwe :-) maar zo komt er toch weer reken en ballast werk achterweg.
Vind het zeer interessant om te volgen.

Grtz Wytze