Pagina 37 van 40

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 10 sep 2019 14:51
door zoetwatermatroos
Hein is de itasca verkocht?

Laatste reis onder de naam Itasca

Geplaatst: 24 sep 2019 17:21
door itasca
bij brug Bollingerfähr in de afvaart
bij brug Bollingerfähr in de afvaart
SAM_3027.jpg (83.28 KiB) 1858 keer bekeken
Busbaanbrug Groningen
Busbaanbrug Groningen
SAM_3031.jpg (66.84 KiB) 1858 keer bekeken
Binnenvaartschip waar de 6 tanks in moeten
Binnenvaartschip waar de 6 tanks in moeten
SAM_3041.jpg (133.46 KiB) 1858 keer bekeken
SAM_3042.jpg
SAM_3042.jpg (101.92 KiB) 1858 keer bekeken
Lossen Heusden, kranen aan de wal over het schip heen
Lossen Heusden, kranen aan de wal over het schip heen
SAM_3046.jpg (99.11 KiB) 1858 keer bekeken
en hijsen maar
en hijsen maar
SAM_3049.jpg (91.88 KiB) 1858 keer bekeken
schip is denk ik 17 m. breed
schip is denk ik 17 m. breed
SAM_3050.jpg (93.69 KiB) 1858 keer bekeken
Wij hebben de laatste reis onder de naam Itasca gedaan, 2 x groot silo vanaf Haren naar Heusden Teamco. Ze waren voor onze begrippen niet hoog, :).
Kwa ballasten een makkie. 90 ton in voorruim van 5,5 m. en schip 40 cm scheef over SB. Alie zei al,>> nu is het wel genoeg, de kasten gaan vanzelf open<< :) Dus de kans bestaat, dat er minder fotoos van mij komen, ik zal de koper wel vragen, om fotoos te blijven maken. De ex Itasca blijft wel dit soort werk doen, ik ben voorlopig het aanspreekpunt voor special werk, kwa berekeningen is het even makkelijker voor de huidige eigenaar.
Ja wat ga ik doen?? afloswerk wat ik leuk vind. Net verleden week een middag op een oude Flandria gevaren, heet nu Hembrug 1. En blijven netwerken, naar een beurs , tourtje met een gehuurde camper etc. Ik verveel me thuis niet.
Hembrug 1
Hembrug 1
A14X6133b.jpg (74.4 KiB) 1858 keer bekeken
groet Hein

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 sep 2019 17:27
door maarpol
Waaren mooie reportasjes bedankt daarvoor

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 sep 2019 17:36
door Jan Stolp
Altijd met veel interesse jullie verrichtingen gevolgd.
Dank!!
Groeten
Jan

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 sep 2019 18:42
door Gert Schouwstra
Sjonge Hein, jouw reportages zullen dan wel gemist worden. Ik houd er wel van als je goed doordacht de grenzen opzoekt van wat mogelijk (en verantwoord) is. En dat heb jij altijd gedaan. Welke naam komt er nu op het schip te staan?

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 sep 2019 19:00
door Binnenvaarder
Bedankt voor de mooie bijdrages met de aparte / bijzondere ladingen.
mvg
Geert

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 sep 2019 19:08
door k-k
Hein, Bedankt voor de interessante verslagen en succes in je nieuwe loopbaan! Gr. Klaas.

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 sep 2019 19:17
door navigatie
Hein, ik heb je beschrijvingen en reportages over de bijzondere transporten met veel plezier, maar zeker ook met bewondering gevolgd.
Hopelijk gaat de nieuwe eigenaar dit met evenveel enthousiasme voortzetten. We gaan het zien.

Voor jou veel plezier in je nieuwe 'leven'. Ook daar valt misschien wel het nodige te melden.
grt Wim

Re: Laden en lossen

Geplaatst: 24 sep 2019 19:54
door Kapitein Spok
Hein, al kennen we elkaar niet persoonlijk, je bent voor mij toch wel een goede bekende geworden.

De wijze waarop jij hebt laten zien waartoe de binnenvaart in staat is en wat het vak van binnenschipper anno 2019 behelst verdiend grote waardering.

Natuurlijk heb ik bewondering en respect voor het vakmanschap uit het verleden, hoe zeil- en sleepschippers hun mannetje stonden.

Maar het werk dat jij zonder enige zweem van poeha in je reportages hebt laten zien kan zich meten met de grootsten, op wiens schouders wij staan.

Heel hartelijk dank, voor al het moois waarvan ik hier op dit forum heb mogen meegenieten.
Ik wens jou alle goeds voor de toekomst.
Theo Janssen

Laatste reis onder naam Itasca

Geplaatst: 24 sep 2019 21:24
door itasca
Dank jullie wel, voor de complimenten. :) Het schip heeft nu de Naam Inversa eigenaar fam. van Ommen en Inversa moet binnenkort laden in de Eemshaven voor Nordenham.
Daarvoor is 800 ton water nodig in ruim 1. :) Om onder de bruggen van Kük kanaal te kunnen varen. Vergeet ook de brug van Oldenburg niet, die is 160 cm omhoog vastgezet. dus alleen met laag water te passeren. Normaal kan hij dik 3 m. omhoog. :( Dus dan is het wel wenselijk, dat het schip een beetje gelijk-lastig ligt, tijdens laagwater passage brug Oldenburg. En dan aansluitend weer een reis Haren - Heusden zoals hierboven. maar de planning daarvan is al 2 x verschoven. Dus we wachten af.